۰
plusresetminus
نیروی انتظامی استان فارس :

کشف ۹۷ درصدی پرونده‌های پلیس فتا

تاریخ انتشارشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۴
فرمانده انتظامی استان فارس از انهدام ۴ باند سرقت، دستگیری سارقان و کشف ۱۳۹ فقره انواع سرقت توسط مأموران پلیس آگاهی خبر داد.
کشف ۹۷ درصدی پرونده‌های پلیس فتا
به گزارش حافظ خبر، سردار رهام بخش حبیبی شنبه ۲۹ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت در نقاط مختلف شهر شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
 
او افزود: با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی طی ۷۲ ساعت گذشته، کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی ۴ باند از سارقان سابقه دار شده و در این خصوص ۳۲ سارق را طی چند عملیات دستگیر کردند.
 
 فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه متهمان دارای سوابق متعدد کیفری هستند، گفت: در تحقیقات صورت گرفته، متهمان به ۱۳۹ فقره انواع سرقت اعتراف و مقادیر زیادی انواع اموال مسروقه به ارزش ۹۳ میلیارد ریال کشف شد.
 
کشف ۳ تن مواد مخدر طی ۷۲ ساعت
 
حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان طی ۷۲ ساعت گذشته، ۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت حامل مواد مخدر توقیف و حدود ۳ تن انواع مواد مخدر کشف و ۳۴ متهم نیز دستگیر شدند.
 
او افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۳ باند مواد مخدر منهدم و حدود ۱۹ تن انواع مواد مخدر کشف شده است.
 
فرمانده انتظامی فارس گفت: طی پنج ماهه اول امسال، با انجام چندین مرحله از طرح جمع آوری معتادان متجاهر، در این خصوص یک هزار و ۹۷۷ معتاد متجاهر جمع آوری و تحویل مراکز مربوطه شده‌اند.
 
افزایش ۱۸ درصدی کشفیات کالای قاچاق
 
این مقام انتظامی در خصوص کشفیات کالای قاچاق، گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا طی ۵ ماهه اول سال جاری، یک هزار و ۱۴۵ خودرو حامل کالای قاچاق توقیف و یک هزار و ۳۶۷ متهم دستگیر شدند.
 
حبیبی افزود: در این خصوص مقادیر زیادی انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از ۳۱۷ میلیارد تومان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۸ درصدی روبرو بوده است.
 
کشف ۹۷ درصدی پرونده‌های پلیس فتا
 
فرمانده انتظامی فارس گفت: طی ۵ ماهه اول سال جاری، تعداد ۳ هزار و ۲۳۹ فقره پرونده در پلیس فتا تشکیل شده که با اقدامات مأموران پلیس، ۹۷ درصد از آن ها منجر به کشف شده است.
 
حبیبی با بیان اینکه طی این مدت، ۶۹۷ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شده‌اند، گفت: کلاهبرداری اینترنتی و برداشت های غیر مجاز بیشترین جرائم و پرونده‌های پلیس فتا را به خود اختصاص داده‌اند.
 اقدامات پلیس عامل ایجاد آرامش است
نماینده ولی‌فقیه در فارس نیز در بازدید از کشفیات پلیس فارس، گفت: تلاش‌ها و اقدامات کارکنان انتظامی در ابعاد مختلف باعث آرامش و امنیت ویژه در جامعه می‌شود.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام با بیان اینکه کارکنان انتظامی در ابعاد مختلف امنیت مردم را در جامعه تأمین می کنند، افزود: در این راستا ما از زحمات و تلاش های فراوان مأموران انتظامی استان فارس و به ویژه سردار "حبیبی" فرمانده انتظامی استان که وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهند، تقدیر و تشکر داریم.
امام جمعه شیراز گفت: همین که یک خانواده احساس کند که وقتی فرزندانشان در خیایان راه می‌روند و به خاطر زحمات پلیس از امنیت ویژه ای برخوردار هستند، برای دنیا وآخرت کارکنان پلیس مایه عزت و سر بلندی است.
آیت‌الله دژکام عنوان کرد: از خداوند بزرگ می‌خواهم که در مسیر خدمت رسانی به مردم و تأمین امنیت جامعه، به کارکنان انتظامی عزت و سلامتی عنایت فرماید.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۰۶۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما