۰
plusresetminus
دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

بازدید معاون بهداشت وزارت بهداشت از آزمایشگاه رفرانس استانی

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۸
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تیم همراه با هدف بررسی روند خدمت رسانی به مراجعان و توسعه زیرساخت ها، از آزمایشگاه رفرانس استانی سل و بیماری های ریوی در شیراز و پروژه در حال ساخت این مرکز بازدید کرد.
بازدید معاون بهداشت وزارت بهداشت از آزمایشگاه رفرانس استانی
به گزارش حافظ خبر، حسین فرشیدی در ادامه برنامه های حضور خود در شیراز، ضمن قدردانی از تلاش کادر این مرکز به ویژه در بحران کرونا، از بخش های مختلف این مرکز بازدید کرد و در جریان توانمندی ها و نیازهای موجود قرار گرفت.



او ضمن گفت و گو با مسوولان و کارکنان این مرکز، پیگیری موارد مطرح شده در این بازدید را در دستور کار خود قرار داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این بازدید با بیان اینکه از پیشرفته ترین دستگاه های تخصصی آزمایشگاهی در این مرکز استفاده می شود، درباره اقدامات این مرکز آزمایشگاهی به ویژه در دوران کرونا، توضیحاتی ارایه کرد.

عباس رضائیان زاده با بیان دغدغه ها و نیازهای موجود، درباره پروژه در حال ساخت این مرکز گفت: پروژه آزمایشگاه رفرانس استانی سل و بیماری های ریوی در زمینی به مساحت 400 متر مربع در 4 طبقه و زیر بنای هزار و 600 متر مربع در حال ساخت ست.



رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز نیز در این بازدید با بیان اینکه این مرکز، آزمایشگاه مرجع جنوب کشور است و به استان های همجوار نیز خدمات تخصصی ارایه می دهد، اعلام کرد: ماهانه به طور متوسط دوهزار و 500 نمونه در این مرکز پذیرش می شود.



کمال فخرپور با بیان اینکه دانشجویان پزشکی، پرستاری، بهداشت و علوم آزمایشگاهی در این مرکز آموزش می بینند، ادامه داد: دیگر دانشجویان علوم پزشکی از استان های همجوار نیز به صورت وبیناری در دوره های آموزشی این مرکز شرکت می کنند.

کسب مقام برتر مرکز آزمایشگاه رفرانس سل و بیماری های ریوی شیراز در کنترل کیفی فرا ملی سوئد از سال 2013 میلادی تا کنون

«مهرنوش سالاری» مسئول امور آزمایشگاهای مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز نیز در این بازدید پیرامون فعالیت های آموزشی و کسب موفقیت ها و رتبه‌ های برتر آزمایشگاهی در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور این مرکز، مطالبی عنوان کرد و گفت: در کنترل کیفی فرا ملی سوئد که از سال 2013 میلادی تا کنون هر ساله برگزار می شود، این مرکز دارای مقام برتر در این حوزه است.



محسن بارونی مدیر کل مرکز مدیریت شبکه بهداشت و درمان کشور نیز در این بازدید، دکتر فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت را همراهی می کرد.



این بازدید امروز سه شنبه، سی ام خرداد 1402، با حضور مسوولان و کارکنان مرکز آزمایشگاه رفرانس استانی سل و بیماری های ریوی واقع در مرکز بهداشت شهدای انقلاب شهرستان شیراز برگزار شد.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۵۴۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما