۰
plusresetminus

اسامی پنج نفر برای تصدی استانداری فارس نهایی شد؛ از «رضاییان» و «کریمی علویچه» تا «تبادار»/ «اصلاح طلبان و کارگزاران» بازندگان اصلی نزاع قدرت در فارس/ آیا دولت از نظر نماینده ولی فقیه در استان و مجمع نمایندگان در خصوص تعیین استاندار تبعیت خواهد کرد؟

تاریخ انتشارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۹
در صورتی که مجمع نمایندگان استان به گزینه واحدی برسند که مورد حمایت نماینده ولی فقیه در استان نیز باشد، احتمال استانداری این گزینه محتمل ترین اتفاق ممکن است.
استاندار جدید فارس
استاندار جدید فارس
به گزارش "حافظ نیوز" رئیس مجمع نمایندگان استان فارس از نهایی شدن اسامی پنج نفر برای تصدی استانداری فارس در جلسه امشب مجمع نمایندگان این استان خبرداد.
محمدرضا رضایی شب گذشته در گفت‌وگو با تسنیم، در حاشیه جلسه مجمع نمایندگان استان فارس که برای بررسی انتصاب استاندار جدید فارس در حضورآیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و آیت‌الله دستغیب نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری تشکیل شد، اظهار داشت: پنج نفر از تعداد بیش از ۱۰ نفر گزینه معرفی شده نهایی شد.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سلایق افراد انتخاب شده طوری است که این افراد مورد توجه دولت هستند بیان کرد: اسامی این افراد که هم بومی و هم غیربومی‌ بوده و دارای سوابق کلان مدیریتی در سطح ملی هستند با نظر آیت‌الله حائری شیرازی و آیت‌الله بهشتی از دیگر اعضای خبرگان رهبری فردا به رئیس جمهور اعلام تا در این هفته رایزنی لازم برای نهایی شدن انتخاب استاندار فارس صورت گیرد.
رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به حضور ۱۶ نماینده از ۱۸ نماینده در جلسه امشب مجمع گفت: به صورت تلفنی نیز نظر این دو نماینده غایب جلسه نیز گرفته شد تا اسامی توسط ۱۸ نماینده قطعی شده باشد.
رضایی همچنین گفت: در وضعیت موجود باید استانداری با نگاه عمرانی منصوب شود تا شرایط استان را درک کرده و بتواند با این رویکرد امور را دنبال کند.
رئیس مجمع نمایندگان فارس افزود: درست است استاندار به‌عنوان نماینده دولت نگاه سیاسی هم دارد اما نباید نگاه او سیاسی‌کاری باشد.

اسامی پنج نفر برای تصدی استانداری فارس نهایی شد؛ از «رضاییان» و «کریمی علویچه» تا «تبادار»
در خبری دیگر، یک منبع آگاه به خبرنگار "حافظ نیوز" اطلاع داد در جلسه مشترک مجمع نمایندگان وآیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان وبرخی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، اسامی پنج نفر جهت تصدی این سمت نهایی شده است که با احتمال فراوان و بر اساس برخی گمانه زنی ها، نام این افراد به شرح زیر می باشد:
خلیل رضاییان(سرپرست کنونی استانداری فارس) - محمدحسین فروزانمهر - کریمی علیوچه - محمد وکیلی و جلالی
گرچه اسمی از تبادار استاندار سابق بوشهر در بین اسامی مورد تایید قرار گرفته به چشم نمی خورد، اما این احتمال وجود دارد که دولت بر خلاف نظر مجمع نمایندگان تبادار را با هماهنگی با چند نفر معدود از نمایندگان فارس در مجلس انتخاب کرده و به این سمت بگمارد. اتفاقی که پیش از این در خصوص انتصاب احمدی استاندار سابق فارس نیز رخ داده بود با این تفاوت که احمدی به گفته خودش یک «دیپلمات» بود و تبادار بیشتر چهره یک «مسئول اجرایی با توانمندی های عمرانی» را داراست که از این لحاظ، توانمندی های بیشتری نسبت به احمدی برای تصدی سمت استانداری فارس را دارا می باشد.
در عین حال ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که در صورتی که مجمع نمایندگان استان اختلافات را کنار گذاشته و به گزینه واحدی برسند که مورد حمایت نماینده ولی فقیه در استان نیز باشد، احتمال استانداری این گزینه محتمل ترین اتفاق ممکن است.
بنابراین، شاید بتوان شانس کریمی علویچه و یا رضاییان را در بین دیگر گزینه ها بیشتر از بقیه دانست.

اصلاح طلبان و کارگزاران بازندگان اصلی نزاع قدرت در فارس
گرچه نمی توان منکر نقش پشت پرده اصلاح طلبان افراطی و برخی ستادهای مردمی حسن روحانی در انتخابات در خصوص استعفای سید محمد احمدی شد، اما پرواضح است که رفتن احمدی به معنای آمدن یک گزینه اصلاح طلب تر و یا متمایل تر به حزب کارگزاران نیست. آنگونه که برخی منابع خبری گزارش داده اند، جریانات سیاسی اصلاح طلب استان فارس اسامی نظیر معافیان، سازگارنژاد، شورانگیز و انصاری لاری و برخی دیگر را جهت تصدی سمت استانداری فارس به وزارت کشور داده و هر کدام از این جریانات خاص سیاسی مشغول رایزنی در خصوص گزینه مد نظر خود می باشند. حال آنکه توجه به این مساله حائز اهمیت است که اشخاصی که صلاحیت آنها حتی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید نمی شود و نقش پررنگ و مخرب آنها در وقایع تلخ دهه 70 و 80 نظیر تحصن مجلس ششم و یا امضای نامه موسوم به جام زهر به رهبر انقلاب و یا اظهار نظر علیه جایگاه ولی فقیه و دیگر مقدسات دینی هنوز از اذهان مردم این شهر و نهادهای نظارتی پاک نشده است می توانند ردای استانداری فارس را بر تن کنند؟ آن هم در شرایطی که رئیس دولت یازدهم تاکید می ورزد این دولت، دولت اعتدالگرایان است و نه اصلاح طلبان!
در چنین شرایطی، بزرگترین بازنده استعفای احمدی از استانداری فارس، همان گروه های تندرو و افراط گرایی هستند که به هوای یک گزینه اصلاح طلب تر، احمدی را به استعفا واداشتند حال آنکه انتصاب گزینه ای که نسبت به احمدی رویه سیاسی تندتری داشته باشد تقریبا محال ممکن به نظر می رسد. مضاف بر این، به نظر می رسد استاندار جدید دیگر از حضور مشاورانی چون سید محمود موسوی بهره نخواهد برد بنابراین می توان پیش بینی نمود جریانات سیاسی اصلاح طلب استان فارس بازندگان اصلی نزاع قدرتی باشند که بنا به گفته سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز، در استان فارس به راه انداخته اند.
 
کد مطلب : ۸۰۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
هادي
feedback
Iran, Islamic Republic of
واقعا تعجب مي كنم چطور دنبال رضائيان هستند معلوم ميشه مجمع نمايندگان و امام جمعه هيچ شناختي از افراد ندارند فقط هدفشون اينه كه يه اصلاح طلب نياد حالا هركه ميخاد باشه ولي اصلاح طلب نباشه من خودم استانداري كار مي كنم رضائيان همون معاونت هم زياديشه
حسین
feedback
Romania
جناب مشفقیان این مطلب دریاب خسروی کاندیدا استانداری یا مجلس پیشنهاد قاطع مسئولان ستادی دکتر روحانی و حامیان دولت تدبیر و امید از سراسر استان به وزیر کشور ، درخواست سپردن سکان استانداری فارس به دست مهندس رحمت الله خسروی است .

هفته گذشته ۲۵ نفر از مسئولان ستادی دکتر روحانی از شهرهای آباده ، اقلید ، مرودشت ، خرامه ، پاسارگاد ، داراب ، سپیدان و … با امضای نامه ای به وزیر کشور خواستار انتصاب مهندس رحمت الله خسروی به عنوان استاندار فارس شدند .

تصویر نامه حامیان دولت در فارس به وزیر کشور

متن این نامه به شرح ذیل است :

حضور محترم وزیر کشور جناب آقای رحمانی فضلی

سلام علیکم

احتراماً همانگونه که استحضار دارند استان فارس به عنوان پایتخت فرهنگی ایران نگاه ویژه از جهت معرفی بیشتر آن به خارج از مرز های جغرافیایی کشور می باشد .

و بدین جهت مدیریت آن باید از شرایط خاص و ویژه برخوردار باشد . دولت تدبیر و امید علیرغم اینکه بالاترین درصد آرا را از استان فارس کسب نمود ، در انتخاب مدیریت ارشد استان نقطه نظرات فعالان حوزه های اجتماعی سیاسی و فرهنگی [استان] را لحاظ ننمود که این امر موجبات دلسردی حامیان دولت تدبیر و امید را فراهم کرد .

اینک که زمینه انتخاب مجدد مدیریت ارشد استان در دولت تدبیر و امید فراهم گردیده ، انتظار می رود به خواسته بحق فارسیان عنایت فرموده و مدیری بومی با شرایط ذکر شده انتخاب گردد که در این راستا پیشنهاد قاطع حامیان دولت تدبیر و امید ، آقای مهندس رحمت الله خسروی ، نماینده ی سابق مجلس ، بومی شمال فارس ، رئیس وقت شورای شهر تهران ، دارای سوابق روشن در امور اجرایی می باشد . خواهشمند است به خواسته بحق این خطه از کشور عنایت فرموده و اقدام لازم مبذول فرمایید .



سوابق اجرایی و مدیریتی رحمت الله خسروی به شرح زیر است :

رحمت الله خسروی
معروف به مهندس خسروی
متولد ۱۳۲۹_ آباده
عضو خانواده شهید محمود خسروی
تحصیلات :
لیسانس ساختمان از مدرسه عالی ساختمان قبل از انقلاب
فوق لیسانس مدیریت دولتی از مرکز آموزش مدیریت دولتی تهران
دکترای مدیریت عمومی از دانشگاه جهانی هاوایی تهران
سوابق اجرایی:
۱_مدرس هنرستانهای کار آموز و شهر ری قبل از انقلاب و از همکاران شهید رجایی
۲_ عضو جهاد سازندگی فارس و مدیراجرایی جهاد سازندگی آباده
۳_ مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و رییس شورای شهر و شهردار آباده
۴_ نماینده تام الاختیار وزیر مسکن و شهرسازی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اواخر سال ۱۳۵۸
۵_ عضو شورای مرکزی و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ( مسئول حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره)) تا سال ۱۳۶۳
۶_عضو شورای مرکزی ستاد بازسازی مناطق جنگی و مسئول مسکن روستایی مناطق جنگ زده
۷_ مشاور وزیر مسکن و شهرسازی
۸_ قائم مقام سازمان تربیت بدنی کل کشور
۹_معاونت تحقیقات و برنامه ریزی سازمان هواپیمایی کشوري
۱۰_ نماینده دوره سوم مجلس شورای اسلامی شهرستان آباده و مخبر کمیسیون مسکن و شهرسازي و راه و ترابری
۱۱_ معاون عمران و مسکن بنیاد شهید انقلاب اسلامی
۱۲_ دبیرکل اتاق تعاون جمهوري اسلامي ( عضو شورای پول و اعتبار و عضو هييت سرمایه‌گذاری در وزارت اقتصاد و دارایی)
۱۳-معاونت سازمان بهزيستي
۱۴_ عضو شورای اسلامی شهر تهران و رییس کمیسیون توسعه و عمران
۱۵- رئیس شورای اسلامی تهران در دوره اول رییس شورای اسلامی شهر تهران در دوره اول
۱۶_ مشاور استاندار تهران تا سال ۱۳۸۴
۱۷_ مدرس دانشگاه
محمدعلی
feedback
Iran, Islamic Republic of
انتصاب شایسته جناب آقای دکتر افشانی را به مردم فهیم فارس تبریک میگویم.