۰
plusresetminus

احداث 123 کیلومتر کانال سیل‌بر در پیرامون شیراز

تاریخ انتشاردوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۷
معاون اجرایی و خدمات شهری شهردار شیراز گفت: بیش از 123 کیلومتر کانال سیل‌بر در شیراز احداث‌ شده است.
به گزارش حافظ نیوز، رمضان امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: با توجه به اقلیم شهر شیراز، جداول آن حداکثر برای 25 میلی‌متر بارندگی طراحی‌شده‌اند و همچنین 123 کیلومتر کانال سیل‌بر در سرتاسر شهر ایجادشده که البته این مستحدثات باید ادامه پیدا کند.
وی احداث چاه‌های جذبی و تأخیری، تاسیسات ذخیره آب و ایجاد آبخور و تشتک دور درختان داخل شهر را از دیگر موارد مدنظر شهرداری برای استفاده بهینه از آب دانست و افزود: در برخی از نقاط شهر و بافت‌های قدیمی جداول نیاز به نوسازی دارد که اقداماتی نیز انجام‌شده اما در پهنه 220 کیلومتری شهر شیراز توانایی شهرداری بر اساس عوارضی است که از مردم دریافت می‌کند.
امینی ادامه داد: در بودجه سنواتی هزینه‌های جاری، عمرانی و خدمات شهری تصویب می‌شود و مردم با پرداخت به‌موقع عوارض در این امر مشارکت می‌کنند و از سویی حل مشکلات شهر، سازوکارهایی نیاز دارد که «اعتبار» یک مورد آن است و مسائل اجتماعی، تملک، موارد زیست‌محیطی و ... نیز در آن دخیل هستند.
این مدیر شهری با اشاره به اینکه استفاده از آسفالت‌های نفوذپذیر که در دنیا برای جذب روان آب‌ها استفاده می‌شود موردبررسی قرارگرفته است، تصریح کرد: کلید حل مشکلات، مدیریت واحد شهری است و اینکه شهرداری تمام ابعاد شهر را برنامه‌ریزی کند که البته این مهم در کشور ما تحقق‌نیافته و دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند آب، برق، گاز و ... ساختار پراکنده دارند.
معاون شهردار شیراز خاطرنشان کرد: وقتی شهرداری خیابان را تملک، زیرسازی و آسفالت و جدول‌گذاری می‌کند نمی‌تواند مانع حفاری دستگاه‌های دیگر بشود چراکه دستگاه‌های دیگر می‌خواهند شبکه و انشعابات ایجاد کنند و اگر صبر کنیم تا ابتدا آنها کار خود را انجام دهند فرایند کار برای مردم بسیار طولانی می‌شود.
وی با بیان این که خیابان‌های حفاری شده هیچ گاه پس از ترمیم مانند وضعیت نخستین نمی‌شوند، یادآور شد: اکنون که زمستان است و در زمان بارندگی ما نباید حفاری داشته باشیم اما دستگاه خدمات‌رسانی آمده می‌گوید اعتبار آمده و در صورت عدم هزینه، بازمی‌گردد و شهرداری برای رسیدن خدمات به مردم مجبور است اجازه حفاری دهد.
امینی در همین زمینه به هرس آسیب‌زای درختان اشاره و بیان کرد: فضای سبز شهری ریه شهر است و درختان، کارخانه تولید اکسیژن و جذب آلودگی هستند اما از سویی شبکه برق از بالای درخت عبور می‌کند و اگر اجازه ندهیم هرس شود قطع برق بر گردن شهرداری می‌افتد و اگر هرس انجام شود کارکرد اکولوژیک و زیستی درخت از دست می‌رود.
وی متذکر شد: در دنیا برای این کار شبکه از زیر سطح عبور می‌کند یا کانال مشترک تأسیسات شهری احداث می‌شود.
کد مطلب : ۱۲۹۳۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما