۰
plusresetminus
بسیج مهندسین :

جهاد گران صنعتی در شیراز

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۲
صبح امروز رزمایش جهادگران صنعت و معدن کشور با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی به مناسبت هفته صنعت و معدن در شهرک صنعتی شیراز افتتاح شد.
جهاد گران صنعتی در شیراز
به گزارش حافظ خبر، سردار یدالله بوعلی در این مراسم با تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: امیدواریم این گردهمایی ها به نتایج خوبی و حل مسئله برسد و گره ای از صنعت را باز کند.
وی با بیان اینکه بخش عمده صنعت کشور دچار مشکل است، تصریح کرد: باید بپذیریم در مسیر تولید کشور مانع و گره ایجاد شده که باید گره گشایی شود. 
فرمانده سپاه فجر استان فارس با ذکر اینکه باید اول عارضه یابی شده تا مشکلات آن واحد صنعتی دقیقا مشخص شود بعد اقدامات بعدی صورت گیرد، عنوان کرد: گاهی مسائل بسیار ساده است و با رایزنی و هماهنگی قابل حل است و همیشه مشکلات فنی و تخصصی نیست. 
وی با اشاره به عملکرد سال گذشته گفت: در یک سال گذشته می توان ادعا کرد که هرجا ورود کردیم، مشکلات را حل کرده و گره گشایی کردیم. 
این مقام نظامی با اشاره به انتخاب استان فارس به عنوان استان نمونه و پایلوت برگزاری رزمایش جهادگران صنعت و معدن کشور اذعان داشت: در استان فارس با وجود استعدادهای درخشان، خلاقیت و ابتکار، در عمل نشان داده ایم که می توانیم کارهای خوب و بزرگی را صورت دهیم. 
به گفته وی تاکنون از شش پروژه بزرگ کشوری، پنج پروژه در استان فارس انجام شده است.


30 درصد پایش ها باید منجر به احیای واحدهای راکد و نیمه فعال شود
رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور نیز در این مراسم گفت: امکان سرمایه گذاری و تقویت و توسعه صنعت در شرایط تحریم، نیاز به همراهی همه بخش های اثرگذار را دو چندان می کند.
مجتبی اصغری با بیان اینکه در بیانیه گام دوم، اقتصاد مردم پایه را شرط موفقیت می داند، تصریح  کرد: باید یار و همراه صنعتگران باشیم و در طی انقلاب هرجا مردم را شریک و دخیل کردیم، موفق بودیم.
وی در ادامه به دو ویژگی مهم بسیج اشاره کرد و گفت: ماهیت خودسازماندهی و مردمی بودن دو ویژگی مهم بسیج است که در همه امور راهگشا بوده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه در سال گذشته  با فعالیت ۳۵۰ گروه جهادی هفت هزار پایش در سطح کشور صورت گرفته، عنوان کرد: در این پایش ها به لطف خدا موفق شدیم ۱۲۹۶ مانع را از پیش پای واحد‌های صنعتی و تولیدی برداریم.
وی افزود: پیامد این عارضه یابی، پایش و حل مشکلات، بهبود فضای کسب و کار و قوام و توسعه صنعت و معدن در هر منطقه است.
به گفته رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور در سال گذشته ۲۰۰  واحد معدنی کوچک را در کشور احیا کرده و با توجه به تاکیدات ویژه رهبری به حوزه معدن، برنامه هایی خاص برای آن در سال جاری تدوین شده است.
وی درخصوص اهداف و برنامه ریزی های صورت گرفته برای سال جاری گفت: در نظر داریم امسال هشت هزار پایش و عارضه یابی را در سطح کشور داشته باشیم که حداقل 30 درصد آن منجر به احیای واحدهای تولیدی و صنعتی شود.
اصغری با ذکر اینکه 90 درصد صنایع کشور جزو صنایع کوچک و متوسط بوده که این میزان 90 درصد اشتغال را نیز در بر گرفته، خاطر نشان کرد: غالب این صنایع کاربر هستند و آثار آن در کوتاه مدت در سفره مردم قابل لمس و مشاهده است و بیشتر توجه و تمرکز ما نیز در عارضه یابی و پایش به همین صنایع کوچک و متوسط است.
وی همچنین با اشاره به پتانسیل بالای شیراز و فارس درمورد رزمایش جهادگران صنعت و معدن کشور در شیراز بیان کرد: در نظر است طی یک هفته با حضور میدانی وعملیاتی 350 گروه جهادی متخصص بیش از سه هزار پایش و عارضه یابی از واحدهای راکد و نیمه فعال در کل کشور داشته باشیم.
به گفته رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کشور در این رزمایش یک هفته ای با توجه به ماهیت بسیج،  طرح های مختلف محرومیت زدایی نیز در کشور انجام خواهد شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۶۳۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما