۰
plusresetminus
نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در سالروز 13 آبان چه گفتند؟

کدام یک از سیاست‌های ناب امام خمینی در رویکرد دولتی جای گرفته است؟ / تعامل با آمریکا یک تجربه شکست‌خورده است/ چالش ما با آمریکا استراتژیک و ماهوی است/ متاسفانه برخی منفعل شدن در برابر غرب را به اهل بیت نسبت می‌دهند

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۴
نجابت گفت: متاسفانه برخی راه آمدن و منفعل شدن در برابر غرب را به اهل بیت نسبت می‌دهند که این امر به دور از عقل بوده و باید گفت این افراد شعار هیهات من الذله امام حسین علیه السلام را نشنیده‌اند.
13 ابان
13 ابان
به گزارش "حافظ نیوز"، نشست خبری نمایندگان تشکل‌های دانشجوییبه مناسبت یوم الله ۱۳ آبان در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد.
 
نجابت: رفتار استکباری آمریکا به هیچ وجه تغییرپذیر نیست

رضا نجابت، دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور در این نشست گفت: شعار اصلی مردم در ابتدای پیروزی انقلاب استقلال، آزادی جمهوری اسلامی بوده یعنی آزادی در مقیاس فردی در درون کشور تعریف می‌شود و استقلال در مقیاس روابط بین الملل‌ها تعریف شده و پیرامون آزادی و استقلال باید گفت اگر بخواهیم آزادی کشورمان را حفظ کنیم باید استکبارستیز باشیم که امروز مصداق کامل استکبار آمریکاست.حال سوالی مطرح می‌شود که چرا باید شعار استکبارستیزی را سر بدهیم، باید گفت این شعار صرفا سیاسی و احساسی نیست بلکه دستور قرآن است.

وی اظهار داشت: هر زمانی که استکبارستیزیمان نسبت به غرب بیشتر بوده شاهد عقب نشینی آن‌ها بودیم. همچنین شاهد اظهارات سفیر کوبا مبنی بر متحد نبودن آمریکا بر قول‌هایش بودیم، باید به تیم دیپلماسی کشورمان بگوییم که هر زمان با روحیه استکبارستیزی برای مبارزه با غرب رفتیم قدرت ما هم در مذاکرات بیشتر بوده است.

نجابت با بیان اینکه استکبار هم طی سال‌های اخیر خواستار به همراه آوردن توسعه برای کشورمان بوده است گفت: این توسعه همیشه وابسته بوده و مستکبرین می‌خواهند برای همیشه ایران را به خود وابسته کنند و البته به دلیل توسعه وابسته ما به غرب با چالش استقلال هم روبرو شویم.

وی با بیان اینکه ایده همگرایی با غرب ایده شکسته خورده‌ای است گفت: اگر قرار است توسعه‌ای رقم بخورد باید راهکار جدیدی تدوین شود برای مثال در فاجعه منا شاهد بودیم که وزیر امور خارجه کشورمان برای حل و فصل مسائل در مقابل امیر کویت زانو می‌زنند که این امر پذیرفتنی نیست.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور گفت: دشمنی با آمریکا به معنی دشمنی با کشور خاصی نیست ما در اصل با منطق و خوی زیاده خواهی، درندگی و استکباری آن مشکل داریم رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها گفته‌اند که اگر آمریکا رفتارش را تغییر دهد ما مشکلی با آن نداریم ولی باید گفت که رفتار استکباری آن به هیچ وجه تغییرپذیر نیست.

وی با بیان اینکه برخی در داخل برای ارتباط با آمریکا متمایل هستند اظهار داشت: باید گفت آیا آمریکا تاکنون از کار‌هایش همچون کودتا، ترور‌ها و تحریم‌ها عذرخواهی کرده است چه طور برخی به سوی این کشور هنوز دست دوستی دراز می‌کنند جنبش دانشجویی علاوه بر اینکه این گونه دست دادن‌ها را برنمی تابد بلکه اگر بخواهد دستی به سوی آمریکا دراز شود را قطع خواهد کرد.

نجابت خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی راه آمدن و منفعل شدن در برابر غرب را به اهل بیت نسبت می‌دهند که این امر به دور از عقل بوده و باید گفت این افراد شعار هیهات من الذله امام حسین علیه السلام را نشنیده‌اند. انسان از این گونه رفتارهای برخی تعجب می‌کند که چرا نسبت به تاریخ غافل‌اند.

رئیسی: آمریکایی‌ها به دنبال تغییر رفتار نظام هستند

مجتبی رئیسی، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در این نشست خبری گفت: جریانی در داخل کشور تلاش دارد جمهوری اسلامی را نگه دارد ولی سیرت آن را تغییر دهد. این جریان فعال و به تعبیر رهبری خواهان ایجاد جمهوری اسلامی تقلبی است و ساختار انقلاب اسلامی ایران را تغییر دهد و دیگر این سیرت حامی مظلوم و اسلام نباشد.

زئیسی با بیان اینکه برخی خواهان آنند که انقلابی را به وجود آورند که سیرت آن در خدمت استکبار جهانی باشد گفت: آمریکا با توجه به تجربیاتی که داشته می‌خواهد که جمهوری اسلامی باشد ولی جمهوری اسلامی مدنظرش است. طبق گفته‌های خودشان آن‌ها به دنبال تغییر نظام نیستند چرا که خود متوجه شدند که دیگر نمی‌توان این رژیم را سرنگون کرد و به دنبال تغییر رفتار نظام هستند که این امری جدی است.

وی با بیان اینکه ما باید از ماهیت انقلابی صیانت کنیم گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با خبرگان بیان کردند که اگر سیرت نظام تغییر کند و صورت آن باقی بماند تفاوتی بر براندازی آن ندارد و وظیفه جنبش دانشجویی است که از این ماهیت دفاع کند.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی اضافه کرد: قرآن وقتی رسالت را برای حضرت موسی علیه السلام توضیح می‌داد هم استکبار سیاسی هم استکبار اقتصادی و هم استکبار فرهنگی را توضیح می‌دهد. امروز همه مصداق‌های استکبار در آمریکا وجود دارد. اگر ما با آمریکا مذاکره می‌کنیم این به این منظور نیست که صرفا مذاکره و بحثی صورت گرفته این مورد عقل استراتژیک ما را کاهش می‌دهد و در انظار مردم این گونه نمود پیدا می‌کند که جمهوری اسلامی که سال‌ها استکبارستیز بود امروز برای حل مشکلاتش با استکبار به مذاکره نشست.

وی با بیان اینکه چالش ما با آمریکا استراتژیک و ماهوی می‌باشد اظهار داشت: استکبار جهانی نماد قدرت و ثروت است و ایران اسلامی نماد آزادی خواه متاسفانه در داخل کشور استکبارستیزی را از افرادی که افکارشان توسعه طلبانه گونه است توقع داریم و باید گفت هرگز این افراد نمی‌توانند کاری را از پیش ببرند.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با بیان اینکه استکباری بعد بین المللی عدالتخواهی است گفت: جمهوری اسلامی تا زمانی می‌تواند استکبارستیز باشد که در ساختار داخلی خود عدالتخواه هم باشد اگر از حد حمایت از مستضعفین دور شود قطعا ضرر خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی برای حل مشکل اقتصادی به بازار آزاد روی می‌آوریم قطعا بازار آزاد هم کشورمان را تحت فشار قرار خواهد داد.

عزیزی: تعامل با آمریکا یک تجربه شکست خورده است

ماهره عزیزی، نماینده دفتر تحکیم وحدت در نشست خبری گفت: سال ۵۷ ما انقلابی را شکل دادیم که حرف جدیدی برای جهانیان داشت و توانست در فضای دو قطبی آن زمان که حاکمیت دو بلوک غرب و شرق وجود داشت شعار نه شرقی نه غربی را سر بدهد.

وی تصریح کرد: اتفاقی که در ۱۳ آبان سال ۵۸ رخ داد حرکتی برای تحکیم بخشیدن به انقلابی بود که رهبری‌اش امام خمینی بر دوش داشتند که مبارزه با استکبار در همه شعار‌هایشان آشکار بود.

نماینده دفتر تحکیم وحدت گفت: پس از آن چون هنوز عوامل نارضایتی مردم نسبت به آمریکا وجود داشت توانستند انقلابی دیگر را در ۱۳ آبان رقم بزنند.

وی گفت: حال شبهاتی مطرح می‌شود و یکی از شبهات بحث قانونی بودن تسخیر لانه جاسوسی است. اگر بخواهید تحلیل درستی از این واقعه ارائه دهیم باید شرایط را بررسی کنیم پیشینه‌ای از جنایت آمریکا در ذهن مردم وجود دارد و این ذهنیت سیاه از کودتای ۲۸ مرداد گرفته تا ترور‌ها و بلوکه کردن اموال خودمان تدوین شده است.

عزیزی با اشاره به قانونی بودن تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اظهار داشت: این حرکت برای رسیدن به اهداف انقلاب بود که مورد پذیرش همه مردم قرار گرفت و پس از آن شعارهای استکبارستیزی در کشورمان قوت گرفت از طرفی دیگر بعد از اشغال سفارت آمریکا اسناد فراوانی وجود دارد که طبق گفته امام خمینی این مکان یک سفارتخانه نبود بلکه جاسوس خانه بود که توانستیم آن را بگیریم و در واقع پیش از آنکه ما کار خلاف قانونی را انجام بدهیم خودشان قوانین بین المللی را نقض کردند.

وی با اشاره به اینکه برخی معتقدند که این گونه رفتارهای ما باعث منزوی شدن جمهوری اسلامی در حاکمیت بین المللی است گفت: سال‌هاست خباثت‌ها و رفتارهای استکباری آمریکا را مشاهده کردیم و کسانی که مدعی‌اند که اگر با آمریکا صلح نکنیم جمهوری اسلامی دچار انزوا خواهد شد باید به آن‌ها بگوییم که آیا آمریکا از رفتارهای خودش عذرخواهی کرده است و اینکه مردم و ملت‌های دنیا به سوی رفتارهای حقیقت طلبانه سوق داده می‌شوند و در این صورت ما به سمت انزوا پیش نخواهیم رفت.

نماینده دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه ما با آمریکا مشکل ماهیتی داریم اظهار داشت: عده‌ای معتقدند که امام در پی حذف شعار مرگ بر آمریکا بوده در صورتی که این گونه نیست چرا که طبق بررسی‌های انجام شده به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و ایشان معتقد بودند که هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید و ما با همین شعار‌ها توانستیم جاسوس خانه آمریکا را تسخیر کنیم.

وی ادامه داد: وظیفه ماست که در قبال جمهوری اسلامی که با آرمان‌ها به وجود آمده هر چه که مانع بر سر این راه وجود دارد را برداریم و علاوه بر مبارزه اعلام برائت خود را از آمریکا اعلام کنیم.

عزیزی افزود: معتقدیم تا پیش از انقلاب مهم‌ترین جبهه مبارزه دو جبهه باطل علیه حق بود و بعد از انقلاب جبهه حقی برای مبارزه با باطل به وجود آمد.

وی تصریح کرد: در هر زمان باطل را شناختیم توانستیم پیشرفت کنیم و اوایل انقلاب باطل شوروی و آمریکا بود که شوروی از هم پاشیده شد ولی آمریکا همچنان مشی سلطه طلبانه خود را دنبال می‌کند.

نماینده دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه همه ابزارهای آمریکا با شکست مواجه شده است گفت: آخرین حربه و ابزار آمریکا تحریم اقتصادی ایران است که رهبر معظم انقلاب کلید اقتصاد مقاومتی را به ما معرفی کرد و ما می‌توانیم در مقابل تحریم‌های اقتصادی با این کلید ایستادگی کنیم.

وی گفت: امروز همه ما می‌دانیم که دشمن برای بر هم زدن نظم داخلی به هر راه دیگری متوسل می‌شود و مسئولان باید بدانند که تعامل با آمریکا یک تجربه شکست خورده است که به کرات در تاریخ شاهد بودیم و از آن می‌توان به نگاه معیوبی نام برد.

سلیمی: کدام یک از سیاست‌های ناب امام خمینی در رویکرد دولتی جای گرفته است؟

محمدامین سلیمی، نماینده بسیج دانشجویی در نشست خبری نماینده تشکل‌های دانشجویی کi به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان در لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد، گفت: ۳۶ سال دشمنی با ایادی شیطان عزتی را برایمان به بار آورد که امروز سرمایه جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که این سرمایه به یمن رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری به دست آمده است. سران کشور و مسئولان در هزینه از این سرمایه دقت کنند چه بسا دیده شده از این عزت ملی در عالم دیپلماتیک اسراف صورت می‌گیرد که هزینه زیادی را به بار خواهد آورد.

وی با بیان اینکه امروز چهار دهه از انقلاب گذشته است و مسئولان حوزه سیاست خارجی باید هوشیار‌تر باشند اظهار داشت: اگر مسئولان رفتارهایی را انجام می‌دهند باید با روح خبیث و خوی استکباری آمریکا بسنجند و آن را در دستگاه فکری و اسلامی کشورمان برده و تحلیل کنند.

نماینده بسیج دانشجویی افزود: جا دارد از دولت محترم سوال کنیم که هدفش از ارتباط بی‌دلیل با برخی مسئولان غربی چیست؟ کدام یک از سیاست‌های ناب امام خمینی در رویکرد دولتی جای گرفته است؟ هدفش از دیدار با فابیوس، فردی که بزرگ‌ترین ویروس یک بیماری را به کشورمان سوق داد چیست؟ چگونه می‌خواهند حضور وزیر خارجه انگلیس که عامل جانبازی بسیاری از مردمان کشورمان می‌باشد را توجیه کنند؟ امروز جایگاه نشست و برخاست با کشورهای مستضعف و برپایی حکومت مهدوی در کدام یک از اهداف دولت می‌گنجد؟

سلیمی اضافه کرد: قدم زدن و دست دادن با نماینده کشورهای مستکبر شاید امری کوچک باشد ولی در جامعه بین الملل نمود بیشتری پیدا می‌کند، جامعه دانشجویی در مقابل این رویکرد می‌ایستند.

وی با بیان اینکه امیدواریم همه افرادی که جزو خودی‌های نظام محسوب می‌شوند مسائل و منویات رهبر معظم انقلاب را جدی بگیرند گفت: امروز همه ناامنی در منطقه از سوی آمریکاست چه کسی است که نداند غرب از داعش حمایت می‌کند.

نماینده بسیج دانشجویی اضافه کرد: کشورهایی که امروز ائتلاف و اجلاس‌های مختلفی برای نجات کشور‌ها و پایه ریزی حقوق بشر انجام می‌دهند دست خودشان در خون آن‌ها شریک است.

وی با بیان اینکه نقش جایگاه دیپلماسی کشورمان در این بازی باید هویدا باشد اظهار داشت: طبق گفته مقام معظم رهبری بعد از مذاکرات کشور‌ها به بهانه‌های مختلف خواهان برگرداندن جمهوری اسلامی به میز مذاکره هستند تا کشورمان در زمین بازی که خودشان طراحی کرده‌اند بازی کنند.

سلیمی خاطرنشان کرد: جا دارد مسئولانمان هوشیار باشند و در زمین آمریکا نیفتند نباید به بهانه‌های واهی حقوق بشری آمریکا توجه کنیم اینان‌‌ همان کسانی هستند که برای کشته شدن حیوانات کمپین طراحی کرده ولی در برابر غارت و کشتار رژیم کودک کش صهیونیستی سکوت می‌کنند.

زینلیان: خوی وحشی‌گری آمریکا بیشتر شده است

حسین زینلیان بروجنی دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت 13 آبان در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، گفت: اگر سفارت آمریکا به دست دانشجویان و مردم تسخیر نشده بود شاید امروز شاهد اتفاقات دیگری در کشور بودیم و آمریکا توانسته بود با این لانه جاسوسی نقشه‌های خود را دنبال کند.

این فعال سیاسی ادامه داد: سال‌ها از تسخیر لانه جاسوسی گذشته ولی هنوز می‌بینیم که خوی استکباری آمریکا تغییری نکرده است. امروز در کشورهای مختلف مشاهده می‌کنیم که اسنادی از توطئه‌های آمریکا رو می‌شود و هنوز آن‌ها به دنبال توطئه در کشورهای مختلف هستند.

وی در ادامه ضمن انتقاد از برخی مسئولان که پیرامون رابطه با آمریکا صحبت می‌کنند، گفت: می‌خواهیم بدانیم چه اتفاقی افتاده آیا امریکا تغییری کرده است یا اینکه مسئولان ما تغییر کرده‌اند. آیا آمریکا در دادگاه محاکمه شده یا دست از دشمنی خود کشیده است که برخی‌ها دست دوستی به سمت آنها دراز می‌کنند.

زینلیان در قسمت دیگری از سخنان خود تاکید کرد: آمریکایی‌ها جنایت‌های بسیاری را در کشورهای مختلف انجام داده‌اند. حال چطور می‌شود که آن‌ها که ما را به تروریست بودن متهم می‌کنند در مقابل کشتار و جنایت در یمن سکوت کرده‌اند و چگونه است که نمی‌توانند با قدرت و سلاح‌هایی که دارند با طالبان و داعش برخورد کنند. در صورتی که از آن طرف می‌بینیم روسیه به شدت با داعش برخورد می‌کند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: مسئولان ایالات متحده آمریکا ببینند که ما امروز در جایی نشسته‌ایم که روزی سفارت آنها بود و دانشجویان توانستند آن‌را تسخیر کنند.

وی گفت: ان‌شاءالله روزی خواهد رسید که در آینده شاهد حرکت‌های بیشتری مانند همان حرکتی که دانشجویان انقلابی ایران برای تسخیر لانه جاسوسی کردند در کشورهای مختلف باشیم و ان‌شاءالله به 50 سال آینده نرسیده شاهد افول و نابودی آمریکا توسط مستضعفان باشیم. روزی که دست مبارزه با استکبار را تمام ملت‌ها خواهند گرفت.

زینلیان ادامه داد: ایالت متحده آمریکا پس از گذشت سالها نه تنها در رفتار خود تغییری ایجاد نکرده است بلکه خوی وحشی گیری آنان نیز بیشتر شده است.

وی در ادامه با اشاره به توطئه‌های آمریکا علیه ایران از ابتدای انقلاب تاکنون افزود: آمریکا اگر در گذشته به کشورهای کوچکی مانند افغانستان، عراق و لیبی طمع داشت امروز نه تنها آرام تر نشده بلکه به دنبال اهداف بزرگتری است و به همین خاطر باید بسیار مراقب بود.

زینلیان در ادامه گفت: آموزش و پرورش یکی از نهادهایی است که در رابطه با استکبار ستیزی وظیفه مهمی را بر عهده دارد. متاسفانه اخیرا شنیده شده مسئولان این وزارتخانه بدنبال این هستند تا مراسم روز 13 آبان بسیار کمرنگ برگزار شود.

وی اظهار داشت: مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید بدانند که اگر واقعا چنین قصدی دارند نمی‌توانند با بخشنامه و مسائل دیگر باعث کمرنگ شدن استکبارستیزی دانش آموزان شوند، استکبار ستیزی در پوست و خون فرزندان این انقلاب نفوذ کرده و بیرون نخواهد آمد.
کد مطلب : ۱۱۷۲۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما