۰
plusresetminus

حذف 1000 نفر از شمول بیمه کارگران ساختمانی استان فارس/پرداخت 95 درصد حق بیمه‌ها به‌صورت غیرحضوری

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۲
مدیرکل تأمین اجتماعی فارس گفت: در این استان یک‌هزار نفر از افرادی که با وجود دارا بودن پروانه صنفی برای استفاده از بیمه کارگران ساختمانی نام‌نویسی کرده‌اند از شمول این بیمه حذف‌ شده‌اند.
حذف 1000 نفر از شمول بیمه کارگران ساختمانی استان فارس/پرداخت 95 درصد حق بیمه‌ها به‌صورت غیرحضوری
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالکریم نباتی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته تأمین اجتماعی اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به آمار صادر شده از فنی و حرفه‌ای، 160 هزار نفر کارت مهارت فنی گرفته‌اند که می‌توانند برای بیمه کارگران ساختمانی ثبت‌نام کنند.
وی افزود: از این 160 هزار نفر، 57 هزار نفر مشمول بیمه کارگران ساختمانی هستند که 47 هزار نفر کارشان انجام‌ شده و 10 هزار نفر در حال اتمام مراحل کار هستند و یک‌هزار نفر نیز که دارای پروانه صنفی هستند، شناسایی‌ شده و حذف می‌شوند.
نباتی ادامه داد: در هفته تأمین اجتماعی که از جمعه نوزدهم تیرماه شروع می‌شود برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی‌ شده چنان که در روز نخست که با نام «تأمین اجتماعی و پاسخگویی» نام‌گذاری شده تمام همکاران در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند.
وی اضافه کرد: روز دوم هفته که شنبه بیستم تیرماه است «تأمین اجتماعی، کارآمدی با ارائه خدمات غیرحضوری» نام‌گذاری شده و در این روز طرح نام‌نویسی غیرمتمرکز آغاز می‌شود.
به گفته وی، روز یکشنبه بیست و یکم تیرماه با عنوان «تأمین اجتماعی، زنان و کرامت خانواده» نشست تغذیه سالم در دستور کار قرار دارد و در روز دوشنبه «تأمین اجتماعی، همدلی و همزبانی با شرکای تأمین اجتماعی و اقتصاد مقاومتی» از کارفرمایان نمونه استان تجلیل می‌شود.
مدیرکل تأمین اجتماعی فارس خاطرنشان کرد: سه‌شنبه بیست و سوم تیرماه «تأمین اجتماعی،‌ تلاش، ایثار و خدمت صادقانه» نام‌ گرفته است که در این روز سرکشی از خانواده شهدا در دستور کار قرار دارد و در روز چهارشنبه با عنوان «رفاه، سلامت و فرهنگ تأمین اجتماعی» بازدید از کارخانه‌های صنعتی و عیادت بیماران پیش‌بینی‌شده و سرانجام در روز پنج‌شنبه 25 تیرماه که با عنوان «تأمین اجتماعی، مشارکت خلاقیت و بهره‌وری» نام‌گذاری شده برنامه اهدای خون انجام می‌شود.
نباتی بیان کرد: تعداد بیمه‌شدگان اصلی تا پایان خردادماه 94 نزدیک به 700 هزار نفر و تعداد پرونده‌های مستمری‌بگیران 111 هزار خانوار است.
45 درصد جمعیت فارس زیرپوشش تأمین اجتماعی قرار دارد
وی ابراز داشت: کل افراد زیرپوشش اعم از اصلی و تبعی 2 میلیون و 66 هزار نفر است که با توجه به جمعیت فارس حدود 45 درصد از جمعیت این استان زیرپوشش است.
نباتی افزود: مقرری‌بگیران بیمه بیکاری تا خرداد 94 حدود 9 هزار نفر است که نسبت به مدت مشابه در خرداد سال گذشته با رقم 9 هزار و 63 نفر حدود دو درصد کاهش داشته است.
این مسئول بیان کرد: تعداد کارگاه‌های فعال تحت پوشش 76 هزار کارگاه است و مبلغ پرداختی به مستمری‌بگیران در فروردین و اردیبهشت سال جاری 220 میلیارد تومان بوده است.
نباتی یادآور شد: مبلغ پرداختی تعهدات کوتاه‌مدت تا پایان سال گذشته 73 میلیارد تومان بوده و تعداد دفترچه‌های درمان صادرشده در 12 ماهه سال گذشته یک‌میلیون و 286 هزار دفترچه بوده است.
مدیرکل تأمین اجتماعی فارس اضافه کرد: تعداد دفترچه‌هایی که در سال گذشته تمدیدشده و مهر اعتبار خورده 880 هزار جلد بوده و در سه‌ماهه سال 94 حدود 286 هزار جلد دفترچه صادرشده و 257 هزار و 400 جلد دفترچه نیز در این سه ماه تمدیدشده است.
وی سپس افزود: نام‌نویسی متمرکز در شعب در هفته تأمین اجتماعی انجام می‌شود و در این نوع از نام‌نویسی بیمه‌شدگان اصلی و تبعی دارای یک شماره می‌شوند که به‌نوعی شماره ملی آنان در کل کشور است و با لحاظ بیمه‌شدگان کل کشور این شماره به آنان تعلق می‌گیرد.
این مسئول در ادامه عنوان کرد: الکترونیکی کردن پرونده بیمه‌شدگان در دستور کار است و با این کار دیگر پرونده کاغذی تشکیل نمی‌شود بلکه مدارک اسکن و پرونده الکترونیکی تشکیل داده می‌شود و با این کار 32 هزار مترمکعب فضای اختصاص‌ یافته به بایگانی‌ها آزاد می‌شود.
راه‌اندازی شعبه اقماری گله‌دار و طرح ابلاغ الکترونیکی احکام تأمین اجتماعی دیگر مواردی بود که نباتی به‌عنوان اقدامات مهم مجموعه خود به آن اشاره و بیان کرد: سال گذشته کارگزاری‌های تأمین اجتماعی راه‌اندازی شدند که از چهار کارگزاری افتتاح‌ شده سه مورد در شیراز و یک مورد در مرودشت بود و احتساب قبلی‌ها تعداد کارگزاری‌های فارس به 6 مورد رسید.
پرداخت 95 درصد حق بیمه‌ها به‌صورت غیرحضوری
وی افزود: در حال حاضر 95 درصد حق بیمه‌ها به‌صورت اینترنتی پرداخت می‌شود و مراجعات حضوری را بسیار کاهش داده است.
این مسئول اظهار داشت: تا پایان سال 93 حدود 360 میلیارد تومان در بخش خصوصی و دولتی مطالبات داریم که تنها 60 میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های عمرانی است.
وی در مورد قول‌های معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد مبنی بر بیمه شدن تمام روزنامه‌نگاران به‌صورت معرفی از سوی ارشاد یا احراز در کمیته تعیین خبرنگاران آزاد، گفت: ما در جایگاهی نیستیم که بتوانیم قانون را تفسیر کنیم بلکه تنها تابع سیاست‌های سازمان مرکزی هستیم و اگر توافقی با وزارت ارشاد باشد ما اجراکننده آن خواهیم بود.
نباتی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: طرح بخشودگی جرائم تا اطلاع ثانوی از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج‌ شده است.
مدیرکل تأمین اجتماعی فارس در پایان اظهار داشت: بحث اجرای ماده 90 قانون تأمین اجتماعی یعنی انجام معاینات قبل از استخدام باید توسط کارفرما انجام شود.
کد مطلب : ۸۱۴۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما