۰
plusresetminus

مساجد بازمیشوند اما…

تاریخ انتشاردوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۸
مساجد بازمیشوند اما نباید سبب ضربه خوردن اسلام و مسلمین شود.
مساجد بازمیشوند اما…
به گزارش حافظ خبر به نقل از ایران ریپورتس98، پس از شیوع و بالا گرفتن تب کرونا در کشور، ابتدا اماکن پر تردد و شلوغ همچون سینماها و مساجد و در ادامه اصناف و سایر تعطیل شدند تا بتوان جلوی زنجیره انتقال ویروس کرونا که در اسفندماه با سرعتی بالا درحال رشد در کشور بود، گرفته شود.
حال که دوماه از آغاز نخستین محدودیت های کرونایی میگذرد و اصناف کم خطر به سرکار خود برگشته اند، و با شروع شدن ماه مبارک رمضان بسیاری از روحانیون و برخی از مردم خواستار بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی شده اند.
در همین خصوص در شهرهای مختلف کشور از جمله استان فارس و شیراز عده ای با جمع آوری امضا این خواسته را به گوش مسئولین رسانیده و در آخرین نشست خبری دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت وعده بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی در مناطقی که در کشور سفید تشخیص داده شده را داده شد.
نکته قابل توجه اما حضور همچنانی این ویروس منحوس میباشد و هنوز هیچ دارو و واکسنی برای آن ساخته نشده و مراتب احتیاط و رعایت شرط بسیار مهمی میباشد، حتی در مناطقی که بنظر سفید باشد.
خواه ناخواه با بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی نخواهد بود، به ویژه در صفوف نماز جماعت که نمازگزاران چسبیده به یکدیگر به جماعت خواهند ایستاد و این مسئله جای ریسک است هرچند گفته شده که پروتکلهایی از سوی برخی افراد برای رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مساجد و اماکن مذهبی تهیه و به مسئولین امر داده شده که ای کاش زودتر در اختیار رسانه ها قرار گرفته تا رسانه ها نیز به نحوی کامل به مردم اطلاع رسانی نمایند.
از این مورد نباید غافل شد که اگر پس از بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی آمار ابتلا به ویروس کووید19 در جامعه بالا گرفت، فرصت طلبان اشتباه انسان ها را به گردن دین و مسجد نیندازند و از آن به عنوان دستاویزی جهت ضربه زدن به اسلام و مسلمین استفاده نمایند.
انتهای پیام/
کد مطلب : ۲۲۷۹۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما