۰
plusresetminus
گزارش «حافظ نیوز» از راهپیمایی روز ملی استکبارستیزی در شیراز؛

طنین شعار «مرگ بر آمریکا» بر فراز سومین حرم اهل بیت(ع)/ هشدار شیرازی‌ها به نفوذ آمریکا/ «مرگ بر آمریكا» سند هویت جمهوری اسلامی است/ فریدون عباسی: بی‌اعتنایی به قدرت‌های متکبر از ویژگی‌های مکتب امام است/ عده‌ای در جهت انحراف انقلاب دست به تحریف شخصیت امام می‌زنند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۴
تجمع‌کنندگان با حمل پلاکاردهای حاوی شعارهای استکبارستیزی نظیر «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «هیهات من‌الذله» و «لبیک یا خامنه‌ای»، پرچم آمریکا و اسرائیل را به عنوان نمادهای اسکتبار جهانی، زیر پا انداختند و پنج هزار پرچم آمریکا را به آتش کشانیدند.
به گزارش "حافظ نیوز"، تجمع بزرگ 13 آبان با حضور اقشار مختلف مردم، دانش آموزان و دانشجویان، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و روحانیون و تشکل‌های دانشجویی با شعار «مرگ بر آمریکا» همزمان در سراسر کشور، در "شیراز -سومین حرم اهل بیت (ع)" برگزار شد.

تجمع‌کنندگان با حمل پلاکاردهای حاوی شعارهای استکبارستیزی نظیر «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «هیهات من‌الذله» و «لبیک یا خامنه‌ای»، پرچم آمریکا و اسرائیل را به عنوان نمادهای اسکتبار جهانی، زیر پا انداختند و پنج هزار پرچم آمریکا را به آتش کشانیدند.

بدون شک دانش‌‌آموزان و دانشجویان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و در راه مبارزه با استکبار جهانی نقش‌های قابل‌توجهی ایفا کرده‌اند و لرزه بر کاخ‌های یزیدیان زمان در زمان رژیم طاغوت انداختند و زمینه را برای پیروزی انقلاب اسلامی فراهم کردند و امروز نیز در سنگرهای علم و دانش به پاسداری از خون شهیدان و دفاع از نظام اسلامی پرداخته‌اند.

13 آبان امسال به جز اينكه روز ملي استكبارستيزي و فرصتي براي بازخواني جنايات امريكا عليه مردم ما است، دو جريان فكري داخلي را در مقابل هم قرار داده است

13آبان امسال به جز اينكه روز ملي استكبارستيزي و فرصتي براي بازخواني جنايات امريكا عليه مردم ما است، دو جريان فكري داخلي را در مقابل هم قرار داده است. اول گروه‌ها و جريان‌هايي كه به توافق برجام و لبخندهاي حاشيه آن خوش بين هستند و تا مرز وادادگي پيش رفته‌اند؛ اين گروه‌ها و جريان‌ها در روزهاي اخير به شدت فعال شده و با برپايي نشست‌هاي متعدد براي مخاطبين مختلف، در پي القاي ارتباط با امريكا به بهانه تنش‌زدايي هستند. اين در حالي است كه در طرف دیگر گروه‌هاي مردمي پسابرجام را فصلي نو در مبارزه عليه استكبار عنوان مي‌كنند. پيش‌بيني‌هاي مبتني بر مطالعه ضريب نفوذ اين دو جريان در ميان مردم نشان مي‌دهد امسال راهپيمايي سراسري يوم الله 13 آبان پرشورتر از سال‌هاي پيش برگزار می‌شود.
 
شعار «مرگ بر آمريكا»، به عنوان اصلي‌ترين و مهم‌ترين شعار مردم در تظاهرات ضد استكباري يوم‌الله سيزدهم آبان و ساير مراسم و مناسبت‌هاي انقلاب اسلامي حذف نمي‌شود

مراسم ۱۳ آبان امسال، روز بزرگ «مرگ بر امريكا» است و تازماني كه سياست‌هاي استكباري و خوي ظالمانه و ددمنشانه امريكا عليه ايران و ساير كشورها و دولت‌هاي مستقل، آزاديخواه و عزت‌طلب ادامه يابد، نه اينكه شعار «مرگ بر امريكا»، به عنوان اصلي‌ترين و مهم‌ترين شعار مردم در تظاهرات ضد استكباري يوم‌الله سيزدهم آبان و ساير مراسم و مناسبت‌هاي انقلاب اسلامي حذف نمي‌شود، بلكه اين شعار و پيام با وسعت و فراگيري تاريخي و آزاديبخش خود و با درنورديدن تمامي مرزهاي جغرافيايي، سياسي، ديپلماتيك و انساني، هر روز  جهانشمول‌تر از قبل مي‌شود.

از سوي ديگر برجام و شروط و ملاحظات پيراموني آن يك موضوع كلان و ملي تلقي و دولت و ملت تحت تدابير و منويات حكيمانه رهبر معظم انقلاب اسلامي با وحدت و يكپارچگي و اعتماد متقابل در عين بي‌اعتمادي به دشمن مكار، به مانند ۱۳ سال گذشته براي صيانت از حقوق مسلم كشور، هوشمندانه روند اجراي آن را رصد و مراقبت كرده و راه هرگونه غفلت دروني يا سوء استفاده بيروني از شرايط جديد را مسدود خواهد كرد.
  
فریدون عباسی، دانشمند هسته‌ای کشورمان در این تجمع گفت: قدرت و ثروت یکی از زمینه‌های ایجاد استکبار است که در طول تاریخ فرعون یکی از نمونه‌هایی است که به دلیل کم‌ظرفیتی ثروتش، عاملی برای کبرش شد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی بیان کرد: قدرت یکی دیگر از عوامل ایجاد استکبار است که نمونه این امر هم قوم عاد است اما عامل دیگری که باید به آن توجه کرد، فقر فرهنگی و ضعف فکری است چراکه وقتی مستضعفان به زیر بوغ مستکبران بروند، در واقع استکبار را تقویت کرده‌اند.

به گفته وی، توهم برتری نسبت به دیگران نیز یکی از دلایل پدیدآمدن استکبار است و غفلت از قدرت خداوند نیز از عوامل پدیدآمدن استکبار است و باید با تاسی به اهل بیت در مقابل تهاجمات استکبار صبر و ایستادگی کرد.

عضو شورای مرکزی انجمن هسته‌ای کشور با بیان اینکه داشتن رهبر صالح، دیگر راه مبارزه با استکبار است، گفت: سومین راه اتحاد و انسجام است، چراکه ایجاد تفرقه یکی از راهکاری استکبار برای ضربه‌زدن به ملت‌ها و دولت‌ها است.

عده‌ای در جهت انحراف انقلاب دست به تحریف شخصیت امام خمینی (ره) می‌زنند و می‌خواهند شخصیت ایشان مغفول بماند

وی با بیان اینکه عده‌ای در جهت انحراف انقلاب دست به تحریف شخصیت امام خمینی (ره) می‌زنند و می‌خواهند شخصیت ایشان مغفول بماند، گفت: منظومه فکری امام (ره) ویژگی خاص خود را دارد و مبتنی و متکی بر یک جهان‌بینی توحیدی است، افزود: جهاد دینی، مکمل جهاد سیاسی اوست و یکی از مهم‌ترین ویژگی منظومه فکری ایشان به‌روز بودن آن است.

امام خمینی(ره) با تکیه بر منظومه فکری خود برای ایران و جهان راه حل ارائه کرد

دانشمند هسته‌ای کشورمان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با تکیه بر منظومه فکری خود برای ایران و جهان راه حل ارائه کرد، گفت: به‌خاطر همین ویژگی‌ها مکتب ایشان به سرعت پیشرفت کرده است.

عباسی با بیان اینکه اجرای منظومه فکری امام خمینی (ره) پس از جامعه ایران در حزب‌الله لبنان دیده می‌شود و آنها با همین منظومه فکری توانستند ماشین جنگ اسرائیل را متوقف کنند و شکست دهند، عنوان کرد: در 25 سال آینده شاهد فروپاشی اسرائیل از درون خواهیم بود.

وی افزود: اگر در مقابل استکبار یک قدم عقب برویم دشمن چند قدم جلو می‌آید، بنابراین کسی که به خدا ایمان دارد باید با استکبار پیکار کند و خداوند هم بارها در قرآن ما را به پیکار با یاران دشمن دعوت کرده است.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی با اشاره به رهبری امام خمینی (ره) و نقش ایشان در پیروزی انقلاب گفت: ما رهبری داشتیم که ما را متحد کرد و خودباوری را در ما افزایش داد تا توانستیم آمریکا و رژیم وابسته به آن را شکست دهیم و امروز یک ملت مقتدر باشیم.

وی بیان کرد: سخنرانی امام(ره) همچون سخنرانی برخی سخنران‌های روشنفکر در اتاق بسته نبود، بلکه ایشان وارد عرصه عمل می‌شدند.

عباسی تصریح کرد: مسیر پیشرفت در گرو عمل در چارچوب منظومه فکری امام (ره) است اما عده‌ای برای خردکردن اراده ملت ایران به تحریف شخصیت ایشان می‌پردازند.

اثبات اسلام ناب محمدی (ص) و نفی اسلام آمریکایی نخستین اصل از اصول مکتب امام(ره) است

وی گفت: اثبات اسلام ناب محمدی (ص) و نفی اسلام آمریکایی نخستین اصل از اصول مکتب امام(ره) است؛ اسلام آمریکایی، اسلام سکولار و متحجر است که امام راحل هر دو را کنار گذاشتند و کسی که پیرو خط ایشان است باید با اسلام سکولار و متحجر مرزبندی داشته باشد.

این دانشمند هسته‌ای بی‌اعتنایی به قدرت‌های متکبر را از دیگر ویژگی‌های مکتب بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران برشمرد و افزود: متاسفانه عده‌ای همواره کلید مشکلات کشور را با این بهانه که چاره‌ای نیست، در جای دیگر جستجو می‌کنند.

امام(ره) همواره در جبهه مخالفت با قلدران قرار داشتند و نگاه امام خمینی (ره) امت‌ساز است

وی بیان داشت: حمایت از محرومان و مخالفت با خوی کاخ‌نشینی دیگر ویژگی و اصل در مکتب امام راحل است و حمایت از مستضعفان همواره سرلوحه ایشان بود و امام(ره) همواره در جبهه مخالفت با قلدران قرار داشتند و نگاه امام خمینی (ره) امت‌ساز است.

عباسی با بیان اینکه ما امروز به فرمایشات مقام معظم رهبری در دوره تثبیت عزت ملت ایران و ترسیم نقشه پیشرفت ایرانیان هستیم، گفت: ما بر اساس عقل و تجربه با استکبار مبارزه می‌کنیم. نسل جدید که شعار «مرگ بر آمریکا» را سرلوحه خود قرار داده‌اند خودشان را برای مبارزه با امپریالیسم آماده کرده‌اند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی افزود: علم و تکنولوژی یکی از مواردی است که استکبار برای نشان‌دادن برتری خود از آن استفاده می‌کند. باید با توجه به رهبری‌های فکورانه مقام معظم رهبری و تکیه بر علم، توان دفاعی خود را افزایش دهیم.

وی بیان داشت: در مذاکرات هسته‌ای قدرت خود را به دنیا نشان دادیم و به مستکبران اعلام کردیم که اگر علم و تکنولوژی مایه مباهات شماست ما به راحتی به آن دست یافتیم.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی بیان داشت: شما جوانان باید با سرلوحه قرار دادن نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور مفاد آن نامه را مطالبه کنید و ثابت کنید که استکبار قابل اطمینان و دوستی نیست.

متن بیانیه شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس که امروز در تجمع بزرگ 13 آبان قرائت گردید به شرح زیر می‌باشد.
((ان الذین قالو ربنا الله ثم استقموا فلا خوف علیهم و لا هم یحزنون))
"دانشجویان مسلمان و مبارزی که لانه جاسوسی را اشغال کرده‌اند، با عمل انقلابی خودشان ضربه ای بزرگ بر پیکر آمریکای جهانخوار وارد نمودند و ملت را سرافراز کردند."
امام خمینی ره
ملت مسلمان و مبارز ایران که در سال هزار و سیصد و پنجاه و هفت با الگو گیری از مولای خود حسین (ع) و رهبری پیر جماران (ره) خروش مستضعفان تاریخ را به وسیله انقلاب شکوهمند اسلامی به گوش جهانیان رساند؛ می‌رفت تا چراغ راه و راهنمایی باشد برای ملت‌های آزاده و مسلمان جهان تا به احقاق حق خود برخیزند. در این میانه اما شیطان بزرگ که آرمان‌ها و آرزوها و تخت پادشاهی خویش را در خطر می‌دید به مبارزه نهال نوپای ملت ایران یعنی انقلاب اسلامی که با خون شهدا آبیاری شده بود شتافت تا ضمن خشکانیدن این نهال از روند رو به افزایش بیداری ملت‌ها علیه استکبار جلوگیری نماید. 
اما دانشجویان ودانش آموزان بیدار ملت ایران با درک شعار مرگ بر آمریکا را که از اعماق وجود ملت نشأت گرفته بود دشمنی‌ها و کینه توزی های چند ده ساله‌ی آمریکا را تاب نیاورده و برای نشان دادن خشم ملت و جلوگیری از توطئه‌های پیش رو علیه ملت ایران و فرو ریختن هیمنه استکبار در چشم جهانیان و به رخ کشیدن قدرت خواست و اراده ملت‌ها به تسخیر لانه جاسوسی روی آوردند و ملت ایران را در بین جهانیان سرافراز نمودند.
سیزده آبان که از بلوغ ملت ایران نشأت گرفته بود فصل نوینی از تاریخ جهان را پیش روی بشریت نهاد که در صورت خواست و اراده ملت‌ها و توکل بر خدا هیچ قدرتی توان زورگویی و محدود ساختن ملت‌ها را ندارد و راه استقلال و آزادی ملت‌ها از شعار قرآنی مرگ بر آمریکا می‌گذرد.
اما در این میانه جای تأسف دارد که سال‌ها پس انقلاب اسلامی هنوز عده ای پیدا می‌شوند که قصد دارند تا با تعریف خاطره‌های خود ساخته از امام امت (ره) به تحریف امام بپردازند و شعار مرگ بر آمریکا را که سند هویت و ابتكار و افتخار جمهوری اسلامی و مشخص کننده مسیر حرکت انقلاب بوده است را به دست فراموشی بسپارند و زمینه نفوذ مستکبران را به کشور باز کنند تا به منافع مادی خود دست یابند

. مرگ بر آمریكا سند هویت و ابتكار و افتخار جمهوری اسلامی است. وقتی سیاست ما عین دیانت ماست، مرگ بر آمریكا عین دینداری و نماد عبودیت ما به درگاه حضرت حق است. مرگ بر آمریكا یعنی ما فقط و فقط حضرت الله را می‌پرستیم و از او یاری می‌جوییم و دست رد بر طاغوتیان عالم می‌زنیم. مرگ بر آمریكا یعنی رب عالم، پروراننده‌ی عالم است و دست مستكبرین تا آن‌جا توان دارد، كه حضرت احدی اجازه و فرصت تعدی و گردن كشی را بهر امتحان خویش به آن‌ها بدهد. مرگ بر آمریكا یعنی ركوع و سجود نماز ما، یعنی طواف و رمی ما، یعنی زمین و زمان هنوز زنده است و با پلیدان عالم می‌جنگد. مرگ بر آمریكا یعنی مرگ بر طاغوت و شیطان مجسم، یعنی  همه‌ی هویت ما كه اگر نفی آن نمی‌كردیم خورشید ولایت بر قلبمان نمی‌تابید. مرگ بر آمریكا مصداق آزادیخواهی در زمان معاصر است كه با ظهور قابیلیان در زمین متولد شده است. مرگ بر آمریكا ندای طبیعت زنده و  عالم هستی است.

عالمی كه می‌خواهد آینه‌ی تمام نمای حضرت حق باشد و طاغوتیان زمان اجازه‌ی آزاد شدن ظرفیت‌ها و عظمت‌های آن را نمی‌دهند و بالاخره مرگ بر آمریكا یعنی حیات و سرزندگی بشری كه فقط حضرت الله را در واسطه‌های فیضش در زمین می‌طلبد. همانگونه که رهبر انقلاب، امام خامنه ای (مدظله العالی) می‌فرمایند: مرگ برامریكا را كسی به ملت ایران یاد نداد. از اعماق جان یكایك مردم بر آمد كه مرگ بر آمریكا. حال عده‌ای در گوشه و كنار پیدا می‌شوند و مورد سؤال قرار می‌دهند كه چرا؟

چرا شما این چرا را به جایگاه خودش به كار نمی‌برید؟ چرا نمی‌پرسید كه چرا رژیم آمریكا با ملت ایران به جرم اینكه خواسته است مستقل باشد این همه كینه‌ورزی و دشمنی‌كرد و باز هم می‌كند؟ و مرگ بر آمریكا نه تنها رنگ نباخت بلكه در بسترهای مختلف انقلاب رساتر فریاد زده شد؛ و امروز كه عده‌ای با مصادره‌ی حضرت امام سعی دارند شعار مرگ بر آمریكا را از آن‌ها بگیرند آن‌ها با باوری انقلابی‌تر از سال 57  مرگ بر آمریكا را فریاد می‌زنند. این فریاد‌ها از آن جهت است كه ملت ایران می‌داند تشیع تا قیام قیامت زنده است. لذا برای فراگیر ساختن نور ولایت در عالم از بذل جانش ابایی ندارد. این انقلاب  با  ایمان و تلاش وافر جوانانش اجازه نخواهد داد كه شعارهای انقلاب كمرنگ شود و پای نامحرمان  به این مملكت باز شود.

اگر چه ما معتقدیم که خروش انقلابی ملت ایران هیچگاه به سکون نخواهد رسید و این ساده لوحان کج فهم را براساس سنت الهی به زباله دان تاریخ خواهد فرستاد.

دشمنان ما نیز باید بدانند که نسل انقلابی امروز با نسل انقلابی سال پنجاه و هفت هیچ تفاوتی ندارد و با اجرای برجام ذره ای از آرمان‌هایش عقب نخواهد نشست و در صورت مشاهده هر گونه نفوذ آن را پس خواهد زد و عرصه را برش از پیش بر دشمنانش تنگ خواهد کرد.

ما ان شاءالله امید داریم که با تلاش جهادی و توکل بر خدای متعال بتوانیم مراکز استکباری عالم را فتح کرده و پرچم لا اله الاالله را در آن‌ها مستقر سازیم. «والعاقبته للمتقین»
کد مطلب : ۱۱۷۸۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما