۰
plusresetminus
استانداری فارس:

حضور ۳۵۸ هزار اتباع خارجی در فارس

تاریخ انتشارجمعه ۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۰
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس ، تعداد اتباع خارجی حاضر در استان فارس ۳۵۸ هزار نفر برشمرد و افزود: از این تعداد ۱۲۱ هزار نفر بعد از روی کار آمدن مجدد دولت طالبان وارد کشورمان شدند.
حضور ۳۵۸ هزار اتباع خارجی در فارس
به گزارش حافظ خبر،  بهرنگ قربانی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس حضور اتباع خارجی در استان را هم فرصت و هم تهدید دانست و ادامه داد: در برخی مشاغل در استان که هموطنان استقبال نمی کنند با کمبود نیرو مواجه هستیم از جمله در آجرپزی های کوار ، سنگ‌بری‌های نی‌ریز و برخی مرغداری ها که از ظرفیت نیروی کار اتباع بیگانه استفاده می شود.

ممنوعیت سکونت اتباع بیگانه در اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع)
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس، با اشاره به ممنوعیت سکونت اتباع بیگانه در محدوده اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) گفت: این تصمیم به دنبال حادثه تروریستی اخیر در حرم مطهر شاهچراغ (ع) اتخاذ شده و بر اساس آن مالکان منازل مسکونی محدوده اطراف حرم اجازه واگذاری منازل خود را چه به شکل رهن یا اجاره به اتباع بیگانه را نخواهند داشت.

قربانی ادامه داد: این مساله به شکل پیامک برای شهروندان ارسال شده و به زودی به اتباع نیز اعلام خواهد شد که حق سکونت در این محدوده را ندارند و در یک بازه زمانی 20 تا 30 روزه باید نسبت به تخلیه این مکان ها اقدام کنند.

ممنوعیت فعالیت اتباع بیگانه در شغل فروشندگی
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس، با اشاره به ممنوعیت فعالیت اتباع بیگانه در شغل فروشندگی گفت: استان فارس نخستین استانی بود که این از نیمه خردادماه امسال این ممنوعیت را اعلام کرد و به دنبال آن برخی دیگر استان ها نیز آنرا اجرا کردند.

قربانی افزود: البته این بدان معنا نیست که هم اینک هیچ یک از اتباع در شغل فروشندگی فعالیت ندارد اما نسبت به گذشته بسیار کمتر شده و تا مرحله پملب واحدهای متخلفی که این دستورالعمل را رعایت نکنند پیش خواهیم رفت.

اختصاص حداکثر 40 درصد ظرفیت مدارس به دانش آموزان اتباع خارجی
وی گفت: همچنین بنا بر مصوبه کارگروه ساماندهی استان، به اداره کل آموزش و پرورش و فرمانداری های استان ابلاغ شده که حداکثر ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس باید 40 درصد باشد و حتما باید 60 درصد ظرفیت مدارس به دانش آموزان ایرانی اختصاص داده شود.

گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۷۸۵۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما