۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر شیراز:

حذف ایستگاه وکیل ظلم به شهر شیراز است

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۳
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز با تشبیه سیستم انتقال مسافر «والک وی» به تونل وحشت گفت: حذف ایستگاه وکیل و جایگزینی آن با تونل وحشت در فرایندی غیر‌کارشناسی ظلم به شهر شیراز است.
حذف ایستگاه وکیل ظلم به شهر شیراز است
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، احمدرضا نقیب‌زاده عصر امروز در یکصد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: این ایستگاه تنها ایستگاه واقع در بافت تاریخی فرهنگی شیراز است و با حذف آن امکان خدمات‌رسانی به بافت حذف می‌شود.

وی افزود: شهرداری پیگیر حذف این ایستگاه با بهانه جایگزینی آن با تونلی که شهروندان را با تسمه جابجا می‌کند بحثی غیر‌کارشناسی بوده و علاوه بر حذف امکان خدمات در بافت، باعث ایجاد فاصله دو کیلومتری بین ایستگاه زند تا ولیعصر می‌شود.

در همین زمینه شهردار شیراز تصریح کرد که ایستگاه وکیل حتی اگر به شکل اول احداث می‌شد با بازار حدود 470 متر فاصله داشت و این ایستگاه تنها نقطه‌ای بوده که مشاور مطالعات کامل آن را انجام نداده بوده است.

علیرضا پاک‌فطرت افزود: در مورد احداث این ایستگاه با توجه به تملک‌های هزینه‌بر بازار باید آستانه صبر بازار مدنظر قرار می‌گرفت چراکه در مواردی بازمان کمتر بازاریان از مزاحمت برای کسب خود گلایه‌های بسیار داشته‌اند.

وی تصریح کرد: تونلی که داخل آن «واک وی» باشد می‌تواند بر جذابیت بازار بیفزاید و می‌توان در دو طرف تونل نیز مجموعه‌های تجاری احداث کرد چنانکه در فرودگاه امام خمینی (ره) مانند بسیاری از فرودگاه‌های دنیا بخشی از مسیر یکتا دو کیلومتری را با «واک وی» طی می‌کنند.

محمد حق نگر رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا نیز در همین زمینه اظهار داشت: از ولیعصر تا بازار را می‌توان از قطار فانتزی استفاده کرد که به‌صورت روگذر باشد و به همراه «واک وی» می‌تواند در جذب مسافر نقش ایفا کند.

وی یادآور شد: زمان برای ما خیلی مهم است و اگر بنا بود ایستگاه وکیل احداث شود بیش از دو سال به زمان بهره‌برداری افزوده می‌شد و ازنظر روانی باری را بر ذهن جامعه تحمیل می‌کرد.

محسن معین دیگر عضو شورا بود که در این زمینه بیان کرد: جذب مسافر در فرایند احداث ایستگاه‌ها بسیار مهم است چراکه چند سال قبل در زمان مطالعات متروی شیراز، ما اعتقاد داشتیم مسیر آن باید از کنار رودخانه خشک برود که زود اجرا شود و هزینه تملک کمتری داشته باشد اما کارشناسان تهران نپذیرفتند و استدلال کردند که باید مسیری باشد که جذب مسافر داشته باشد
کد مطلب : ۸۱۲۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما