۰
plusresetminus
نماینده لامرد و مُهر در مجلس:

لامرد، قطب جدید صنعت جنوب کشور می‌شود/ لامرد و پارسیان بهترین مکان احداث صنایع انرژی‌بر هستند

تاریخ انتشارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۴
موسوی گفت: در سند چشم انداز منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد تولید 10 میلیون تن سیمان، یک میلیون تن آلومینیوم، 10 هزار تن محصولات پتروشیمی، 10 هزار مگاوات برق و … پیش‌بینی شده است.
موسوی نماینده لامرد و مهر
موسوی نماینده لامرد و مهر
به گزارش "حافظ نیوز"، نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در دفتر کار وی دیدار و گفتگو کرد.

سید موسی موسوی در نشست دومین دیدار نماینده مردم در خانه ملت با مشاور رئیس جمهور به شمار می‌رود، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ابتدا ضمن اشاره به فلسفه انتخاب شهرستان لامرد به منظور احداث منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر اظهار داشت: به دلیل ماهیت سیّال گاز در حوزه مشترک ایران و قطر در پارس جنوبی و با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران از کشور رقیب عقب افتاده بود، سال‌ها پیش مجموعه دولت به این تصمیم رسید که ضمن تسریع در برداشت از مخازن مشترک، به جای خام فروشی و صادرات گاز، آن را تبدیل به صنایعی کند که خوراک گاز در آن‌ها نقش اساسی دارد تا از طریق احداث این صنایع که در اصطلاح انرژی بر نامیده می‌شوند، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و هزاران فرصت شغلی، نیازهای داخلی کشور در صنایع مادر را تأمین کند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مطرح‌ترین گروه‌های مطالعاتی کشور موظف به بررسی استان‌های جنوبی کشور و تعیین بهترین مکان جهت احداث صنایع انرژی بر شد، افزود: به دنبال این دستور، پهنه وسیعی از استان‌های جنوبی کشور از سیستان و بلوچستان و
احداث صنایع انرژی‌بر علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و هزاران فرصت شغلی، نیازهای داخلی کشور در صنایع مادر را تأمین می‌کند
هرمزگان گرفته تا بوشهر و خوزستان و سایر مناطق جنوبی مطالعه شد که در این بررسی جامع، در ابتدا قریب به ۶۰ نقطه معین شد و بعد از آن تعداد گزینه‌های حائز شرایط لازم به ۱۱ نقطه کاهش یافت و در نهایت لامرد و پارسیان به عنوان بهترین مکان ممکن جهت احداث صنایع انرژی بر انتخاب شدند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در سند چشم انداز منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد تولید 10 میلیون تن سیمان، یک میلیون تن آلومینیوم، 10 هزار تن محصولات پتروشیمی، 10 هزار مگاوات برق و … پیش بینی شده است که با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه جنوب استان فارس، این پیش بینی در یک برنامه میان مدت و بلندمدت قابل تحقق است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون که دولت بر ایجاد فرصت‌های جدید شغلی تاکید دارد می‌تواند ضمن تلاش به منظور تسریع در احداث زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد و جذب سرمایه گذاران، علاوه بر حل قسمت عمده ای از معضل اشتغال در جنوب کشور، اهداف پیش بینی شده به منظور افزایش صادرات غیرنفتی و ایجاد ارزش افزوده را نیز محقق کند.

در ادامه این دیدار دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و تقدیر از موسوی به دلیل تلاش جهت شکوفایی منطقه ویژه اقتصادی لامرد و استقرار صنایع مختلف در آن، بر ضرورت تداوم این فعالیت‌ها تاکید کرد. مشاور رئیس جمهور افزود: دولت یازدهم اهتمام خاصی بر رونق مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی دارد و این دبیرخانه نیز جهت شکوفایی ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد آماده همکاری در زمینه‌های مختلف است.
 
کد مطلب : ۹۸۲۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما