۰
plusresetminus
نقدی بر سخنان اخیر استاندار فارس در جمع دانشجویان؛

آقای احمدی! ائمه جمعه علیه دولت نیستند!/ آیا وقت آن نرسیده که «گزارش عملکرد» دو ساله خود را منتشر کنید؟

تاریخ انتشارجمعه ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۴۸
اگر استاندار محترم بخواهد گزارش عملکرد خود را در زمینه های مختلف اجرایی منتشر کند چه خواهد گفت؟
استاندار فارس
استاندار فارس
حافظ نیوز/ سجاد زارع - سرویس سیاسی صبح دوشنبه ۱۸خرداد ماه جلسه ای به منظور تقدير از فعالين ستاد دانشجويي استقبال از سفر رییس جمهور در دفتر استاندار فارس با حضور فعالین دانشجویی اصلاح طلب تشکیل شد. دکتر احمدی استاندار فارس در پاسخ به سوالات و ابهامات شرکت کنندگان مطالب مختلفی را بیان کردکه چکیده مهم ترین سخنان وی به شرح زیر می باشد :
- دولت تدبير و اميد، دولت اصلاحات نيست؛ آقاي روحاني هم رییس جمهور اصلاحات نيست و اسم دولت، دولت اعتدال است.دولت احمدي نژاد و اصلاحات يكدست بود اما دولتيان احمدي نژاد حتي امروز در دولت دكتر روحاني حضور دارند. مشي دولت تدبير و اميد بر پايه اعتدال استوار است واز توان افراد كارآمد با هر سليقه اي استفاده خواهد كرد.
- امروز تصميم گيري ها مثل زمان دولت اصلاحات نيست. دولت گفته كه مي خواهيم از تمام سليقه ها استفاده كنيم. من قبلا هم گفته ام كه ضايعات ٨سال احمدي نژاد از ٨سال جنگ بيشتر بوده، حتي در زمينه انساني؛ آنجا شهيد داديم و اينجا بازنشسته كرديم.
- دولت اصلاحات هم ضعف هايي داشت. بهمن سال ٨٣ در سميناري در سعدآباد تهران با حضور رئیس جمهور وقت كه مشترك ميان استانداران و هيئت دولت بود و من به عنوان استاندار ايلام در آنجا شركت كردم، نكته اي را به رئیس جمهور گفتم و فايل صوتي آن هم موجود است كه رقيب شما حتي در نماز جمعه شما را مي كوبد اما حتي وزراي شما دستاوردها و كارها را به خوبي براي مردم شرح نمي دهند و چه انتظاري داريد كه مردم به دولت دلبسته شوند؟
- هفتاد و پنج امام جمعه در استان داريم كه تريبون هستند عليه دولت. ببينيد آقاي ذوالانوار چه صحبت هايي كرده اند و من حتي جواب نداده ام و نخواهم داد. كسي را كه به جاي آقاي مشفقيان گذاشتيم، ٢ سال پيش معرفي كرده بوديم اما نمايندگان رفته بودند در اتاق وزير و تحصن كرده بودند و تا امروز نگذاشتند كه انجام شود.
- همين اواخر متاسفانه دانشگاه شيراز به سخنراني در مخالفت با برنامه هسته اي مجوز داده است! خود دانشگاه گفته و پذيرفته كه سرش كلاه رفته است و مي گويند اشتباه كرديم كه به اين ها مجوز داديم تا نهايتا داستان تحصن پيش بيايد.
- رئيس دانشگاه، قائم مقام و دبير انجمن دعوت كننده جزو متهمين شناخته شدند و ما هيچ نقشي در آن نداشتيم. من رفته ام تهران و شخصاً از دادستان خواسته ام كه مبادا براي رئيس دانشگاه شيراز اتفاقي بيفتد. كسي كه از دستور شوراي تامين استنكاف كند ٦ماه تا ٢ سال محكوميت دارد. هيچ كدام از ما حركتي كه درباره مطهري شد را تأييد نمي كند.
- در مورد برنامه خانم ابتكار. اولاً ايشان يك مقام رسمي و معاون رئيس جمهور و مهمان ما بود. اما آن برنامه بدون مجوز از فرمانداري بود با عنوان بيم ها و اميدها با سخنراني خانم ابتكار و دكتر انصاري لاري ولي برنامه حتي مجوز نداشت. من گفتم فرمانداري بي فرمانداري و خودم شخصاً مجوز مي دهم. مصوبه شوراي تامين فرمانداري را استانداري نمي تواند لغو كند مگر اينكه استاندار شخصاً مسئوليت آن را به عهده بگيرد. من اين كار را كردم و خود خانم ابتكار هم از موضوع باخبر است. از قبل شوراي تامين تصويب كرده بود و اعلام شده بود كه برنامه هايي كه امكان تشنّج دارد در سالن شهيد دستغيب(ساحلي) برگزار نشود؛ اين را مصوب كرده بودند يعني اولاً مجوز نداشتند و من گفتم اشكالي ندارد و مسئوليت را بر عهده گرفتم. ثانياً سالن را هم گفتم برويد تالار احسان يا جاي ديگر ولي خودشان گفتند كه نه و برگزار نمي كنيم.

نقدی بر سخنان استاندار فارس در جمع دانشجویان
در سخنان استاندار محترم فارس، چند نکته بسیار مهم وجود دارد:
نخست آنکه جناب احمدی اذعان دارند که این دولت، دولت اصلاحات نیست و قرار است این دولت از همه سلیقه ها استفاده کند، حال پرسش آن است که به راستی آیا استانداری فارس به شعاری که سرمی دهد عمل هم می کند؟ آیا در طول دو سال گذشته در انتصاب مدیران، صرفا شایسته سالاری و تخصص همراه تعهد مد نظر قرار داشته است و یا سلایق سیاسی نزدیک به جبهه اصلاحات نیز عامل مهمی در این انتصابات بوده است؟ به راستی در میان بیش از بیست مدیری که طی دو ماه گذشته در استان فارس از سمت خود عزل و برکنار شده اند، هیچ مدیر توانمندی که بتواند در پست خود ادامه خدمت دهد وجود نداشته است؟ آیا جرم بسیاری از این مدیران که بعضا فاقد هرگونه نگاه و مشی سیاسی نیز بوده اند، جز این بوده است که در دوران دولت احمدی نژاد به کار گرفته شده اند؟ البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که عزل و نصب مدیران اجرایی حق مسلم هر دولتی است که با رای مردم انتخاب شده و با تنفیذ رهبر انقلاب مشروعیت یافته، از این رو یک دست کردن مدیران اجرایی با نگرش سیاسی دولت نیز به هیچ عنوان خلاف قانون نمی تواند تلقی شود اما چگونه می توان پذیرفت دولتی که شعار اعتدال سر می دهد و بر استفاده از همه ظرفیتهای کشور فارغ از نگاه های سیاسی تاکید می ورزد، در استانی مانند فارس کار را به جایی برساند که خود مقام ارشد اجرایی استان نیز لب به انتقاد از خود بگشاید و بگوید 95 درصد انتصابها از میان اصلاح طلبان بوده است!
دومین نکته ای که باید به آن اشاره کرد، اظهارات عجیب استاندار فارس علیه نمایندگان ولی فقیه در استان فارس است! «75 امام جمعه در استان فارس (بخوانید نمایندگان ولی فقیه در شهرستانهای استان) داریم که تریبون هستند علیه دولت!» در نقد این سخنان، تنها می توان به این نکته اشاره داشت که استاندار محترم فارس بهتر است نقدهای ائمه جمعه استان را به حساب دشمنی و عداوت با دولت نگذارند بلکه عینک بدبینی را از چشم برداشته و به این فکر کنند که اگر ائمه جمعه، نسبت به کاستی ها و یا رویه های خلافی که در برخی سطوح می بینند سکوت کنند و بلکه در مقام توجیه و همراهی برآیند در آن صورت آیا باز هم عموم مردم آنها را به عدالت و حق گویی خواهند شناخت و در این صورت شانیت و صلاحیت نمایندگی ولی فقیه را از دست نخواهند داد؟ علاوه بر این، اگر به زعم استاندار محترم فارس شکافی و اختلافی میان ائمه جمعه و بدنه دولت در استان به وجود آمده آیا بهتر نیست خود دولت برای تعامل و همدلی بیشتر و رفع ابهام و سوء تفاهم های احتمالی پیش قدم شود؟
سومین نکته که باید متذکر شد این است که چرا دانشگاه شیراز نباید مجوز برگزاری همایشی در نقد و یا حتی مخالفت با توافقنامه هسته ای صادر کند؟ اگر بر طبق نظر رهبر انقلاب و شعار اعتدالگرایی، با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی دانشجویی و تضارب آرا در محیط دانشگاه موافق هستیم پس چرا باید از نقد توافقنامه هسته ای بهراسیم؟ چرا استاندار فارس معتقد است سر دانشگاه کلاه رفته که به یک سخنرانی در نقد توافقنامه هسته ای مجوز داده است؟
چهارمین نکته تعریضی به این سخن استاندار محترم است که ایشان با افتخار می فرمایند «رفته ام تهران و به دادستان گفته ام مبادا برای رئیس دانشگاه شیراز اتفاقی بیفتد» در حالی که به زعم ایشان رئیس دانشگاه از نظر مصرح شورای تامین در ماجرای سفر علی مطهری به شیراز استنکاف کرده که این مساله طبق قانون شش تا دو سال حبس در پی دارد! استاندار محترم فارس! اگر اتفاق روی داده به همین وضوح است که می فرمایید پس کشیدن حصار آهنین به دور رئیسی که تخلفش در بیانات شما نیز آشکار است چه معنا و مفهومی دارد؟
و پنجمین نکته نیز باز تعریضی است به رفتارهای فرا قانونی استانداری که می گوید «با اینکه می دانستم برنامه سخنرانی انصاری لاری و ابتکار مجوز ندارد اما گفتم فرمانداری بی فرمانداری! خودم شخصاً مجوز می دهم و مسئولیتش را بر عهده می گیرم!» به راستی آیا استاندار محترم آن نگاه خاصی که به جریانی که پیگیر برگزاری میتینگ سیاسی انصاری لاری بود دارد را نسبت به گروه ها و جریانات دانشجویی شیراز نیز که می خواهند آزادانه رویکردهای دولت را نقد کنند و در دفاع از حقوق ملت و نظام اسلامی تحصن قانونی انجام دهند دارد؟ گروهی اصلاح طلب در این سوی شهر می خواهد همایشی برگزار کند که مجوز ندارد و استاندار می گوید فرمانداری بی فرمانداری! و در آن سوی شهر گروه های دانشجویی با مجوز دانشگاه جلسه نقد توافق هسته ای برگزار می کنند و استاندار محترم تاسف می خورند که سر مسئولان دانشگاه کلاه رفته که چنین جلسه ای ترتیب داده شده! فتامل!

استاندار محترم فارس! آیا وقت آن نرسیده که گزارش عملکرد منتشر کنید؟
در حالی که دولت تدبیر و امید وارد سومین سال حیات خود می شود، نگاهی به شاخص های مهم و وضعیت استان فارس در زمینه های گوناگون نگران کننده به نظر می رسد. تمام اتفاقاتی که در این روزها ذهن مسئولان استان را به خود مشغول کرده، به نظر می رسد رنگ و بوی سیاسی اش بر دیگر جنبه ها غلبه دارد این در حالی است که آنچه که ملاک قضاوت عملکرد مسئولان در آینده خواهد بود، اقدامات ملموسی است که آنها برای پیشرفت استان و برقراری عدالت اجتماعی انجام داده اند.
به راستی اگر استاندار محترم بخواهد گزارش عملکرد خود را در زمینه های مختلف اجرایی منتشر کند چه خواهد گفت؟ در مدت دو سال گذشته چه پروژه عمرانی اثرگذار در مقیاس ملی در استان فارس طراحی، اجرا و یا به بهره برداری رسیده است؟ کدام صنعت جدید قابل اعتنایی در طول دو سال گذشته به استان فارس افزوده شده است؟ مسئولان ارشد اجرایی استان در خصوص انتقال «صنایع الکترونیک» و «ایران خودرو فارس» که دو صنعت بزرگ رو به رشد می باشند چه توضیح قانع کننده ای برای افکار عمومی دارند؟ آیا انتقال این صنایع از فارس به دیگر استانها صحت دارد؟ مسئولان اجرایی استان برای جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند چه اقداماتی انجام داده اند؟
از سوی دیگر وضعیت شاخص های مهم اجتماعی همچون فقر، بیکاری، جمعیت زندانی و تورم در استان فارس و در قیاس با دیگر استانها چه وضعیتی دارد؟
به نظر می رسد آنچه که موجب می شود بتوان عملکرد استاندار فارس را به قضاوت نشست پاسخ به این پرسشهاست و نه تحولات و حواشی سیاسی پایان ناپذیری که این روزها گریبانگیر فارس و فارسی ها شده است.
در انتها "حافظ نیوز" مجددا خواستار ارائه گزارش عملکرد استاندار فارس با زبان آمار و ارقام است و جهت درج نظرات مسئولان مربوطه در این زمینه اعلام آمادگی می نماید.
کد مطلب : ۷۵۷۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما