۰
plusresetminus
شورای شهر شیراز:

انتخاب افراد مورد اعتماد در محلات برای رفع مشکلات بر عهده شهرداری است

رفع مشکلات در گرو مشارکت همگانی
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۱
از سال ۱۳۸۱ در دوره اول شورای شهر و تشکیل شورا یاران بود که افراد معتمد در محلات انتخاب شدند تا نیازها و مشکلات محلات را به شهرداری های مناطق و شورای شهر ارجاع دهند. 
انتخاب افراد مورد اعتماد در محلات برای رفع مشکلات بر عهده شهرداری است
به گزارش حافظ خبر، امروز نیز با نگاه تدبیرانه شورای ششم در رفع نیازهای مردم در مناطق یازده گانه شهر شیراز، رابطین( یاوران شورا) حکم ابلاغ خود را از رئیس و نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز دریافت کردند تا پل ارتباطی مردم در محلات با شهرداری و شورا باشند. 
 
رفع مشکلات محلات در گرو مشارکت همگانی است  
 
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه بیان کرد: از نظر اقتصادی و بر اساس نظر متخصصین، پایه اصلی اقتصاد شهر شیراز، گردشگری است و اگر قرار باشد بر این پایه توسعه محلات صورت گیرد باید بررسی شود که چگونه این اتفاق قرار است رخ بدهد و آیا این قابلیت در محلات وجود دارد. 
مهدی طاهری به جلسه برگزار شده اعضای شورای شهر مشهد با اعضای شورای شهر شیراز اشاره کرد و ابراز داشت: اقدامی که در شهر مشهد در محلات انجام شد علاوه بر قابلیت هایی که برای یاوران ایجاد نمود منجر به تهیه یک سند جامع در خصوص اولویت ها، مسائل و مشکلات هر محله گردید که از این طریق در جهت رفع مشکلات، بودجه لازم در شورا و شهرداری پیش بینی شد. 
او اظهار کرد: جنس مشورت از محلات به شورا به رابطه کار و بودجه ارتباط دارد و اگر قرار باشد برای اولویت و مشکلات هر محله اقدامی شود باید این مشکلات مطرح شود تا برنامه ریزی لازم برای تعیین بودجه انجام شود. 
طاهری ابراز کرد: متأسفانه در برخی محلات بویژه در حاشیه شهر شیراز و یا حتی محلات قدیمی که در مرکز شهر هستند حس رقابت در جذب بودجه بوجود آمده است اما واقعیت اینست که باید توازن در عدالت وجود داشته باشد، که نیازها و اولویت هر محله در این موضوع بسیار حائز اهمیت است.  
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه امید است در شورای ششم، شهرداری و دولت جدید کارها به سمت و سویی برود که با بی عدالتی مواجه نشویم، افزود: ابلاغ احکام به رابطین ابتکار عملی است که در شیراز صورت گرفته و یک ساختار علمی تجربه شده در انقلاب اسلامی است که باید آنرا شکل داد تا در چارچوب قانون شکل گیرد و بتوانیم همانند شورا که تصمیم سازی در شهر را انجام می دهد بتوانیم این موضوع را در محلات اجرا کنیم. 
طاهری در پایان با ذکر این نکته که به دلیل زیاد شدن مصائب محلات نیاز به مشارکت همگانی با اولویت بندی مشخص در رفع مشکلات است، یادآور شد: امید است همانگونه که شهر شیراز در یاوران شورا به عنوان اولین شهر بوده است، در ثبت به لحاظ حقوقی هم در این موضوع اولین باشد و علاوه بر حفظ ساختار، قدرتمندتر پیش برود و همچنین مردم شهر بدانند که معتمد محله اولین فردی است که می توانند مسائل خود را به آنها در جهت انتقال به شهرداری و شورا ارجاع دهند. 
 
 
شورا باید ارتباط بی واسطه با مردم در رفع مشکلات محلات داشته باشد 
 
در این جلسه همچنین نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در سخنانی عنوان کرد: شورای شهر بایستی اتکاء به مردم داشته باشد و اگر قرار است مشکلات مردم را حل کند باید ارتباط بی واسطه با مردم داشته باشد. چرا که شورای ۱۳ نفره شهر شیراز جوابگوی تمام نقاط شهر شیراز نخواهد بود. 
محمد تقی تذروی با بیان اینکه فعالیت شورای محلات در هر یک از مناطق برخواسته از خود محلاتی هستند که در آنجا زندگی می کنند، گفت: ۵۵ نفر از شورا یاران در مناطق در ارتباط با مردم هستند و در شهر شیراز در هر منطقه شهرداری حدود ۱۸ تا ۲۵ محله وجود دارد که به رابطین مشکلات را انتقال می دهند و در صورت نیاز با مشارکت شورا با مدیران و مسئولین شهرستانی و دستگاه های خدمات رسان ارتباط خواهند داشت تا مشکلات رفع شوند. 
 این عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه به هدف از انتخاب رابطین در محلات اشاره کرد و گفت: با انتخاب رابطین در هر محله یک نفر به عنوان مدیر معرفی می شود و با کمک آنها مشکلات عمده منطقه و محلات به شهردار منطقه ارجاع می شود. 
تذروی با بیان اینکه در یازده منطقه اقدامات بسیار خوبی آغاز شده و نگاه ها به سمت شهرداری مناطق و قدم هایی که برداشته می شود، مثبت است، گفت: رابطین پل ارتباطی مردم با شهرداری و شورای شهر هستند تا مشکلات و اولویت های محلات را در چارچوب قانونی مطالبه کنند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۳۷۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما