۰
plusresetminus

دو فیلم کوتاه در شیراز اکران می شود

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۳
دو فیلم کوتاه در پایان تیرماه از سوی انجمن فیلم کوتاه شیراز به نمایش در می آید.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرنگار مهر، در ادامه نمایش هفتگی فیلم های کوتاه و مستند مطرح که چهارشنبه ۳۱ تیر، ساعت ۱۷.۳۰ در تالار حافظ و در سالن مهر برگزار می شود آثار فیلمسازان ایرانی به نمایش گذاشته می شود.

بر این اساس در این برنامه فیلم های «حساسیت فصلی»  ساخته  سعید وکیلی به شیوه داستانی و «اهالی خیابان یکطرفه» ساخته مهدی باقری با موضوع مستند نمایش می یابد.

فیلم داستانی و کوتاه حساسیت فصلی از جمله فیلم‌های کوتاه شانزدهمین جشن سینمای ایران است که سال گذشته حضور موفق در جشنواره های داخلی داشته است.

همچنین فیلم مستند «اهالی خیابان یکطرفه» ساخته مهدی باقری با روایتی تاریخی از خیابان قوام السلطنه که در جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان نمایش داده شده از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی روایتی از خیابان قوام‌السلطنه قبلی یا سی‌تیر فعلی شهر تهران است.

این فیلم دارای دو بخش است، یکی بخش تاریخ اجتماعی- سیاسی خیابان سی تیر و دیگری پیرامون کاراکترهایی است که در آن خیابان زندگی می‌کنند. در واقع خاطرات افرادی که در این منطقه روزگار گذارنده‌اند و برخی هم از چهره‌های شناخته شده‌ و از ادیان مختلف هستند، بازگو می‌شود.

مهدی باقری پیش از این با مستند «اهالی خیابان یکطرفه» موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند شهری هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده بود.

 
کد مطلب : ۸۷۵۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما