۰
plusresetminus
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس:

صنایع‌دستی فارس حضوری قدرتمند در حاشیه جام جهانی قطر خواهد داشت

تاریخ انتشاردوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۳
نشست مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه صنایع‌دستی استان، برگزار شد.
صنایع‌دستی فارس حضوری قدرتمند در حاشیه جام جهانی قطر خواهد داشت
به گزارش حافظ خبر، سید موید محسن نژاد امروز 9 خردادماه 1401 اظهار کرد: بازاریابی صنایع‌دستی سبب ایجاد تولید مناسب می‌شود و چرخه اقتصادی را به حرکت درمی‌آورد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به کاربردی شدن صنایع‌دستی اشاره کرد و ادامه داد: باید صنایع‌دستی وارد زندگی مردم شود تا زمینه احیای آن فراهم شود.
محسن نژاد به لزوم راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در سراسر استان فارس اشاره کرد و افزود: با ایجاد این بازارچه‌ها زمینه اشتغال هرچه بیشتر در حوزه صنایع‌دستی رقم خواهد خورد.
 وی جام جهانی قطر را فرصتی بی‌نظیر درزمینه معرفی و ارائه صنایع‌دستی استان فارس دانست و اضافه کرد: باید با برنامه‌ریزی و اقدام عملی در فرصت باقی‌مانده تا جام جهانی حضور قدرتمند صنایع‌دستی استان را در این رویداد بین‌المللی رقم زنیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بابیان اینکه منبت آباده ثبت جهانی شده همچنین دستبافته‌های داری عشایری در فیروزآباد به ثبت ملی رسیده و شیراز نیز به‌عنوان دومین شهر جهانی صنایع‌دستی معرفی‌شده است، افزود: استان فارس یکی مقاصد برتر گردشگری کشور است و در کنار آثار فرهنگی تاریخی، صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی این استان خاطره‌ای ماندگار را از سفر به فارس می‌سازد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۵۷۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما