۰
plusresetminus
بسیج دانشجویی استان فارس:

دیدار رمضانی نمایندگان بسیج دانشجویی با استاندار فارس

تاریخ انتشاريکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۶
نمایندگان بسیج دانشجویی فارس با استاندار فارس دیدار کردند و صحبت های مردم و نقطه نظرات خود، پیرامون مشکلات و موانع پیشرفت استان را بیان کردند.
دیدار رمضانی نمایندگان بسیج دانشجویی با استاندار فارس
به گزارش حافظ خبر، نمایندگان بسیج دانشجویی استان با استاندار دیدار کردند که در این دیدار دانشجویان صحبت های مردم و نقطه نظرات خود، پیرامون مشکلات و موانع پیشرفت استان را بیان نمودند.

در ابتدای این دیدار ندا اسدی مدیریت بانوان ناحیه بسیج دانشجویی فارس با اشاره به موضوع حاشیه نشینی شهر و مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها و همچنین اهمیت مشارکت روستانشینان در امر توسعه گفت: دستگاه‌های اجرایی باید خود را مکلف کنند که خدمات مورد نیاز جامعه را برای مردم روستاها تامین کرده و مهمترین موضوع در این مناطق که اشتغال است را در دستور کار قرار دهند و نظارت‌ها بر دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی که در زمینه اجرای پروژه های روستایی تاثیر به سزایی دارند تشدید شود.

وی با اشاره به اختصاص ١٠٠ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور برای محرومیت زدایی به استان فارس خواستار شفافیت در خصوص نحوه تخصیص این مبلغ از سوی استاندارای شد.

در ادامه این دیدار؛ محمد حسین عوض پور مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز به مسائلی همچون ارتباط دانشگاه و صنایع، استفاده از دانشجویان و جوانان پویای انقلابی در صنعت، مشکلات خوابگاه شهید مفتح دانشگاه شیراز، سازماندهی ورزشگاهای شیراز اشاره کرد و ضمن انتقاد از وجود چنین مشکلاتی، خواستار حل این مشکلات شد. 

محمد تاج بخش دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی فارس در این دیدار با بیان اینکه زنجیره معیوب ارزش تولید کالا و خدمات مدت هاست سایه بر استان افکنده گفت: متأسفانه در صنایع گوناگون تولیدی و حتی در کشاورزی و معادن شاهد صادرات مواد خام یا وابستگی به استان ها و کشور های دیگر هستیم. انتظار است در کنار توجه به اشتغال زایی و دانش بنیان بودن صنایعی که در آینده نزدیک در استان ایجاد خواهند شد، به موضوع مهم صنایع تبدیلی، تکمیلی و ایجاد ارزش افزوده مضاعف برای استان هم دقت لازم صورت پذیرد و در دستور کار قرار گیرد.
وی ضمن اشاره به عدم همکاری برخی بانک‌های استان با استانداری و عدم همراهی آنها با سیاست های کلی دولت گفت:در جهت حمایت از تولید و اشتغال، بسیج دانشجویی در کنار استانداری خواهد بود و تمام قد علیه بانک‌هایی که از قانون تمکین میکنند خواهیم ایستاد و در مقابل این مانع بزرگ اقتصادی بر سر راه استان و کشور، به کنشگری فعالانه تا حصول نتیجه قد علم خواهیم کرد.

بهروز خوشنود، مسئول بسیج‌ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز نیز با اشاره به فرار مالیاتی قابل توجه معادن و عدم رسیدگی به آن خواستار نظارت بر معادن و همچنین صرف مالیات برای زیر ساخت و توسعه این مناطق شد. 

وی در ادامه از برخی انتصابات چند ماهه اخیر استانداری که دارای شائبه انتصابات فامیلی و سفارشی بوده و همچنین ثابت بودن برخی مسئولین سابق به عنوان بانیان وضع موجود در مناصب خود، انتقاد کرد و علت چنین انتصاباتی را از استاندار فارس جویا شد.

در ادامه سپهر قاسمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس نیز با اشاره به مشکل کم آبی و عدم مدیریت آب در صنعت و کشاورزی گفت: چرا باید صنایع آب‌بر، در مرکز یکی از فلات‌های خشک مرکزی ایران احداث شود؟ چرا با بهره گیری از علم و عمل شرکت های دانش‌بنیان، روش کشاورزی به روش نوین آبیاری تغییر نمی‌یابد؟

 وی در ادامه اظهار کرد: انتقال آب بین حوزه ای، راه موقت و تسکینی است و باید متناسب با تغییر اقلیم، استراتژی متفاوت اتخاذ شود. 

قاسمی در پایان به استفاده برخی از مناطق استان از آب زه‌کشی اشاره کرد و گفت: چرا این آب باید مورد استفاده برخی از روستاهای مرودشت همچون احمد آباد، حسین آباد، جمال آباد و کربال قرار گیرد؛ تا در پی آن موجب بالا رفتن آمار ابتلای اهالی این مناطق به سرطان شود.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۲۹۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما