۰
plusresetminus

سرقت 230 صندوق صدقات در شیراز

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۳
مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان شیراز گفت: سال گذشته 237 صندوق معابر این نهاد، مورد سرقت افراد سودجو قرار گرفت.
به گزارش حافظ، مرآت رسولی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی فرماندهی نیروی انتظامی و روسای کلانتری‌های شیراز اظهار داشت: در پی سرقت 237 صندوق مستقر در معابر که سال گذشته رخ داد، 123 سارق شناسایی و به مراجع قانونی تحویل شدند.
وی افزود: از آنجائی که کمیته امداد مسئول جمع‌آوری صدقات و نذورات همشهریان شریف است، حفظ این امانت و رساندن آن به دست محرومین حقیقی از وظایف ذاتی این نهاد محسوب می‌شود اما عده‌ای سودجو در ساعات و مکانه‌ای خلوت اقدام به دستبرد وجوهات صندوق‌های معابر می‌کنند.
به گفته مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان شیراز، آسیب‌پذیرترین پدیده اجتماعی فقر است که عدم توجه به آن منجر به فروپاشی کیان خانواده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های کلان کمیته امداد، نشأت‌گرفته از سند چشم‌انداز نظام و بر اساس برنامه پنج‌ساله توسعه است.
رسولی در مقایسه‌ای بین تعاریف و تفاوت فقر در سال‌های دهه 60 تا دهه 90 خاطرنشان کرد: سیاست‌های کمیته امداد در فقرزدایی خانواده‌ها تغییر پیداکرده و شناسایی استعدادها و شکوفا نمودن آنها، خودکفایی و اشتغال خانواده‌ها و همدلی و جلب مشارکت عمومی مدنظر ما قرارگرفته است.
این مقام مسئول ضمن تأکید بر حفظ نظم عمومی در سطح شهر گفت: سبز پوشان همیشه بیدار نیروی انتظامی شهرستان شیراز و روسای کلانتری‌ها، باید در زمینه دستگیری و برخورد قانونی با سارقین صندوق‌های صدقات یاریگر ما باشند.
رسولی ضمن تشکر از مردم فهیم و نوع‌دوست شیراز، همکاری آنان را در صورت مشاهده موارد مشکوک و تماس با سامانه 110 مورد تأکید قرارداد.
در ادامه این نشست فرمانده انتظامی شهرستان شیراز به بیان مطالبی در مورد نحوه شناسایی و برخورد با جرایم پرداخت و گفت: کار در کمیته امداد، باقیات و الصالحات است که در پیشگیری از جرایم و اعتلای امنیت در جامعه نقش انکارناپذیری دارد.
بهادر اسماعیلی افزود: 95 درصد معتادین در اطراف اماکن مذهبی شهر تجمع دارند که اقدام به سرقت قطعات خودرو و صندوق‌های صدقات می‌نمایند.
وی با تأکید بر لزوم تغییر در نحوه مساعدت‌های همشهریان خواستار اجرای روش‌های الکترونیک مستقیم واریز به حساب کمیته امداد و همکاری سازمان‌های مرتبط همچون شهرداری در اطلاع‌رسانی به مردم شد تا از پرداخت وجه نقد و کمک‌های احساسی به گدایان خودداری شود.
به گفته اسماعیلی در آینده‌ای نزدیک با افتتاح کمپ یک‌هزار نفری نگه‌داری ولگردان و افتتاح قرارگاه آماد ضد سرقت در کشور که شروع آن در استان فارس خواهد بود، کاهش محسوس سرقت‌ها را شاهد خواهیم بود.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی نیز در این نشست گفت: فقر بیماری بزرگ اجتماعی است که باید درمان شود.
محمد بدری افزود: 35 درصد از آسیب‌های اجتماعی کنونی جامعه ناشی از فقر است که برای ریشه‌کنی نیازمند بسیج مشارکت‌های مردمی است و همچنین در حال حاضر صندوق‌های جدید صدقات ایمن شده و تخلیه در بازه زمانی کوتاه انجام می‌شود.
وی در پایان دیگر اقدامات این معاونت را تخلیه صندوق‌های صدقات به‌صورت الکترونیک و همراه بانک عنوان کرد.


منبع:فارس
کد مطلب : ۷۵۳۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما