۰
plusresetminus
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور:

خانواده شهدا الگوی معرفت و دفاع از ایران اسلامی هستند

تاریخ انتشارسه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۳
قاضی زاده هاشمی گفت: مادران شهید امید، معرفت و دفاع از اسلام را برای همه ما زنده نگه میدارند.
خانواده شهدا الگوی معرفت و دفاع از ایران اسلامی هستند
به گزارش حافظ خبر، معاون رییس جمهور ، امروز در مراسم اختتامیه ششمین کنگره بین المللی شعر ایثار و زنان عاشورایی که در تالار «حافظ» شیراز برگزار شد، گفت: یکی از محوری ترین اشعار این کنگره حضرت زینب (س) بود و تعبیر بزرگی هم شاهد بودیم که «حضرت زینب (س) خودش مدافع حرم است.
وی بیان کرد: امروز به دیدار با 2 خانواده شهید و جانباز نخاعی گردنی رفتم در این دیدارها معرفت دیدم، مادران شهید جمله امید، معرفت و دفاع از اسلام را نمایش می دهند و این عظمت را من نتوانستم درک کنم و خود را در مقابل آن حقیر می دانم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه مادران ذره ای از قدمی که برداشتند پشیمان نیستند، چرا که با خدا معامله کردند، عنوان کرد:ما توفیق خدمت به اهل بیت (ع) را نداشتیم اما وقتی به خدمت مادران شهدا می رسیم آن افتخار اسلامی را تا حدی درک می کنیم و  محور جریان دفاع از حق و ولایت را حضرت فاطمه (س) هدایت می کنند و پرچم دار این جریان حضرت زهرا (س) است و زنان عاشورایی بودند که از نهضت حسینی پشتیبانی کردند و این پشتیبانی هنوز هم ادامه دارد.
قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه وقتی زبان ما در گفتار توانایی ندارد از زبان هنر و شعر برای گفتار و رساندن منظور استفاده می کنیم و هر ابزاری می تواند در خدمت الله باشد و یا در خدمت شیطان قرار گیرد، افزود: در برنامه جدید سازمان بنیاد شهید آماده است که محور برنامه های این سازمان استان ها باشند و تمرکززدایی شکل گیرد.
وی با اشاره به اینکه این عزت و افتخار امروز به خاطر خون شهدا بوده است و همه ما وظیفه داریم از این خون صیانت کنیم، افزود: وظیفه بنیاد شهید شناساندن چهره واقعی ایثار و شهادت به جامعه است و  مادران شهید از حرکت کوتاه نیامده اند و این باعث می شود تا تجلی نهضت همواره ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه تمام مقاومت شهدا عاشقانه بوده است و هنر زبان عشق است و چه هنرمندی از آن بالاتر که جان را در کف اخلاص بگذاری و عشق بازی کنی، تاکید کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) در وجود شهدا متجلی است.
 
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۶۶۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما