۰
plusresetminus

بیش از ۹۰ درصد صنایع استان فارس، صنایع کوچک و متوسط هستند‌

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۸
مدیرعامل ‌شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: بیش از ۹۰ درصد از صنایع استان را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند.
به گزارش حافظ نیوز، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، علی صداقت‌پور با اشاره به نامگذاری روز 21 مرداد در تقویم کشور به نام روز حمایت از صنایع کوچک اظهار داشت: اهمیت ویژه صنایع کوچک در اقتصاد و توسعه صنعتی کشور سبب شد شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته این روز را به نام صنایع کوچک نامگذاری کند که این موضوع بستر مناسبی را برای توجه همگانی به این صنایع فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد از صنایع استان را صنایع کوچک و متوسط تشکیل  می‌دهند گفت: صنایع کوچک به علت ویژگی و قابلیت‌های خاص فرد، نقش موثری در توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و افزایش درآمد سرانه ملی ایفا می‌کنند.

صداقت‌پور با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از واحدهای مستقر در شرکت  شهرک‌های صنعتی استان فارس جزء صنایع کوچک محسوب می شوند افزود: تقویت و حمایت از صنایع کوچک جزء اولویت‌ها و برنامه‌های راهبردی این شرکت است.

وی برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، اعزام صنعتگران به تورهای صنعتی و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، اعطای تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری و تجدید نوسازی ساختار صنایع و نیز حمایت از ایجاد و گسترش خوشه‌های صنعتی از مهم‌ترین برنامه‌هایی اعلام کرد که در این حوزه در حال اجرا است.

مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس افزود: این شرکت در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه واحدهای صنعتی در سال گذشته عنوان دوم کشور را به خود اختصاص داد و در این بخش 109 دوره آموزشی برگزار و تعداد 4 هزار و 19 نفر در قالب 60 هزار و 333 نفرساعت از آموزش‌های مختلف بهره‌مند شده‌اند.

صداقت‌پور به برگزاری 21 تور صنعتی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این زمینه این شرکت عنوان دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های صنایع کوچک در دهه سوم مرداد ماه گفت: برگزاری نمایشگاه صنایع کوچک، بهره‌برداری از چند طرح عمرانی و واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی، برگزاری تورهای صنعتی برای اقشار مختلف به‌منظور آشنایی با ظرفیت‌های صنایع کوچک و اجرای برنامه‌های فرهنگی - اجتماعی به منظور تبیین اهمیت صنایع کوچک در اقتصاد ملی از مهم‌ترین این برنامه‌هاست که در استان اجرا می‌شود.
کد مطلب : ۸۳۹۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما