۰
plusresetminus
سازمان صمت:

برخورد با تخلفات موجود در بازار برای حمایت از مصرف کنندگان

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۴
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان فارس در ارائه گزارش عملکرد بازرسان در دی ماه سال ۱۴۰۰ به جدیت این دستگاه در برخورد با فساد و تخلفات موجود در بازار تاکید کرد.
برخورد با تخلفات موجود در بازار برای حمایت از مصرف کنندگان
به گزارش حافظ خبر، مهدی حسنی، معاون بازرسی سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان فارس در ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ با بیان اینکه  بازدیدهای قابل توجهی در ماه دی از بنگاه‌های اقتصادی توسط بازرسان به عمل آمده است، مطرح کرد: در دی‌ماه سال جاری از 8271 واحد که 733 واحد متخلف شناسائی و تحت عناوین گرانفروشی، عدم درج قیت، احتکار، عرضه خارج از شبکه و ... با ارزش ریالی بیش از 50 میلیارد ریال به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند. 

وی افزود: عمده تخلفات مکشوفه شامل عدم درج قیمت 344 تخلف گرانفروشی 175 تخلف بوده است.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس تصریح کرد: در دی ماه سال جاری 522 مورد گشت مشترک با ارگان‌های مختلف از جمله اداره‌کل تعزیرات حکومتی اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی برگزار شد که منجر به کشف 167 مورد تخلف گردیده است.

وی گفت: در بخش مواد غذایی تعداد 2347 مورد بازرسی صورت پذیرفته که 378 مورد تخلف کشف و با تشکیل برگ گزارش بازرسی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.

حسنی اظهار داشت: در بخش لوازم خانگی 70 مورد بازرسی انجام شده که 31 مورد تخلف ثبت گردیده است. در خصوص منسوجات، پوشاک و کیف و کفش نیز 402 واحد بازرسی شده که 122 تخلف ثبت و به اداره کل تعزیرات ارسال گردیده است. در بخش مصالح ساختمانی نیز از 139 واحد بازرسی شده 10 مورد تخلف ثبت و به تعزیرات ارسال گردیده است. در خصوص نانوائی‌ها 101 مورد تخلف، میوه و صیفی‌جات 108 موردتخلف، مواد پروتئینی 26 مورد تخلف نیز کشف گردیده است. 

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در دی ماه سال جاری در بخش قاچاق 7 صورت‌جلسه کشف کالای قاچاق به ارزش بیش از 3 میلیارد ریال تنظیم و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال گردید. عمده کالاهای مکشوفه در زمینه آجیل و خشکبار کیف و کفش و پوشاک بوده است.

 
کد مطلب : ۲۴۷۱۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما