۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

مراجعه نزدیک به ۵۱ هزار بیمار به بیمارستان های استان از ابتدای سال جدید تاکنون

تاریخ انتشارجمعه ۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از مراجعه ۵۰ هزار و ۹۶۹ بیمار به مراکز درمانی و بیمارستان های استان از ابتدای سال جدید تاکنون خبر داد.  
مراجعه نزدیک به ۵۱ هزار بیمار به بیمارستان های استان از ابتدای سال جدید تاکنون
به گزارش حافظ خبر، سید وحید حسینی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جدید تاکنون، ۵۰ هزار و ۹۶۹ بیمار به مراکز درمانی و بیمارستان های استان مراجعه کردند که این حجم خدمت، نشان از آمادگی کامل مجموعه سلامت فارس دارد.

وی همچنین با اشاره به حضور اساتید و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیمارستان های استان حتی در ایام تعطیلات، از هزار و ۶۵۱ عمل جراحی از ابتدای سال جدید تاکنون خبر داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اورژانس فارس را از افتخارات دانشگاه دانست و با اشاره به زیرساخت های مطلوب مرکز مدیریت اورژانس استان افزود: در این بازه زمانی چهار هزار و ۷۰۶ ماموریت امدادی شهری و جاده ای در کوتاهترین زمان ممکن از سوی نیروهای خدوم اورژانس ۱۱۵ فارس انجام شد که بیشترین آن حوادث ترافیکی بوده است.

 سید وحید حسینی ادامه داد: همچنین به دلیل وخامت جسمی و بالینی برخی ار بیماران و مصدومان، پنج ماموریت امدادی توسط بالگرد هوایی اورژانس فارس در سال جدید انجام شد.

وی با بیان اینکه کرونا به پایان نرسیده و کماکان در کمین افراد سهل انگار است، اظهار کرد: هم اکنون ۳۳۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۶۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به تلاش های شبانه روزی نیروهای بهداشتی دانشگاه در طول سال به ویژه در ایام تعطیلات و اهمیت سلامت موادغذایی، ادامه داد: از ابتدای سال نو تاکنون، توسط بازرسان بهداشت محیط دانشگاه از ۹ هزار و ۷۲۷ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی، اماکن عمومی، بین راهی و سامانه های آب رسانی بازدید شد و ۱۴۸ مرکز و اماکن غیربهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سید وحید حسینی از تعطیلی چهار مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی بین راهی و درون شهری در این ایام خبر داد و گفت: در این بازه زمانی ۳ هزار و ۶۴۷ کیلوگرم موادغذایی یا آشامیدنی خارج از مسیر مصرف نیز معدوم شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: علاوه بر مراکز درمانی و بیمارستان های استان، ۱۵ هزار و ۵۰۳ بیمار در مراکز خدمات جامعه سلامت شهری و روستایی استان فارس ویزیت شدند و خدمات سلامت دریافت کردند.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با اشاره به اقدامات مطلوب حوزه غذا و داروی دانشگاه بیان کرد: از ابتدای سال جدید تاکنون، از سوی بازرسان معاونت غذا و داروی دانشگاه، ۶۹ بازدید از کارخانجات و صنایع غذایی و ۱۳۶ بازدید هم از داروخانه های استان انجام شد.

سید وحید حسینی با بیان اینکه در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود برای ارایه خدمات بهداشتی درمانی به هموطنان استفاده می شود اظهار کرد: با توجه به بحران کروناویروس، هموطنان در ایام نوروز، از این بیماری غفلت نکنند و در رعایت شیوه نامه های بهداشتی بیش از پیش پایبند باشند تا از ایجاد موج بعدی کروناویروس جلوگیری شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۰۶۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما