۰
plusresetminus

وضعیت جاده‌های مواصلاتی لارستان نامطلوب است

تاریخ انتشاردوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۳
فرماندار ویژه لارستان گفت: وضعیت جاده‌های لارستان مناسب نیست و خواستار رسیدگی بیشتر دولت به این موضوع هستیم.
به گزارش خبرگزاری حافظ از لارستان علی‌اکبر نجیب‌زاده عصر یکشنبه در یک نشست خبری و در توضیح به مردم منطقه لارستان در مورد گلایه آنان نسبت به کم‌توجهی به این شهرستان در سفر اخیر هیئت دولت، اظهار داشت: این دولت از ابتدای شروع به کارش، تمام تلاش خود را در راستای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و با پیشرفت فیزیکی بالا قرار داد.
معاون استاندار فارس، با اشاره به اینکه در دو سال گذشته، بیش از 39 میلیارد تومان در زمینهٔ بزرگراه در منطقه لارستان هزینه شده است، افزود: از ابتدای فعالیت دولت، عملیات اجرای 46 کیلومتر راه با هزینه‌ای بالغ‌ بر 56 میلیارد تومان در لارستان شروع‌ شده است.
وی بابیان اینکه که در این دولت، 94 میلیارد تومان در بحث بزرگراه بودجه پیش‌بینی‌ شده است، گفت: در دولت گذشته که در استان فارس در زمینهٔ احداث راه خوب کار شده، سهم لارستان بسیار ناچیز بوده است.
نجیب‌زاده با ابراز تأسف از کم‌کاری مسئولان گذشته لارستان، عنوان کرد: در پایان دولت قبل، هر شهرستان به‌جرئت به‌ طور میانگین 50 کیلومتر بزرگراه داشته‌، اما در لارستان فقط 3.5 کیلومتر بزرگراه داشته‌ایم.
عالی‌ترین مقام دولت در لارستان با ابراز نارضایتی از وضعیت نامطلوب جاده‌های این شهرستان، عنوان کرد: به لحاظ بهره‌مندی از جاده‌های مناسب، بنده به وضع موجود راضی نیستم و در بحث راه حق لارستان ضایع‌ شده است و باید دولت در زمینهٔ احداث راه، بیش از این به این شهرستان توجه داشته باشد.
فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه در دو 2.5 سال گذشته بودجه‌ای بالغ‌ بر 3 میلیارد و 750 میلیون تومان به هلال‌احمر لارستان تخصیص ‌یافته، خاطرنشان کرد: این بودجه به‌منظور توسعه اماکن ورزشی و آموزشی این سازمان صرف شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه در دولت گذشته برای آماده‌سازی زیرساخت‌های فرودگاه 5 میلیارد و 383 میلیون تومان هزینه شد، تصریح کرد: از سال 92 تا 94، هزینه‌ای بالغ‌بر 37 میلیارد تومان به فرودگاه بین‌المللی لارستان اختصاص ‌یافته است.
وی گفت: برای احداث پست برق بلغان، بیش از 15 میلیارد تومان هزینه صرف شده است که در دولت قبل برای این پروژه فقط 800 میلیون هزینه شده بود.
وی بابیان اینکه در دولت تدبیر و امید کلنگ عملیات گازرسانی به روستاهای فیشور و محلچه با هزینه 11 میلیارد تومانی به زمین زده شد، اضافه کرد: در هشت سال دولت قبل فقط 3 میلیارد و 700 میلیون تومان در بحث شهرک‌های صنعتی هزینه شد در حالی‌ که در این دولت، بیش از 13 میلیارد تومان هزینه شده است.
معاون استاندار فارس، خاطرنشان کرد: خدمات دولت در بخش‌ها و روستاهای لارستان نیز به شکل مطلوبی بوده که نیاز به اطلاع‌رسانی از سوی بخشداران و دهیاران است.
نجیب‌زاده با ابراز تأسف از عدم بهره‌مندی لارستان از پروژه‌های نیمه‌تمام برای توجه بیشتر دولت در سفر اخیر به استان فارس، بیان کرد: اگر قبل از اجرای سفر هیئت دولت، رایزنی بهتری با مسئولان بلندپایه می‌شد، می‌توانستیم بهره‌مندی بیشتری از این سفر داشته باشیم.
وی با ابراز نارضایتی از بودجه اختصاص‌یافته در سه دور سفر هیئت دولت نهم و دهم به منطقه لارستان، خاطرنشان کرد: در طول هشت سال در مجموع سه سفر فقط 36 میلیارد تومان تحقق یافت.
فرماندار ویژه لارستان از سفر قریب‌الوقوع وزیر راه و شهرسازی به جنوب استان فارس و لارستان خبر داد و عنوان کرد: آقای آخوندی در این سفر از شهرستان‌های جنوب استان و پروژه‌های در حال اجرا بازدید خواهد داشت.
نجیب‌زاده ایجاد زیرساخت‌هایی از قبیل راه‌آهن، جاده‌های مناسب مواصلاتی و برق قوی را لازمه اصلی توسعه صنعتی دانست و ابراز امیدواری کرد: دولت در گسترش این زیرساخت‌ها در شهرستان لارستان، توجه ویژه کند.
وی گفت: بیان صریح مطالب از سوی نشریات و سایت‌ها، باعث آگاهی‌بخشی و قوت قلب مردم شده و از سویی روپوشی کردن مسائل از سوی رسانه‌ها، دلسردی و سکوت مردم را موجب می‌شود.

منبع:فارس
کد مطلب : ۷۱۵۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما