۰
plusresetminus
میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

نمایش صنایع دستی فارس در پایتخت 

تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۴
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، از حضور هنرمندان و صنعت گران صنایع‌دستی استان فارس در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری وصنایع وابسته تهران، خبر داد.
نمایش صنایع دستی فارس در پایتخت 
به گزارش حافظ خبر، سید موید محسن نژاد امروز ۳۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: با توجه به وجود دو شهر جهانی صنایع‌دستی شیراز و منبت آباده و همچنین شهر ملی دست بافته‌های عشایری فیروزآباد و ظرفیت‌های بی‌بدیل صنایع‌دستی در استان فارس، هنرمندان و صنعت گران صنایع‌دستی استان فارس در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران وصنایع وابسته حضور خواهند داشت.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: ایجاد بازار رقابت باعث بروز خلاقیت‌ها، ابتکارات و نوآوری در زمینه صنایع‌دستی خواهد شد و همچنین در این نمایشگاه با معرفی توانمندی‌های سایر استان‌ها درزمینه های مختلف صنایع‌دستی و به نمایش گذاشتن ذوق هنر بی‌نظیر هنرمندان و صنعت گران صنایع‌دستی در خلق آثار هنری متنوع فضای مناسبی خواهد بود تا صنعتگران از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوند.
 وی بابیان اینکه به‌منظور حمایت از صنایع‌دستی و تولیدکنندگان، فضایی مناسب برای امکان فروش اقلام صنایع‌دستی در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد، اضافه کرد: هدف از ادغام دو نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تلاش برای تخصصی برگزار کردن این نمایشگاه با توجه به وابستگی‌های این دو حوزه به یکدیگر است.
محسن نژاد گفت: صنایع‌دستی و گردشگری دو صنعت مرتبط و تا حدودی وابسته به یکدیگر هستند به‌طوری‌که صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان فارس خود یک جاذبه خاص برای گردشگران محسوب می‌شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۶۳۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما