۰
plusresetminus
مدیر کمیته امداد شیراز خبر داد:

حل مشکل اشتغال و مسکن یک خانواده معلول توسط شورای شهر شیراز

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۴
مدیرکمیته امداد شهرستان شیرازخبر داد:مساعدت خرید مسکن و ایجاد اشتغال شورای شهر شیراز به یک خانواده تحت حمایت با اختصاص مبلغ 560 میلیون ریال
به گزارش دریافتی حافظ نیوز از روابط عمومی کمیته امداد مدیریت شهرستان شیراز:مرآت رسولی مدیر این شهرستان گفت:در یک اقدام خداپسندانه اعضای شورای شهر شیراز اقدام به بازدید از یک خانواده فاقد مسکن نمودند،که مبلغ 560 میلیون ریال را جهت این امر و تحویل غرفه اشتغال در یکی از بوستانهای شهر، اختصاص دادند.

وی افزود:همزمان با فرا رسیدن میلاد با سعادت کریم اهلبیت (ع) و فرا رسیدن هفته احسان و نیکو کاری، با تعامل صورت گرفته بین کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شیراز و شورای شهر این شهرستان پس از بازدید از خانواده تحت حمایت و اطلاع از وضعیت اقتصادی خانواده، در تصمیمی خیر خواهانه این شورا اعلام نمود:مبلغ 500 میلیون ریال جهت خرید مسکن و پرداخت 60 میلیون ریال مانده تسهیلات خانواده و همچنین صدور مجوز و تاسیس غرفه اشتغال در یکی از بوستانهای شهر شیراز اختصاص دادند.

رسولی خاطر نشان کرد:خانواده موصوف دارای 4 فرزند معلول جسمی حرکتی بودند که در منزلی اجاره ای به مبلغ ماهیانه  4 میلیون 500 هزار ریال زندگی می کردند که شش ماه از اجاره بها نیز به تعویق افتاده بود.وی گفت:سرپرست خانواده به دلیل بیکاری قادر به تامین هزینه زندگی نمی باشد.

وی در ادامه گفت:در حال حاضر بیش از 335 حامی به صورت دائم سرپرستی 403 فرزند غیر یتیم تحت حمایت را به عهده دارند که مشارکتهای مادی و معنوی خود را به خانواده ها وفرزندان  تحت حمایت به صورت ماهیانه و مناسبتهای مذهبی هدیه می دارند.

 رسولی تصریح کرد:فرزندان نیزمند حمایت غیر یتیم در این نهاد دارای شناسنامه نیازمندی با اولویتهای نیاز خانواده می باشند که به محض مراجعه حامی نوع نیاز فرزند  و خانواده در اختیار حامی قرار داده میشود پس از آن کمکهای حامی با اطلاع و ارائه بیلان ماهیانه و سالیانه به فرد خیر، صرف اموراتی همچون خرید مسکن-تامین جهیزیه و هدیه ازدواج –درمان-تحصیل ایتام می گردد.

رسولی شماره تلفنهای 36270161 و 36270162 را آماده پاسخگوئی به هر گونه سوال همشهریان در این خصوص اعلام داشت.

لازم به توضیح است؛اجرای طرح محسنین شامل خانواده هایی است که از نعمت پدر برخوردارند لیکن به دلایلی همچون از کارافتادگی ،بیماری و غیره ، پدر خانواده قادر به تامین نیاز های روزمره نمی باشد


 
کد مطلب : ۸۳۶۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما