۰
plusresetminus
رئیس سازمان صنعت فارس اعلام کرد:

احداث بزرگ‌ترین طرح آلومینیوم کشور در لامرد/ ساخت واحد تولید شمش منیزیم فروسیلیسیم در منطقه ویژه صنایع لامرد

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۴
همتی گفت: آلومینیوم جنوب با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال و 800 میلیون یورو اجرا می‌شود و اشتغالزایی برای 750 نفر را به همراه دارد.
آلومینیوم
آلومینیوم
 به گزارش "حافظ نیوز"  به نقل از اداره کل صنعت فارس، علی همتی در بازدید از چهار طرح صنعتی در حال احداث در منطقه اقتصادی انرژی بر لامرد و مُهر افزود: این طرح‌های بزرگ صنعتی سهم مهمی در توسعه، تولید، اشتغال و بهره وری در جنوب این استان خواهند داشت.

وی اظهار کرد: این طرح‌ها با توجه به قرار گرفتن در مجاورت پارس جنوبی به عنوان بزرگ‌ترین مجتمع گازی کشور، ازظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و بیش از پیش مورد توجه دولت قراردارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: بهره برداری ازاین طرح‌های بزرگ علاوه بر توسعه اقتصادی منطقه، در رونق و فراهم کردن شرایط مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار در این استان و کشور نیز تأثیر مستقیم دارد.

همتی ادامه داد: دولت در سفر استانی به فارس برای تأمین نیاز داخلی به شمش آلومینیوم با احداث بزرگ‌ترین طرح آلومینیوم کشور به نام آلومینیوم جنوب در شهرستان لامرد موافقت کرد.

به گفته وی، این طرح با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال و 800 میلیون یورو اجرا می‌شود و اشتغالزایی برای 750 نفر را به همراه دارد. به گفته این مقام مسوول، این طرح با مشارکت 49 درصدی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و 51 درصدی شرکت سرمایه گذاری غدیر در حال احداث است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت واحد تولید فرآورده‌های نفتی از گاز طبیعی موسوم به GTL در شهرستان لامرد همزمان با سفر اردیبهشت ماه 94 هیات دولت به این استان گفت: این طرح با سرمایه گذاری 150 میلیون یورو و 600 میلیارد ریال در منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد در حال ساخت است و در زمان بهره برداری برای 150 نفر شغل ایجاد می‌کند.

به گفته وی، واحد تولید شمش منیزیم فروسیلیسیم با سرمایه گذاری دو هزارو 665 میلیارد ریال و اشتغالزایی 365 نفر درمنطقه ویژه صنایع انرژی برلامرد از دیگر رهاوردهای سفر استانی دولت به فارس، در حال ساخت است.

همتی اظهار داشت: در شهرستان مُهر، شرکت پالایش پارسیان سپهر در زمینه استحصال گاز (اتان زدایی) با سرمایه گذاری 400 میلیون یورو، سرمایه ریالی سه هزار و 500 میلیارد ریال و با اشتغالزایی 200 نفر در حال احداث است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اظهار کرد: این طرح‌ها و نیز سایر پروژه‌ها در این استان با وعده رییس جمهوری و حمایت دولت در کمترین زمان و با بیشترین شتاب برای ایجاد فرصت‌های شغلی اجرایی می‌شوند.

وی گفت: با توجه به مزیت‌های این دو منطقه و ذخایر غنی گاز و دسترسی به منطقه عسلویه و نیز وجود آب‌های آزاد برای صادرات محصول به بازارهای بین المللی، مناطق ویژه پارسیان و لامرد مستعد سرمایه گذاری هستند و منجر به احداث واحدهای صنعتی پایین دستی نفت و گاز و صنایع جانبی آن می‌شود.

همتی گفت: در منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد برای سرمایه گذاران، تسهیلاتی را فراهم کرده‌اند که تأمین آب و برق دوران ساخت، زیرساخت‌های حمل و نقل (جاده ای، هوایی و دریایی)، زیرساخت‌های ارتباطی (مخابرات و اینترنت) از آن جمله است.

وی ادامه داد: همچنین در منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد به وسعت هشت هزار و 860 هکتار، سرمایه گذاران می‌توانند در زمینه تولید شمش آلومینیوم، استحصال شمش منیزیم از معدن دولومیت، صنایع پایین دستی فولاد (تولید پروفیل‌های فولادی از شمش فولاد)، صنایع پایین دستی پتروشیمی و ... سرمایه گذاری کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان این که بهره برداری از این پروژه‌های بزرگ نه تنها متعلق به جنوب کشور، بلکه متعلق به فارس و سراسر کشور است، اظهار کرد: باید قدر داشته‌ها، ظرفیت‌ها و نعمت‌های خدادادی خودمان را بدانیم و برای به ثمر نشستن این طرح‌های بزرگ در فارس به همدلی و همزبانی بیشتری بین دولت و ملت نیازمندیم.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت برای پیشرفت بخش صنعتی در استان فارس، بیان کرد: دولت برای ایجاد و توسعه دیگر بخش‌های صنعتی، رقم‌های خوبی را به لحاظ ارزی، سرمایه در گردش در قالب تسهیلات بانکی بر عهده گرفته تا در دو سال آینده شاهد تحول بزرگی در این استان باشیم.

همتی گفت: درصورت کمک مردم، فعالان اقتصادی، مسئولان استانی وکشوری، پیش بینی می‌شود با کارهایی که در این پروژه‌ها در دست اقدام است برخی از این طرح‌های صنعتی در سال 96 به مرحله بهره برداری برسد.
کد مطلب : ۹۹۸۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما