۰
plusresetminus

پرداخت طلب بازنشستگان تامین اجتماعی

تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۸
طلب یک ماهه بازنشستگان از تامین احتماعی، بیکاری ۳۰ درصد زنان شاغل پس از مرخصی زایمان، پیگیری شورای عالی معلولان، یک ساله شدن سیاست های جمعیتی و... از اخبار مهم حوزه بهزیستی و رفاه در این هفته بود.
به گزارش حافظ، در هفته جاری شاهد اخبار و وقایع مهمی در حوزه بهزیستی و تامین اجتماعی بوده ایم که به مهمترین آنها اشاره می کنیم.
طلب یک ماهه بازنشستگان از تامین احتماعی
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در هفته جاری از پرداخت افزایش حقوق فروردین بازنشستگان تحت پوشش این سازمان در خرداد ماه خبر داد.
محمدحسن زدا افزود: پرداخت افزایش حقوق امسال بازنشستگان تامین اجتماعی از ۷ اردیبهشت در سراسر کشور آغاز شد و مابه التفاوت افزایش حقوق اردیبهشت ماه به حساب این افراد واریز گردید.
وی در توضیح پرداخت افزایش حقوق یک ماهه بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: قصد پرداخت افزایش مستمری بازنشستگان را در فروردین ماه داشتیم اما به دلیل اینکه مصوبه دولت در این خصوص اردیبهشت ماه ابلاغ شد بنابراین فقط توانستیم افزایش حقوق یک ماه را پرداخت کنیم.
ضرورت تفکیک وظایف کمیته امداد و بهزیستی
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس دراین هفته با اشاره به اینکه عدم تفکیک وظایف کمیته امداد و بهزیستی باعث سردرگمی مددجویان و نیازمندان شده است، گفت: برای جلوگیری از موازی کاری باید وظایف این دو نهاد تفکیک شود.
عباس قائد رحمت در مورد ادغام کمیته امداد و بهزیسیتی افزود: این طرح رسما اعلام نشده اما چون کمیته امداد یک نهاد انقلابی و سازمان عمومی غیر دولتی است و بهزیستی سازمان دولتی و وزابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در بخش رفاه اجتماعی  تا حدودی به اقشار کم درآمد، آسیب پذیر، بیماران خاص و معلولان خدمات ارائه می کند و به همین دلیل نباید با یکدیگر ادغام شوند.
سیاست های کلی جمعیت یک ساله شد
مدیر کل اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال در سالگرد یک ساله شدن ابلاغ سیاستهای کلی جمعیت گفت: به دلیل اینکه سیاست های جمعیت اهمیت زیادی دارند و با حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در ارتباط است، به همین دلیل کمتر از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و... نیست بنابراین با چند هدف پیشنهاد داده ایم یک روز را که مصادف با سالروز ابلاغ سیاست هاست به عنوان روز ملی جمعیت در نظر بگیرند.
محزون افزود: در ابلاغیه سیاست های کلی جمعیت عنوان شده که با توجه به اهمیت جمعیت در اقتدار ملی و همچنین با توجه به پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیت کنونی به عنوان فرصت و امتیاز در جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعیت، این سیاست های کلی ابلاغ شود.
آمادگی مجلس برای ایجاد شرایط اشتغال مددجویان بهزیستی
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری از آمادگی مجلس برای فراهم ساختن شرایط اشتغال مددجویان خبر داد.
عبدالرضا عزیزی در این هفته در نشست هم اندیشی مسئولان بهزیستی با کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به تغییرات در سازمان بهزیستی، گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس اعتقاد دارند که باید ارتباط خود را با سازمان بهزیستی، کمیته امداد و دانشگاه علوم بهزیستی تقویت کنند و این کار باعث ارائه خدمات مطلوب‌تر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی کشور می‌بایستی برنامه‌ریزی دقیقی را جهت مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت‌های فعلی انجام دهد چرا که این ارتباط و افزایش مشارکت‌ها می‌تواند در ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی موثر باشد.
پیگیری شورای عالی معلولان
رئیس سازمان بهزیستی نیز در هفته جاری از پوشش ۱۰۰ درصدی ناشنوایان کشور در سال جاری خبر داد.
انوشیروان محسنی بندپی گفت: سازمان بهزیستی خود را موظف می‌داند که برای تدوین طرح‌ها و اجرای برنامه‌ها از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس مشاوره‌های لازم را دریافت کند.
وی با اشاره به اولویت کاری سازمان بهزیستی در سال ۹۴ گفت: بنا داریم آمار ۶۷ درصدی پوشش ناشنوایان را در سال جاری به ۱۰۰ درصد افزایش دهیم و برای این کار نیاز به مبلغ ۸ میلیارد تومانی داریم.
بیکاری ۳۰ درصد زنان شاغل پس از مرخصی زایمان
مدیر کل فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی در این هفته ضمن تشریح جزئیات قانون افزایش مرخصی زایمان و دلایل عدم اجرای آن گفت: مکاتبات لازم با دولت برای تخصیص اعتبار برای اجرای این قانون به عمل آمده و منتظر پاسخ هستیم.
سیروس نصیری با اشاره به اینکه چنانچه بخواهیم مرخصی زایمان را از ۶ به ۹ ماه افزایش دهیم نیازمند اعتبارات ویژه ای هستیم، افزود: در این خصوص مکاتباتی با دولت انجام شده و درخواست اعتبارات لازم را برای اجرای این قانون داشته اسم که امیدواریم تکلیف ما با تخصیص اعتبار مشخص شود.
وی گفت: چنانچه اعتبارات لازم از سوی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شود به محض تخصیص قانون افزایش مرخصی زایمان را اجرایی می کنیم.
به گفته نصیری، افزایش مدت مرخصی زایمان در سال های ۹۲ و ۹۳ به ۲۹۹ میلیارد تومان و در سال ۹۴ نیز به ۳۳۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.


منبع:مشرق
کد مطلب : ۷۰۲۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما