۰
plusresetminus

بیکاری و فقر، زمینه تکرار جرم در جهرم

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۶
فرماندار ویژه جهرم گفت: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های تکرار جرم در این شهرستان، بیکاری و فقر است.
به گزارش حافظ، علیرضا صحرائیان عصر امروز در جلسه انجمن حمایت از زندانیان این شهرستان بابیان اینکه در هر جامعه‌ای گروهی از افراد به دلایل مختلف و برای مدتی یا به‌طور دائم توسط محاکم قضایی از تمام و یا قسمتی از حقوق خود محروم می‌شوند، اظهار داشت: برای متنبه کردن افراد خاطی و مجرم، آنان را در زندان نگهداری می‌کنند که ارتباط اجتماعی او قطع‌شده و نسبت به تحولات دنیای بیرون ناآشنا می‌ماند.
وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های تکرار جرم، بیکاری و فقر محسوب می‌شود و تا زمانی که این علل وجود دارد، وقوع جرم نیز یکی از معلول‌ها خواهد بود، چراکه اشتغال برای ادامه زندگی و بقای جامعه، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
وی اذعان داشت: فرد مجرم پس از آزادی از زندان نیاز به مراقبت دارد تا بیماری او به بهبودی کامل برسد و در حقیقت چرخه بازتوانی و اصلاح و تربیت کامل شود و از آنجائی که جامعه برای حفظ امنیت در زندان‌ها متحمل هزینه‌های فراوانی می‌شود توقع دارد که زندانی از درون زندان متنبه شده و پس از آزادی خود را با شرایط اجتماع وفق دهد و باز مرتکب جرم نشده و برای جامعه فردی مفید و مؤثر باشد.
فرماندار ویژه شهرستان جهرم در پایان خواستار مراقبت بعد از خروج زندانیان شد و تأکید کرد: ایجاد اشتغال برای زندانیان از بند رهاشده آنان را با خانواده و جامعه آشتی داده و پیوند می‌زند، و مهم‌تر از آن باعث تقویت و پایداری فرد بر  عدم گرایش مجدد به‌سوی بزه‌کاری است.
این مسئول تاکید کرد: برای جلوگیری از بازگشت مجدد مجرمان به زندان باید علاوه بر حمایت‌های مالی، حمایت‌های معنوی نیز از وی به‌عمل آورد.


منبع:فارس
کد مطلب : ۷۵۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما