۰
plusresetminus

چرا نباید نسبت به توهین برخی ها حساس نشد؟

اگر فارس، اصفهان بود...
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۴
با وجود گذشت چند روز از توهین بی سابقه استاندار هرمزگان به مردم نجیب فارس که آنان را «حرامی و دزد» خطاب کرده بود، گویا هنوز از جانب مسئولین فارس قرار نیست واکنش مناسبی در این باره دیده شود.
چرا نباید نسبت به توهین برخی ها حساس نشد؟
واکنش عجیب مسئولان فارس به یک توهین بی سابقه به مردم اصیل و فرهنگ دوست سومین حرم اهل بیت (ع) را باید در صدر اخبار این روزهای فارس دانست.
شامگاه جمعه شب بود که «جاسم جادری» استاندار هرمزگان ضمن سفر به 5 روستای الحاقی به استان فارس، طی سخنانی عجیب و تاسف برانگیز، قریب 5 میلیون نفر از مردم نجیب فارس را به باد توهینی بی سابقه گرفت و آنان را «حرامی و دزد» خطاب کرد. 
او در این سفر به تنهایی نرفته بود و به همراه خود نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان، فرماندار پارسیان و برخی دیگر از سیاسیون و مسئولان این استان را هم به همراه خود برده بود تا این پیام را برساند که در راستای جلوگیری از اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی و هیئت دولت مبنی بر اتصال فارس به دریا، استوار و محکم ایستاده است!
از آن سوی میدان اما، نه تنها در استان فارس هیچ اراده جدی برای اجرای این تصمیم ملی که فواید بسیار زیادی برای استان فارس و حتی هرمزگان به همراه خواهد داشت دیده نمی شود، بلکه در کمال تعجب مسئولین فارس حتی حاضر نشده اند در قبال این ادبیات نابخردانه، حتی زحمت یک مصاحبه و محکومیت خشک و خالی را به خود بدهند!
این قبول است که نباید فضای جامعه را به سمت التهابات کاذب و موضع گیری های هیجانی و احساسی سوق داد و این الحاق، اگر قرار است صورت گیرد باید در کمال آرامش و همراهی مردم دو استان باشد، اما مساله امروز ما توهینی است که به مردم و یا مسئولان فارس شده و متاسفانه این توهین نابخردانه، ابعاد رسانه ای و اجتماعی نیز پیدا کرده اما همانگونه که عنوان شد دریغ از یک عذرخواهی از سوی استاندار هرمزگان و یا یک محکومیت خشک و خالی از جانب مسئولان دولتی فارس!
در این مجال، قطعا قصد نداریم این توهین صورت گرفته را اولویت اصلی استان معرفی کنیم و توجه افکار عمومی را از اولویت های مهم استان و کشور، به چنین موضوع سخیفی معطوف سازیم اما بحث سر این است که در مواجهه با چنین توهین ها و هتاکی هایی چه باید کرد؟
طریق بی خیالی و فراموشی پیش گرفت و یا متقابلا کاری کرد که طرف مقابل به اشتباهش پی ببرد و آن را جبران کند و یا حداقل، مسئولانی هم تراز او این اظهارات را محکوم کنند؟
این در حالی است که توهین به مردم استانهای دیگر، همواره با واکنش بسیار سخت و جدی مسئولین آن استان و دفاع از حقوق مسلم مردم همراه بوده است؛ به عنوان نمونه همین چند وقت پیش بود که در برنامه تلویزیونی «عمو فیتیله ای» که از شبکه دوم سیما برای کودکان پخش می شود، به صورت ناخواسته و سهوی توهینی نسبت به غیورمردان ترک صورت گرفت. این اشتباه علی رغم آنکه سهوی بود، اما آنقدر توسط مسئولین استان آذربایجان پیگیری شد که در نهایت رئیس شبکه دوم سیما مجبور به عذرخواهی رسمی شد، مسئول پخش این شبکه عزل شد، عمو فیتیله ای ها بارها و بارها عذرخواهی رسمی کردند و با این وجود تا چندین ماه هم از کار ممنوع شدند تا درس عبرتی باشد برای دیگران!
اما حالا نه یک مجری ساده تلویزیونی، بلکه یک استاندار که عالی رتبه ترین مقام دولت در یک استان به شمار می رود، و نه یک اشتباه سهوی در برنامه کودک و نوجوان، بلکه یک سخنرانی رسمی و عمدی در جمع صدها نفر از مردم هرمزگان صورت گرفته و طی این سخنرانی کوتاه چند دقیقه ای، بالاترین مقام دولتی یک استان، دو بار مردم و یا مسئولان استان دیگر که در پی اتصال به دریا هستند را حرامی خطاب کرده است تا نشان دهد که در استفاده از این لفظ تعمّد داشته است، اما در این سوی سکه در فارس، با وجود گذشت چند روز از این فحّاشی، آب هم از آب تکان نخورده و مسئولین فارس همچنان سیاست بسیار غلط سکوت را در پیش گرفته اند و اگر هم از آنها مطالبه اعتراض و دفاع از حیثیت مردم فارس مطرح شود، می گویند: «حساس نشو!»
براستی این سکوت برای چیست؟ تا چه زمانی باید به قریب 5 میلیون نفر از مردم فرهیخته و فرهنگ دوست سومین حرم اهل بیت (ع)، همان استانی که مقام معظم رهبری فرمودند «فارس در قله است»، بی سابقه ترین توهین ها نثار شود، اما مسئولین ما هیچ اعتراضی به آن نکنند؟!
براستی آیا این اتفاق در دیگر استانها و به عنوان نمونه استان اصفهان افتاده بود، مجمع نمایندگان آن استان در مجلس، به رئیس جمهور تذکر نمی دادند و وزیر کشور را برای استیضاح به صحن علنی مجلس نمی کشاندند؟!
براستی آیا این اتفاق در دیگر استانها و به عنوان نمونه استان اصفهان افتاده بود، مسئولین عالی رتبه دولت در آن استان، تعارفات را کنار نمی گذاشتند و رسما از رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور، خواستار عزل استاندار هرمزگان نمی شدند؟!
براستی آیا این اتفاق در دیگر استانها و به عنوان نمونه استان اصفهان افتاده بود، نخبگان و فرهیختگان آن استان این ادبیات زننده و توهین آمیز را محکوم نمی کردند؟!
براستی آیا این اتفاق در دیگر استانها و به عنوان نمونه استان اصفهان افتاده بود، رسانه های مکتوب و سایتهای خبری خواستار برخورد جدی دولت با این مقام عالی رتبه دولتی نمی شدند؟!
براستی آیا این اتفاق در دیگر استانها و به عنوان نمونه در استان اصفهان افتاده بود...
 
کد مطلب : ۱۴۵۴۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
ع
feedback
Iran, Islamic Republic of
برای مسولین ونمایندگان وائمه جماعات ورسانه های فارس متاسفم انسان بایدغیرت داشته باشد
دارابی
feedback
Iran, Islamic Republic of
عزیزان رسانه ای اینقد این خبر را انعکاس دهید تا مسیولین از خواب زمستانی بیدار شوند البته بعضی رسانه ها این خبر را انعکاس نداده اند چرا شیرازه ودیگر سایتهای خبری استان سکوت کردهاند بنده به نوبه خود از حافظ نیوز تشکر میکنم در پیگیری این خبر تا رسیدن به نتیجه
فیروزآباد قهرمان
feedback
Iran, Islamic Republic of
خجالت بکشید شما حاضر هستین کدوم قسمت از استان فارس به یکی از استانهای دیگه بدین
پس انتظار نداشته باشیم که هرمزگان 5روستا را به ما بدهد
دارابي
feedback
Iran, Islamic Republic of
حافظ نيوز چرا نظر مردم رو نميذاري اين سومين پيامي که دادم هيچکدوم نذاشتي