۰
plusresetminus

آیت الله ایمانی:«مشکلات استان فارس محدود به حجاب و عفاف نیست/نباید اجازه داد پای منکرات بیش از این به مساجد باز شود»/رضاییان: «شورای فرهنگ عمومی استان باید بهره وری بیشتر و خروجی مناسب تری داشته باشد»

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۹
آیت الله ایمانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: مشکلات استان فارس محدود به حجاب و عفاف نیست بلکه باید به مشکلات دیگری همچون رشوه خواری، کم کاری، بی تفاوتی و غیره توجه داشت.
جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس
جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس
به گزارش «حافظ نیوز»، آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در هشتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس به ضرورت احیای دو واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر و اجرای قانون عفاف و حجاب تأکید داشت و گفت: اجرای قانون عفاف و حجاب باید از مساجد استان فارس آغاز شود.

وی ضمن انتقاد از اینکه مساجد و امور ختم، نمادی از بدحجابی کامل است و شئونات اسلامی رعایت نمی شود، گفت: باید از ورود افراد بی‌حجاب، معتاد و غیره به مساجد که سنگرهای انقلاب هستند جلوگیری کرد و به احیای دو امر واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.

آیت الله ایمانی بحث زیاد راجع به عفاف و حجاب را امری بیهوده خواند و گفت: این گونه بحث ها از اعتبار و اهمیت موضوع می کاهد.

وی با اشاره به اینکه باید مصوبات مربوط به قانون عفاف و حجاب تفکیک و از طریق استانداری فارس به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شود افزود: در این زمینه مصوبات به تعداد کافی وجود دارد اما باید بر اجرای صحیح آنها نظارت شود.
لازم به ذکر است که طبق گزارشات ارائه شده بخش‌نامه مربوط به قانون عفاف و حجاب و اجرای آن در دستگاه‌ها و ادارات استان فارس مردادماه سال گذشته به مدیران ابلاغ شده که بخشی از مخاطبان آن اعضای شورای فرهنگ عمومی استان هستند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) است، گفت: دستگاه‌های مختلف از جمله اوقاف، امور خیریه و میراث فرهنگی استان باید نسبت به اجرای قانون عفاف و حجاب در اماکن مذهبی، بقاع متبرکه، حرم‌های مطهر امام‌زادگان واجب‌التعظیم نظارت دقیق و جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در گذشته برخی ادارات و دستگاه‌های استان به منظور نظارت بر اجرای قانون عفاف و حجاب بازرسی شده و دسته‌بندی شده اند، تصریح کرد: سوابق کارهای انجام شده در استانداری فارس موجود است و باید همان موارد دنبال شود.

همچنین وی در ادامه عنوان کرد: ارزیابی‌های انجام شده باید با هدف تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف بررسی شود.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در انتها تصریح کرد: مشکلات استان فارس محدود به حجاب و عفاف نیست بلکه باید به مشکلات دیگری همچون رشوه خواری، کم کاری، بی تفاوتی و غیره توجه داشت و با هدف ریشه‌کن کردن این منکرات نیز برنامه‌ریزی های لازم انجام شود.

فرهنگ عفاف و حجاب در سطح خانواده مدیران نیز اجرا و نهادینه شود
خلیل رضاییان سرپرست استانداری در این جلسه ضمن اشاره به عدم رعایت نظم در اجرا و ارائه برنامه ها در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان بر ضرورت کاهش این جلسات تأکید داشت و گفت: شورا باید الگوی جامعه باشد نه اینکه خودش از بی نظمی برخوردار باشد.
 
رضاییان اظهار اینکه باید نظارت بر اجرای قوانین مربوط به عفاف و حجاب در دستگاه ها و ادارات استان فارس باشد، عنوان کرد: لازم است فرهنگ عفاف و حجاب در سطح خانواده مدیران نیز اجرا و نهادینه شود.
 
وی با اظهار اینکه مسئولان و افرادی که در رأس سازمان ها قرار دارند مورد توجه افراد جامعه و کارکنان نیز هستند؛ به ضرورت هر چه بیشتر تلاش دولت اسلامی در خصوص الگوسازی در مدیران دستگاه های مختلف در تمامی زمینه ها تأکید داشت و در خصوص محتوای جلسات گفت: جلسات شورای فرنگ عمومی در سطح استان باید بیش از پیش به بخش اصلی و دستور کار توجه داشته باشد و در همان جلسه تصمیمات مناسبی گرفته شود.
 
سرپرست استانداری فارس با با عنوان اینکه روند تصمیم گیری ها خوب است ولی در اجرا مشکلاتی وجود دارد، اظهار داشت: این امر مستلزم تلاش، استمرار و جدیت بیشتر در اجرای قوانین است تا نظارت ها با خللی مواجه نشود.
کد مطلب : ۸۱۰۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما