۰
plusresetminus
دبیر جشنواره شعر بسیج هنرمندان استان فارس:

نخستین جشنواره شعر «رازستان» در شیراز به کار خود پایان داد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۸
دبیر هفتمین جشنواره شعر دو سالانه بسیج هنرمندان استان فارس گفت: نخستین فصل از هفتمین جشنواره شعر دوسالانه بسیج هنرمندان استان فارس با عنوان «رازستان» با معرفی نفرات برتر در شیراز به کار خود پایان داد.
به گزارش حافظ نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، مرضیه مرادی عصر امروز در حاشیه آئین پایانی نخستین جشنواره استانی شعر «رازستان» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره هر دو سال یک بار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هفتمین جشنواره شعر بسیج هنرمندان استان فارس در چهار بخش عاشقانه و عارفانه، کودکانه و نوجوانان، آئینی و دفاع مقدس و انقلاب برگزار شد افزود: بخش عاشقانه و عارفانه به منظور پیوند شعر با عشق و عرفان در نظر گرفته شده است و دیگر بخش‌ها بدین منظور پیش‌بینی شده است که ثابت کند شاعران بسیجی ما توان و تبحر سرودن شعر در تمام ابعاد و عرصه‌های ارزشمند را دارند.

دبیر جشنواره شعر بسیج هنرمندان استان فارس با اشاره به اینکه این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان فارس برگزار شد خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان و شاعران استان فارس بیش از 300 اثر به بخش عاشقانه این جشنواره ارسال کردند اما بخش عارفانه با استقبال کمتری روبه‌رو شد.

مرادی با بیان اینکه در هر بخش 20 اثر برتر انتخاب شده است که آثار آنها در کتاب اشعار جشنواره منتشر می‌شود تصریح کرد: از بین 20 اثر برتر استان 3 اثر نیز به عنوان آثار برگزیده انتخاب شده و اشعار این دسته از برگزیدگان در کتاب کشوری چاپ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هیئت داوران هیچ‌کدام از آثار ارسال شده به بخش عارفانه را حائز مقام برتر ندانست بیان کرد: در این بخش اثر لیلا فکور مقام دوم و اثر پریوش عصفوری مقام سوم را به خود اختصاص داد و از آثار منصور عرفان‌پور و فرحناز حمزه تقدیر شد.

دبیر جشنواره شعر بسیج هنرمندان استان فارس با بیان اینکه آثار علی ایزدی از استهبان، عبدالحسین انصاری‌نژاد از نورآباد و طیبه نیکو به ترتیب حائز مقام‌های اول تا سوم شدند عنوان کرد: آثار اعظم قلندری، سجاد حیدری و فاطمه زمانی نیز به ترتیب مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش تسنیم، در این آئین تعدادی از شاعران برگزیده به شعرخوانی پرداختند و از غلام‌علی مهدی‌خانی پدر غزل‌سرای استان فارس، متخلص به مجرد، تجلیل شد.
کد مطلب : ۹۵۶۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما