۰
plusresetminus
یادداشتی از حسین خبیری:

تفریح اجباری

تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۴
تصور کنیم هر روز با حوادث پر خطر و غمباری چون آتش سوزی یادرمان مجروحان و رسیدگی به مصدومان وبیماران سروکار داشته باشیم،بعد از گذشت مدتی به لحاظ روحیه چه حال وروزی خواهیم داشت؟
تفریح اجباری
به گزارش حافظ خبر، شیفت هاوبیداری های طولانی با لباس هاو تجهیزات مخصوصی که بر سختی ماموریت های حیاتی آنان می افزاید.
با حضور افرادی که فداکارانه مشاغل پر تنشی چون آتش نشان وکادر درمان را پذیرفته اند، بسیاری از دغدغه هاونگرانی های اهالی یک شهر کاهش می یابد.
لازمه حضور در قلب خطر وبحران و اقدام سریع وصحیح در لحظات طلایی وحساس،آرامش وآمادگی روحی وتمرکز وهوشیاری وتسلط بر همه امور محتمل و حواشی یک بحران خواهد بود.
به همه دلایل مهمی که بدان پرداختیم و ضروریست تابیش از پیش بدان بیندیشیم، لازم است تا همه نیروهای زبده و متخصص این مشاغل خاص،مورد حمایت های دائمی و ویژه فرهنگی –تفریحی قرار گیرند.
بدین معنی که با تخصیص بودجه مکفی از محل ردیف های مرتبط، نیروهای مشاغل عملیاتی سازمان آتش نشانی و کادر درمان، ملزم به استفاده از خدمات تفریحی موجود در  شهر مانند: استخرهای سرپوشیده، سیرک،سینما، تیاتر ،کنسرت وباشگاه های ورزشی و... به صورت رایگان شوند و گزارش فعالیت های تفریحی وفرهنگی این عزیزان به عنوان یک امتیاز در سابقه این قشر از شهروندان که فایده واثربخشی آنها بر هیچکس پوشیده نیست قلمداد وثبت گردد.
این رویکردکاربردی وعمل گرایانه، نوعی سرمایه گذاری هوشمندانه برای داشتن منابع انسانی انگیزشی با راندمان بالا و آینده ای ایمن تر و سالم تر برای شهر و شهروندان خواهد بود.
این حمایت های حداقلی، برای ایجاد حس خوب ارزشمند بودن، در نیروهای جان برکفی که مهم ترین سرمایه زندگی،یعنی جان عزیزشان را برای تامین امنیت وسلامت اجتماع، پیوسته در معرض خطر قرار می دهند،یک درخواست ومطالبه عمومی می باشد. 
حسین خبیری
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۶۹۹۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما