۰
plusresetminus

برگزاری همایش سال جهانی نور در استهبان

تاریخ انتشارسه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۷
همایش سال جهانی نور امروز در سالن شمس استهباناتی با حضور رئیس کمیته اجرایی سال جهانی نور فارس، رئیس مرکز آموزش عالی استهبان و اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های این شهرستان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری حافظ از استهبان، رئیس بخش فیزیک دانشگاه شیراز بعد از ظهر امروز در همایش سال جهانی نور اظهار داشت: سازمان یونسکو سال 2015 را به‌عنوان سال جهانی نور معرفی کرده­ و در کشور ما از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ستاد برگزاری سال جهانی نور تشکیل شد و در فارس نمایندگان مختلفی از شهرهای این استان، مسئول برگزاری برنامه‌­هایی با عنوان سال جهانی نور هستند.
پروفسور حمید نادگران افزود: سال جهانی نور حامیان بین‌المللی قوی، از جمله؛ مجمع فیزیک آلمان، مجمع فیزیک اروپا و دیگر کشورهای صاحب‌نام در این عرصه را دارد.
وی اضافه کرد: اهداف سال جهانی نور، تمرکز بر روی علوم نورشناسی و کاربردهای آن، امکان‌سنجی راه‌حل‌هایی برای چالش­‌های دنیا در زمینه­‌های برق و الکترونیک، کشاورزی، پزشکی، مخابرات، علوم زیستی، صنایع دفاع، اینترنت و کامپیوترهای پرسرعت، آشنایی علوم با جنبه‌های باورنکردنی نورشناسی است.
رئیس بخش فیزیک دانشگاه شیراز ادامه داد: سازمان یونسکو در نظر دارد با آشنایی عموم مردم به‌طور عام و آشنایی صاحبان علم در این زمینه و افراد دانشگاهی به‌طور خاص با بحث نور به چالش­‌های دنیا پاسخ دهد.
وی در پایان به ارائه سمیناری با عنوان «فوتونیک چیست؟» پرداخت و بحث­‌ها و موضوعات در این علم را به‌طور ویژه به سمع و نظر حضار رساند.

منبع:فارس
کد مطلب : ۷۱۹۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما