۰
plusresetminus
شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان فارس:

با تشکیل کار گروه می توان مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران را پیگیری و مرتفع کرد

تاریخ انتشارسه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۹
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان فارس بیان کرد: با تشکیل کار گروه می توان به مشکلات خانواده شهدا ایثارگران را پیگری و مرتفع کرد.
با تشکیل کار گروه می توان مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران را پیگیری  و مرتفع کرد
به گزارش حافظ خبر، معاون رییس جمهور امروز در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان فارس که در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد، گفت: مبارزاتی که انبیا (ع) در طول تاریخ انجام داده اند باعث شده که اکنون مفهوم ایثار ، فداکاری و شهادت برای همه ما مهم باشد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید حامل فرهنگ محرم و صفر زمان خود است، افزود: اصلی ترین وظیفه ما در حوزه ترویج ایثار و شهادت، حفظ مبانی اسلامی، اخلاق و سیره عملی شهداست، چرا که با عمل صادقانه میتوان مشکلاتب که سد راه پیشرفت کشور است را از میان برداریم و امروزه وظیفه همه ما مرجعیت دادن به جامعه است چرا که این کار باعث هدایت جامعه میشود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر امید و توجه مردم کشور به مدیران این دولت است و پس این توجه از  باب مادی و معنوی کار را برای همه ما سخت تر خواهد کرد چرا که با  قول ها و حرف های انقلابی که زده ایم  مردم با همین وجود سمت ما آمده اند، تاکید کرد: پنج هزار خانوار شهدا و ایثارگران در فارس هنوز در صف دریافت مسکن هستند و همه فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد 33 هزار نفر در کل کشور هستند که باید استخدام شوند و از این تعداد 17 هزار نفر آزمون داده اند، عنوان کرد: 500 نفر از این عزیزان در فارس هستند که که 355 نفر در آزمون شرکت کرده اند که برای 115 نفر اقدام شده است و لازم است مابقی هم پیگیری شود.
وی با اشاره به اینکه خط ویژه پذیرایی در بیمارستان ها شکل گیرد، افزود: 35 درصد منابع ما نسبت به بخش درمان کم است و در حوزه مسکن قبل از این 10 هزار واحد مسکن تفاهم نامه با استاندار سابق امضا کرده اند که تاکنون 310 نفر توانسته اند این واحدها را بگیرند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه همه نیازمند دیدار با خانواده شهدا هستیم، افزود: هفته ای چند مدیران استان به خانواده شهدا سرکشی کنند و اگر تقسیم بندی شود به همه خانواده ها می توان سرکشی کرد و باید کارگروهی برای دریافت دغدغه های خانواده شهدا و ایثارگران شکل گیرد و همه دستگاه موظفند امور ایثارگران خود را تشکیل بدهند.
وی ضمن بیان اینکه در رابطه با ثبت و ضبط خانواده شهدا طی یکی دو سال اخیر ، تاکید کرد: اعتبار عمرانی برای بنیاد شهید پیش بینی نمی کنند و اعتبارات از محل سازمان برنامه و منابع استانی پیش بینی می کنیم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۶۷۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما