۰
plusresetminus

سالن وزنه برداری شیراز هفته دولت افتتاح می شود

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۱
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز با اشاره به وجود استعدادهای زیادی که در رشته وزنه برداری در فارس وجود دارد و نیاز ورزشکاران به سالن های مجهز برای تمرین گفت: امسال درهفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) سالن اختصاصی وزنه برداری شیراز به بهره برداری می رسد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرنگارایرنا محسن سالاری، جمعه در دیدار با اعضای هیات وزنه برداری شیراز بیان داشت: وظیفه ما این است که سخت افزارهای رشته های مختلف را فراهم کنیم چرا که با تحقق این امر شاهد شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای ورزشکاران خواهیم بود.

وی اضافه کرد:هیات وزنه برداری شیراز اگرچه از نظر کمی شاید حرفی برای گفتن نداشته باشد اما از نظر کیفی عملکرد خوبی داشته و از بهترین هیات های این کلانشهر است.

این مقام مسوول با بیان این که حضور در المپیک که مهمترین رویداد ورزشی دنیاست آرزوی هر ورزشکاری است،اظهار داشت:باید تلاش کنیم که چند وزنه بردار از شیراز در المپیک 2016 ریودو ژانیرو (برزیل) حضور داشته باشند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

سالاری ، برنامه محوری و داشتن چشم انداز را از مهمترین ویژگی های یک هیات ورزشی دانست و گفت: خوشبختانه هیات وزنه برداری با داشتن برنامه راهبردی نشان داد که همراه با اصول وروش های نوین به جلو حرکت می کند.

وی تاکید کرد : زمانی موفق خواهیم بود که برنامه راهبردی ، عملیاتی و اجرایی شود ضمن این که برنامه راهبردی هیات وزنه برداری

این استان در برخی از موارد نیاز به بازنگری و اصلاح دارد .

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز ادامه داد: زمانی که هم افزایی برقرار شود، برآیند نیروها بیشتر خواهد شد و با تفکر تیمی و ارتقا سطح دانش مربیان به علم روز می توان در عرصه های مختلف به ویِژه در سطح جهانی موفقیت کسب کرد چرا که دیگر دوران تفکر و تمرین های سنتی تمام شده است.

سالاری در مورد مشکلات مالی که گریبان ورزش و جوانان را گرفته است،گفت: در برنامه پنجم توسعه معافیت مالی برای کسانی که در ورزش سرمایه گذاری می کردند وجود داشت اما متاسفانه در برنامه ششم این معافیت برداشته شده است.

وی اضافه کرد:برای حمایت از ورزش ، قانونی وجود دارد مبنی بر مالیات ارزش افزوده و می کوشیم به مواردی که قانونگذار برای حمایت از ورزش مطرح کرده آنها را دنبال کنیم ضمن این که قانونگذار یک در صد از کل بودجه اداره های دولتی را برای هزینه در ورزش مجاز اعلام کرده است اما در گذشته آنها موکلف به هزینه کردن در ورزش بودند.



**رکورد وزنه برداران شیرازی نزدیک به رکورد جهانی است

رییس هیات وزنه برداری شیرازهم در این نشست مهمترین مشکل این رشته در شیراز را نداشتن سالن اختصاصی و کمبود ابزار دانست و اظهار کرد: در صورتی که مشکلات حل شود شاهد توسعه و شکوفایی رشته وزنه برداری شیراز خواهیم بود .

صمد شجاعی ادامه داد:اعضای هیات وزنه برداری شیراز، افراد با تجربه ای هستند که بدون هیچگونه چشم داشتی به دنبال خدمت به جوانان علاقه مند به این رشته المپیکی هستند.

وی اضافه کرد:برنامه راهبردی این هیات تنظیم شده است و با اتکا و توجه ای که به تفکر برنامه ای و تیمی داریم می کوشیم شیراز در این رشته ورزشی در المپیک وزنه بردار داشته باشد چرا که استعداد های بسیار زیادی در این شهر وجود دارد.

شجاعی با اظهاراین که با فدراسیون وزنه برداری ارتباط و تعامل خوبی داریم بیان داشت: از این ظرفیت برای توسعه وزنه برداری شیراز استفاده خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: رکورد وزنه برداران شیرازی نزدیک به رکورد جهانی است و باید با حمایت از آنها مسیر موفقیت آنان را در عرصه جهانی فراهم کنیم.

شجاعی افزود: درشهرستان مرودشت که قطب وزنه برداری فارس است سه سالن وجود دارد اما در کلانشهر شیراز با حدود دو میلیون نفر جمعیت و علاقه مندان زیاد، یک سالن هم وجود ندارد ضمن این که ابزار موجود هم از رده خارج شده و استفاده از آنها سلامتی وزنه برداران را با خطر مواجه می کند.

**از سالن های شهرداری برای تمرین وزنه برداران استفاده شود

مسوول روابط عمومی هیات وزنه برداری شیرازهم گفت:برای این که بتوانیم صدای خود را به گوش مسوولان برسانیم در اولین گام اقدام به راه اندازی سایت خبری هیات کردیم.

امیر حسین عزیزمنش افزود:با تحقیقاتی که بر روی استعدادهای این رشته در شیراز داشتیم درصورتی که درست و اصولی حمایت شوند به زودی چندین وزنه بردار ازاین کلانشهر در سطح جهان و المپیک مطرح خواهند شد.

وی با بیان این که مهمترین مشکل این رشته درشیراز نداشتن سالن های تمرینی است،گفت:اگرچه اداره ورزش و جوانان شیراز با کمبود سرانه فضای ورزشی دراین کلانشهر مواجه است اما می توان با مذاکره با شهرداری های مناطق مختلف از سالن های آنها برای استفاده از تمرین وزنه برداران بهره گرفت.

در این نشست اعضای کمیته های مختلف ، خواستار ایجاد سالن برای تمرین ورزشکاران در نقاط مختلف شهر شیراز شدند.
کد مطلب : ۹۳۷۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما