۰
plusresetminus
سازمان صمت:

اهمیت نقش‌آفرینی مردم در تنظیم و نظارت بر بازار و همچنین ساماندهی نظام عرضه و تقاضا

تاریخ انتشاريکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۳
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در نشست پایش پیشرفت پروژه‌های درج قیمت تولیدکننده، تامین مالی زنجیره‌ای و تسهیلات مبتنی بر صورتحساب الکترونیکی، شفافیت جریان کالا و عرضه کالا در بورس که با حضور مقام عالی وزارت صمت، معاونان و مدیران ملی و تمامی استان‌های کشور به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد به اهمیت نقش‌آفرینی مردم در تنظیم و نظارت بر بازار و همچنین ساماندهی نظام عرضه و تقاضا تاکید کرد.
اهمیت نقش‌آفرینی مردم در تنظیم و نظارت بر بازار و همچنین ساماندهی نظام عرضه و تقاضا
به گزارش حافظ خبر، حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با تاکید بر اینکه زنجیره تولید کالا کاملا و به صورت مستمر رصد می‌شود، مطرح کرد: وظیفه دولت سیاست‌گذاری، تسهیل‌گری، تنظیم‌گری و نظارت بر عرضه کالاهای تولیدی در بازار مصرفی است.

وی در رابطه با اهمیت اجرایی کردن طرح ملی درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها، گفت: این طرح ملی در چند مرحله انجام می‌شود که در حالا حاضر ده‌ها کالا مشمول درج قیمت بر روی محصولات تولید شده خود هستند که مسئولیت آن با واحد‌های تولیدی است که به صورت مستمر بر روی اجرایی شدن این فرآیند نظارت خواهیم شد.

ایزدی بیان کرد: حضور بازرسان سازمان صمت، جهاد کشاورزی و اصناف بایستی بر اساس تکالیف قانونی خود به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مصرف‌کنندگان بر بازار نظارت جدی داشته باشند که در این زمینه اطلاع‌رسانی مناسب و فراگیر و همچنین فرهنگ‌سازی در اجرایی شدن و تاثیرگذار بودن این طرح ملی قابل توجه است.

رئیس سازمان صمت فارس با اشاره به نقش رسانه‌ها در افزایش آگاهی مردم نسبت به کنترل و نظارت بر بازار، بیان داشت: بر اساس ماده ۱۵ قانون نظام صنفی کشور، افراد صنفی عرضه کننده کالاها و خدمات مکلفند با برچسب‌ روی کالا، یا نصب تابلو در محل کسب یا حرفه، قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت را‌به‌طور روشن و مکتوب و به‌گونه‌ای که برای همگان قابل رویت باشد، اعلام کنند که در این راستا به صورت گام به گام مبنای عرضه کالاهای تولیدی قیمت اصلی تولیدشده محصول با درصد مشخصی از سود اجناس خواهد بود که مردم پس از آگاهی از این فرآیند به عنوان بازوی دولت باید مطالبه‌گر این قانون باشند.

وی در رابطه با تامین مالی زنجیره‌ای واحد‌های تولیدی هم اظهار داشت: میزان سرمایه در گردش برای تأمین نقدینگی لازم واحد‌های تولیدی باید بر اساس قانون و یک فرآیند مشخص باشد تا اعتبارات مالی پس از استعلام از سامانه جامع تجارت با همکاری بانک‌های عامل به حساب فروشندگان واریز شود.

ایزدی گفت: تامین مالی زنجیره‌ای برای واحد‌های تولیدی نیازمند سلامت نظام مالی است که سیستم بانکداری و بازار سرمایه و همچنین ابزارهای مالی نظیر فاینانس، اوراق و صندوق‌های توسعه در تأسیس، ایجاد و برخی از طرح‌های توسعه بایستی بخشی از سرمایه ثابت و سرمایه در گردش آن‌ها را تامین کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن‌ و تجارت استان فارس در رابطه با اهمیت توجه به برنامه‌های کلان دولت سیزدهم و وزارت صمت در رونق اقتصادی و اشتغالزایی، بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در سطح ملی و پیرو آن در استان‌ها که متناسب با رشد جمعیت و‌ آمایش سرزمین در حال انجام است ما بایستی برای ۵۰۰ هزار نفر در کشور اشتغالزایی کنیم که استان فارس در این رابطه عزم و اراده جدی دارد تا رونق اقتصادی و رشد ۸ درصدی نیز محقق شود.

 
کد مطلب : ۲۴۸۶۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما