۰
plusresetminus
استاندار فارس:

برگزاری جلسه ستاد استانی خانواده و جوانی جمعیت

تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۸
چهارمین جلسه ستاد استانی خانواده و جوانی جمعیت، به ریاست محمدهادی ایمانیه و سایر اعضا با پنج دستور کار تشکیل شد.
برگزاری جلسه ستاد استانی خانواده و جوانی جمعیت
به گزارش حافظ خبر، چهارمین جلسه ستاد استانی خانواده و جمعیت بعدازظهر امروز؛ همزمان با سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) با حضرت خدیجه(س)، با پنج دستور کار، به ریاست محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در سالن شهید قاضی استانداری برگزار شد.
استاندار فارس در این جلسه بر ضرورت اطلاع رسانی از مشوق های موجود در قانون، برای فرزند آوری تاکید کرد و افزود: در زمینه اطلاع رسانی از ظرفیت های شهرداری ها، رسانه های جمعی مکتوب و فضای مجازی استفاده کنید.
وی ادامه داد: اطلاع رسانی در این زمینه می بایست در دو حوزه انجام شود؛ یک حوزه مرتبط با خانواده هایی می باشد که صاحب فرزند شده اند و حوزه دیگر نیز، اعلام مشوق ها برای ترغیب خانواده ها به فرزند آوری است.
دکتر ایمانیه با اشاره براینکه می بایست از بهترین عملکردهای کشوری در اجرای قانون جوانی جمعیت الگوبرداری شود، تصریح کرد: مهمترین مسئله در حوزه ازدواج و فرزند آوری، بحث تامین مسکن است لذا می بایست همه دستگاه ها و نهادها، طبق قانون، به تحقق این مُهِم توجه ویژه داشته باشند و نقش خود را در زمینه فرزندآوری و ارتقاء رتبه استان در این حوزه ایفا کنند.
تاکید بر اطلاع رسانیِ الزام به هدیه یک قطعه زمین به افرادی که پس از آبان ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم به بعد شده اند از موضوعات مورد تاکید بود.
نماینده عالی دولت در فارس، اشاره ای به تبصره ۹ بند (ح) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ داشت و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با همکاری دارایی و ذیحساب ها یک درصد اعتبارات مربوط به این بند را که در راستای حمایت از حقوق زنان است، در دستگاه ها ذخیره نمایند تا طبق دستورالعمل آن ازجمله فرزند آوری هزینه شود.
در ابتدای این جلسه گزارشی از پیگیری مصوبات جلسه قبل، گزارش آمار خدمات ارائه شده به خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت، گزارش عملکرد اجرای ماده ۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تعیین نحوه اطلاع رسانی عمومی و اختصاصی، ارائه مبلغ و موضوعات هزینه کرد اعتبارات یک درصد حوزه زنان ارائه و از سامانه داشبورد مدیریتی جمعیتی رونمایی شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۸۰۲۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما