۰
plusresetminus

برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی در فارس 21 نفر و در شیراز 34 نفر رقابت می کنند/ جدول زمان بندی پخش تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان از صدا و سیمای فارس/ احمد رنجبر: «از همه گروه های سیاسی در بین نامزدهای تایید صلاحیت شده وجود دارد»

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۲
احمد رنجبر گفت: از همه گروه ها و جریانات سیاسی هم داوطلب تایید صلاحیت شده و هم رد شده وجود دارد.
به گزارش "حافظ نیوز" احمد رنجبر رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان فارس ظهر امروز در یک نشست خبری با اصحاب رسانه، با تأکید بر اینکه از نظر قانونی نظارت بر انتخابات بر عهده شورای نگهبان است، گفت: شورای نگهبان تا بیست و هفتم بهمن ماه پرونده تمام کسانی که تائید یا رد صلاحیت شده‌اند و یا شکایت کرده‌اند را یک‌بار دیگر بررسی می‌کند و نتیجه نهایی به وزارت کشور اعلام می‌شود و تا آن موقع ممکن است مدارکی دال بر رد یا تائید افراد پیدا شوند و تنها پس از اعلام نتیجه نهایی داوطلبان می توانند تبلیغات انتخاباتی خود را شروع کنند.
احمد رنجبر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 20 بهمن ماه اسامی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری اعلام و 21 بهمن ماه منتشر می شود، گفت: با توجه به اعلام نتایج در استان فارس داوطلبان خبرگان رهبری وارد انتخابات می‌شوند و از بیست و دوم فعالیت خود را آغاز کرده و می‌توانند تا پنجم اسفند تبلیغ کنند.
وی اظهار کرد: کاندیداهای مجلس خبرگان در تبلیغات خود می‌توانند از صداوسیما نیز استفاده کنند ضمن این‌که مدت
کاندیداهای مجلس خبرگان در تبلیغات خود می‌توانند از صداوسیما نیز استفاده کنند ضمن این‌که مدت تبلیغات خبرگان دو هفته است
تبلیغات خبرگان دو هفته است و شأن داوطلبان این مجلس طوری است که هواداران و اعضای ستاد خود باید مظهر تقوی و قانون‌مداری باشند و نمونه‌ای از تبلیغات صحیح اسلامی را ارائه کنند و نشان دهند دستیابی به مناصب حکومتی با هر وسیله‌ای پسندیده نیست که تاکنون این مسائل رعایت شده و خواهد شد.
رئیس هیئت نظارت استان فارس با اشاره به اینکه تعداد 12هزار نفر در کل کشور و 727 در فارس نفر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی شدند، گفت: در استان فارس از 727 نفر داوطلب ثبت نام شده، در مرحله نخست 26 نفر انصراف دادند، 48 نفر در هیئت اجرایی تائید صلاحیت نشدند و زمانی که نتیجه اعلام شد از این تعداد هشت نفر رأی اعلام‌ شده را پذیرفتند و 653 نفر به مرحله بعد آمدند که از نظر قانونی بعد از بررسی توسط هیئت اجرایی، اطلاعات به‌دست‌ آمده در اختیار هیئت نظارت قرار می‌گیرد و هیئت نظارت بررسی می‌کند که آیا این بررسی صحیح بوده یا خیر و همچنین برخی اطلاعاتی که از مراجع چهارگانه به‌موقع نرسیده لحاظ می‌شود و در نهایت جواب و نتیجه از طریق هیئت نظارت در اختیار فرمانداری‌ها قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه از 653 نفر در هیئت اجرایی 209 نفر مورد تائید هیئت مرکزی قرار گرفتند و 164 نفر به‌طور قطعی رد صلاحیت شدند، ادامه داد: در این مرحله صلاحیت 299 نفر احراز نشد که باید بین عدم احراز صلاحیت و عدم تائید
پس از رسیدگی به شکایات توسط شورای نگهبان، 180 نفر تائید صلاحیت شدند و 209 نفر قبلاً تائید شده بودند که با احتساب 180 نفر به 389 نفر تائید می‌رسیم
صلاحیت تفاوت قائل شد زیرا معنای عدم احراز این است که رأی قطعی به دریافت مستندات بیشتر موکول شده است.
رئیس هیئت نظارت استان فارس خاطرنشان کرد: پس از رسیدگی به شکایات توسط شورای نگهبان، 180 نفر تائید صلاحیت شدند و 209 نفر قبلاً تائید شده بودند که با احتساب 180 نفر به 389 نفر تائید می‌رسیم و مابقی نیز یا در شمار تائید قطعی هستند یا عدم احراز بوده‌اند که شورای نگهبان بنابر منابع خود رد قطعی داده است و چون دو مرحله رد شده است و به دلایل و شکوائیه رسیدگی شده این افراد از صحنه رقابت کنار گذاشته می‌شوند اما افرادی که در هیئت اجرایی و مرکزی تائید شدند و اکنون رد شده‌اند می‌توانند تا 19 بهمن ماه شکایت خود را اعلام کنند.
رنجبر در ادامه درباره علت تائید صلاحیت معدود افراد رد صلاحیت شده در مراحل نخست، یادآور شد: وقتی فردی در محیط زندگی خود پاسدار ارزش‌های اسلامی نیست چگونه می‌تواند در مجلس که عصاره ملت است قسم بخورد و به قوانین و مبانی اسلام ملتزم شود.
رنجبر در مورد مظلوم‌نمایی و جنجال‌سازی رسانه‌ای برخی کاندیداهای رد صلاحیت شده و ابهامی که در ذهن جامعه ایجاد می‌کنند، گفت: اگر ما جواب این افراد را بدهیم در جامعه تنش بیشتری ایجاد می‌شود ضمن این‌که ما درمورد حفظ آبروی افراد نیز مسئول هستیم و از اعلام عمومی موارد پرهیز داریم هرچند به‌صورت موردی این موارد را تذکر می‌دهیم.
وی درخصوص
وقتی فردی در محیط زندگی خود پاسدار ارزش‌های اسلامی نیست چگونه می‌تواند در مجلس که عصاره ملت است قسم بخورد و به قوانین و مبانی اسلام ملتزم شود.
ناهماهنگی ها در اعلام نتایج تائید صلاحیت‌های استان فارس توضیح داد: بنابر قانون انتخابات نتایج مرحله رسیدگی هیئت شورای نگهبان باید به وزارت کشور اعلام شود و وزارت کشور اطلاعات را در اختیار فرمانداری‌ها قرار دهد اما ازآنجا که نیاز است هیئت‌های نظارت در استان نیز باید مطالب را بدانند نتایج در اختیار آنان نیز قرار می‌گیرد. شورای نگهبان روز شنبه ساعت 22 نتایج را به وزرات کشور اعلام کرده بود و پیش‌بینی ما این بود که به محض اعلام اطلاعات و نتایج تائید صلاحیت‌ها، وزارت کشور نیز موارد را به فرمانداری‌ها ابلاغ خواهد کرد و از این رو ما نتیجه را ابتدای صبح به شعب شهرستانی اعلام کردیم درحالی‌که استانداری فارس اعلام کرد نتیجه از وزارت کشور به دست ما نرسیده است و ازاین‌رو گفتند نتیجه را شما به ما بدهید که گفتیم خلاف قانون است و نمی‌توانیم در اختیار قرار دهیم اما یکی از شهرستان‌ها اطلاعاتی که ما در اختیار آنان قرار داده بودیم را به فرمانداری داده و یکی از رسانه‌ها آن را منتشر کرده بود و ما به آن سبب که حدس زدیم وزارت کشور برای عدم اعلام نتایج دلایلی داشته، اعلام کردیم اطلاعات ابلاغ‌ شده در اختیار رسانه‌ها قرار نگیرد و بنابراین آنچه توسط برخی کاندیداها اعلام‌ شده کذب محض است و اعلام نتیجه به افراد نبوده است.
وی تصریح کرد: در فرآیند تایید و رد صلاحیت ها و نظارت بر انتخابات بازی سیاسی
در فرآیند تایید و رد صلاحیت ها و نظارت بر انتخابات بازی سیاسی نقشی ندارد
نقشی ندارد و طیف های سیاسی مطرح نیستند بلکه مستندات پرونده و رسیدگی به آن ها حرف اول و آخر را می زند نه جریانات سیاسی همانگونه که اکنون از همه گروه ها و جریانات سیاسی هم داوطلب تایید صلاحیت شده و هم رد شده وجود دارد.
سرپرست هيئت نظارت انتخابات شورای نگهبان در فارس با بيان اينكه در اين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامي به‌طور ميانگين در استان فارس 21 نفر برای هر صندلی مجلس رقابت خواهند كرد، گفت: حداقل تعداد داوطلبان در حوزه‌ انتخابيه لامرد 7 نفر به ازای هر صندلی و در شيراز 34 نفر به ازای هر کرسی مجلس است.

جدول زمان بندی پخش تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان از صدا و سیمای فارس
جلسه قرعه کشی زمان پخش برنامه های انتخاباتی نامزدهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور نمایندگان آنان ، اعضای کمسیون بازرسی تبلیغات، مدیر کل و معاونان صدا و سیما و جمعی از اصحاب رسانه در مرکز فارس برگزار شد .
در این قرعه کشی دو مرحله ای ، زمان پخش و بازپخش برنامه های رادیویی وتلویزیونی مشخص و نهایی شد.
به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای مرکز فارس ، سهرابی گفت: صدا وسیما موظف است تا شرایط مساوی حضور نامزدهای محترم خبرگان رهبری را در برنامه های تلویزیونی و رادیویی فراهم کند.
وی افزود:
در تعیین وضعیت برای همه ی نامزدها عدالت رعایت و شرایط فنی استودیو و محتوای برنامه ها به صورت کاملاً یکسان برای همه تعیین شده است.
نوزدهم وبیستم بهمن برنامه های رادیویی وتلویزیونی نامزدها ضبط و با آغاز تبلیغات از 22 بهمن در روزهای تعیین شده پخش و بازپخش می شود.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس افزود: در تعیین وضعیت برای همه ی نامزدها عدالت رعایت و شرایط فنی استودیو و محتوای برنامه ها به صورت کاملاً یکسان  برای همه تعیین شده است.
رئیس هیئت نظارت انتخابات استان و عضو کمسیون بازرسی تبلیغات در پاسخ به چگونگی  جابه جایی نامزدهای  انتخاباتی گفت: زمان درخواست جابه جایی  که به عهده شورای نگهبان  است، معمولاً در استان هایی صورت می گیرد که رقابت در آن ها وجود نداشته باشد و اگر  نامزدی به استان فارس اضافه شود ، برای آن شخص هم  با تدابیری که می اندیشیم، مانند دیگر نامزدها برنامه های تلویزیونی و رادیویی ترتیب داده می شود.
پژوهش، معاون سیاسی امنیتی استانداری با قدردانی از صدا وسیمای فارس برای تعیین زمان برنامه ها و رفتار عادلانه برای تضمین زمان پخش گفت: انتظار می رود با برنامه های پیش بینی شده از سوی رسانه ملی ، انتخابات هرچه با شکوه تر و بهتر برگزار شود.
در پایان جدول زمان‌بندی پخش برنامه‌ها تعیین شد که علاقه‌مندان به سخنان نامزدهای انتخاباتی می‌توانند بیانات هر نامزد را طبق زمان تعیین‌شده در جدول دنبال کنند.




منابع خبری: صدا و سیمای فارس - پایگاه خبری شیرازه


 
کد مطلب : ۱۳۰۳۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما