۰
plusresetminus
امام جمعه موقت تهران:

راه نفوذ دشمنان، فهم سطحی از دین و بی‌بصیرتی است/ اخلاق‌‌مداری راه اصلی خودسازی است/ اسلام متحجرها و روشنفکرها در مقابل اسلام جعفری قرار دارد

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۳
امام جمعه موقت تهران گفت: دو گروه در برابر اسلام جعفری که اسلام جهانی و مهد زندگی است و از آن زمان در مقابل امام صادق(ع) هستند، قرار دارند.
امام جمعه موقت تهران
امام جمعه موقت تهران
به گزارش "حافظ نیوز"، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) گفت: شهادت آن حضرت ماتمی برای جهان علم و به خصوص مکتب جعفری است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه امام جعفر صادق(ع)، قرآن و سنت به همراه عقل‌گرایی را ترویج داد، گفت: سرمنشأ تمام این‌ها اخلاقیات و بندگی است زیرا تهذیب از هر چیزی مهم‌تر است و باید آن را مدنظر قرار داد و هدف خودسازی باشد.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر لزوم حفظ و نگهداری اسلام و انقلاب اسلامی در تمام ابعاد عنوان کرد: اگر جمعی به پا خاستند و در انقلاب نیز پیروز شدند اما در جبهه فرهنگی کوتاهی کردند، مسلماً این انقلاب توسط دشمنانش مصادره خواهد شد و نتیجه آن را دشمنان خواهند برد.

صدیقی با بیان اینکه فهم عمیق دین برای هر مسلمانی ضروری است، گفت: باید آگاهی‌های لازم را نسبت به معارف دین اعم از اعتقادات و اجرائیات که وظایف عملی دین است، پیدا کنیم زیرا همگان باید در مقابل شیاطین مجهز شویم و
شهادت امام جعفر صادق(ع) ماتمی برای جهان علم و به خصوص مکتب جعفری است
اصولاً راه نفوذ دشمن نیز از همین فهم سطحی و بی بصیرتی است.

امام جمعه موقت تهران، اخلاق‌مداری را راه اصلی خودسازی دانست و گفت: شخصی که می‌خواهد تهذیب نفس داشته باشد باید بداند که حسد چه غده سرطانی است، حرص به دنیا، لجاجت، سوءظن و غیره همگی انسان را از پای در می‌آورد و از سوی دیگر برکات اخلاقی و ارزشی دستاورد و سرمایه ما برای عالم برزخ و قیامت است.

وی تأکید کرد: همان‌طور که مسائل شرعی واجب است که فراگیریم و مرزهای عملی آن بر همگان واجب است به حدی که باید رساله عملیه داشته باشند تا زندگیشان آمیخته به حرام نشود، در مسائل اخلاقی نیز فتوای مراجع لازم است و در این مبحث نیز باید مجتهدانی وجود داشته مانند مرحوم ملامهدی و احمدی نراقی.

صدیقی با بیان اینکه باید برای دستیابی به این موارد و همچنین حفظ انقلاب و اسلام فضاسازی کنیم که خود این فضاسازی در حقیقت حضور در جبهه است، گفت: حضور در محافل سوگواری اهل بیت(ع) مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان است؛ گرچه که مستحب است اما از تعظیم شعائر دینی و نشانه تقوای قلب است.

امام جمعه موقت تهران به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قرآن کریم در گام نخست از مردم می‌خواهد که
حضور در محافل سوگواری اهل بیت(ع) مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان است
به طلب علوم دینی توجه داشته باشند لذا باید به حوزه‌های علمیه توجه داشته باشیم و اجازه دهیم که فرزندان ما طلبه شوند که در طلبگی نیز خودسازی در رأس امور است لذا اگر جامعه‌ای به انداازه کافی عالم نداشت، به دلیل نداشتن عالم، نابود خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروزه دشمنان به اندازه کافی در مدارس ما رسوخ پیدا کرده‌اند، گفت: دشمنان به وسیله ترویج فرقه‌های سلفی، وهابیت، بهائیت و انواع عرفان‌های کاذب در میان جوانان ما، تلاش می‌کنند تا آنان را منحرف کنند و اینجاست که حضور روحانیان برای هدایت آنان ضروری است.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم علاوه بر توجه به جهاد در راه خدا، دستور می‌دهد که به تحصیل علوم دینی نیز توجه داشته باشیم، گفت: حتی اگر در جنگ با دشمنان نیز پیروز شویم اما توجهی به مباحث علوم دینی نداشته باشیم، شکست خواهیم خورد زیرا پیروزی که پشتوانه اخلاقی، فرهنگی و کلامی نداشته باشد مورد سوء استفاده قدرت طلب‌ها قرار می‌گیرد و تمام آثار شهدا را به خودشان اختصاص می‌دهند و مجاهدان در راه حق را کنار می‌زنند به همین دلیل باید به اندازه کافی فقیه، اخلاقی و متکلم در رشته‌های
دشمنان به وسیله ترویج فرقه‌های سلفی، وهابیت، بهائیت و انواع عرفان‌های کاذب سعی در انحراف جوانان دارند
تفسیر، کلام و غیره در جامعه داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقدامات امام جعفر صادق(ع) ابراز کرد: آن امام همام در آن شرایطی که در فرهنگ اسلامی قحطی به وجود آمده بود، حوزه علمیه‌ای تأسیس کرد که 4 هزار دانشمند تربیت کرد و این تعداد مربوط به جمعیت آن زمان است و اگر امام صادق(ع) با این جمعیت امروزی بود، یک میلیارد طلبه تحویل جامعه می‌داد.

وی با تصریح اینکه سه قشر طلبه وجود دارد، گفت:‌ یک گروه طلبه‌هایی که سنخیتی با امام صادق(ع) و ائمه دارند،‌ هستند. این‌ها دین را با جامعیت برای زندگی، عزت‌سازی، ظلم‌ستیزی و ملازم مبارزه با فساد و همچنین فرهنگ‌ساز می‌بینند و می‌گویند در این زمان زیر پرچم امام راحل، اسلام ناب به میدان آمد و اسلامی بود که آمریکا را ترساند و شوروی را به زانو درآورد و قدرت‌های بزرگ را عاجز کرد به طوری که نتوانستند جلوی اسلام را بگیرند.

وی با بیان اینکه دو گروه در برابر اسلام جعفری که اسلام جهانی و مهد زندگی است و از آن زمان در مقابل امام صادق(ع) هستند، قرار دارند، گفت: اسلام جعفری، اسلامی است که باید ریاست جمهوری و وزارتخانه‌ها آن را به دنیا نشان دهند که اسلام حکومت و سازندگی دارد و اگر رئیس جمهوری مسلمان باشد، نخستین علامتش اخلاقش است
حضور روحانیان برای هدایت جوانان ضروری است
که باید نشانه‌ای از دین داشته باشد و امام صادق(ع) نیز اسلامی اینگونه را با 4 هزار دانشمند تدارک دید و گنجینه‌ای برای نسل‌های بعد آماده ساخت.

صدیقی ادامه داد: یک گروه متحجرین، خوارجین، ظاهربین‌ها و قشری‌ها هستند و این‌ها انسان‌هایی خشک و متحجرند و در اثر تنگ نظری همه را کافر می‌بینند و زندگی را به کشتن و اجبار کردن و زور کردن می‌بینند و تمام کارهایشان زورگویی است که مظهر آن‌ها امروز داعش و سلفی‌هایی هستند که در همه زمان‌ها بوده‌اند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: یک قشر هم کسانی هستند که ادعای روشنفکری دارند که در زمان امام صادق(ع) ابوحنیفه مثل اعلای روشنفکری بود و عقل خود را در برابر دین کامل می‌دید. وجود مقدس امام صادق(ع) هم با متحجرین و هم با سکولارها که بدعت‌ها را دین حساب می‌کنند و خود را در دین صاحب نظر می‌دادند، مقابله کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز این دو گروه مزاحم حرکت جهانی اسلام عقلانی، منعطف اخلاقی که با مؤمنان و مظلومان اصراری به مهربانی دارد اما با دشمنان و کافران به شدت برخورد می‌کند، هستند.
کد مطلب : ۹۷۷۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما