۰
plusresetminus
در گرم ترین روزهای تابستانی

جهادگران شیرازی در حال خدمت رسانی

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۹
گروه های جهادی دانشجویی فاطمین و شهید باهنر بسیج دانشجویی دانشگاه باهنر شیراز متشکل از شصت نفر دانشجو، این روزها و در زیر گرمای شدید در حال جهاد و خدمت رسانی به مستضعفین هستند.
به گزارش "حافظ نیوز"، پنجاه کیلومتری شهرستان میناب در استان هرمزگان است.برای رسیدن "گوسمند" باید پس از طی کردن فاصله ای پنجاه کیلومتری از شهرستان میناب، جاده ای ابتدایی و سنگلاخی به طول 25کیلومتر را پشت سر بگذاری؛ جاده ای که عبور از آن دست کمی از رد کردن هفت خان رستم ندارد. گوسمند، روستایی است که خیل کثیری از مسيولان هرمزگان تا کنون حتی اسمش را هم  نشنیده اند و از وضعیت اسفناک زندگی در آن بی اطلاع هستند.
روستایی که محل سکونت و زندگی بیش از نهصد نفر از مردمانی پاک و رنج کشیده و به معنای واقعی مستضعف است. جزیی از خیل محرومین و مستضعفینی که انقلاب اسلامی بواسطه آنها شکل گرفت و به فرموده معمار انقلاب اسلامی تا آخر خط پای انقلاب می ایستند. مستضعفینی که امام خمینی بالاترین عبادت را خدمت به آنها میدانست ولی اکنون و باوجود گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، همچنان در فقر و استضعاف به سر میبرند. مستضعفینی که پس از تشکیل جمهوری اسلامی هم در ذهن مسیولین جایی ندارند.
اهالی گوسمند میگویند که تا کنون هیچ مسیولی پا به روستایشان نگذاشته است و فقط در هنگامه انتخابات ها است که غریبه ای وارد انجا میشود، ان هم برای تبلیغات انتخاباتی! گوسمندی ها گله مند هستند، خیلی گله مند. محمد یکی از اهالی آنجا از سنگلاخی بودن جاده 25 کیلومتری روستا گله میکند و میگوید در زمستان ها راه ارتباطیشان با شهر قطع میشود و پدر مریضش را به همین خاطر از دست داده است. او میگوید که برای اهالی دیگر روستا هم مشابه این اتفاق رخ داده است.
امواج رسانه ملی هم به این روستا نمیرسد و گوسمتدی ها مجبورند از بشقاب های ماهواره ای برای دیدن رسانه ملی استفاده کنند. رضا میگوید اهالی روستا از این بشقاب های ماهواره ای فقط برای دستیابی به رسانه ملی استفاده میکنند و اصلا شبکه های فارسی زبان خارج نشین را نگاه نمیکنند. فرهنگ سنتی روستا دست نخورده باقی مانده است و دختران از کودکی روی خود را از نامحرم پنهان میکنند.مسیولین کشور و استان هرمزگان با همه قدرت و امکاناتی که در دست دارند تا کنون به این روستای محروم رسیدگی نکرده اند. 
اما گروهی از دانشجویان جهادگر که هیچگونه مسیولیت رسمی و امکانات خاصی ندارند با هجرت از محل زندگی خود و سفری جهادی به گوسمند در حال خدمت به اهالی انجا هستند. دانشجویانی بسیجی که اگر چه هیچ مسیولیت رسمی در جمهوری اسلامی ندارند اما مسیولیت حفظ انقلاب و رسیدگی به محرومان را بر دوش خود حس میکنند و بدون هیچگونه توقعی و با کمترین پشتیبانی از جانب مسیولان به محرومین و مستضعفان، خدمت و کم کاری مسیولان را جبران میکنند.
گروه های جهادی دانشجویی فاطمین و شهید باهنر بسیج دانشجویی دانشگاه باهنر شیراز متشکل از شصت نفر دانشجو، این روزها و در زیر گرمای شدید در حال جهاد و خدمت رسانی به مستضعفین هستند چرا که به این کلام امام معتقدند که بهترین راه مبارزه با آمریکا،خدمت به مردم است. اینها با تمام وجود خود به مردم خدمت میکنند و در خط مقدم انقلاب اسلامی با استکبار میجنگند. مردم گوسمند خوشحال هستند از اینکه می بینند دیده شده اند و یاران راستین خمینی به یاریشان شتافته اند.
مهدی یکی از دانشجویانی است که تصمیم گرفته تابستان و اوقات فراغت خود را باخدمت به اهالی گوسمند پشت سر بگذارد. وی که دانشجوی کامپیوتر است میگوید عشق سید علی پای او را به این روستا باز کرده است مهدی میگوید وجود نقاط محروم اینچنین در کشور با وجود گذشت چند دهه ار انقلاب اسلامی نشان از کم کاری مسیولین است و معتقد است اگر مسیولین درد مردم را حس میکردند وضعیت اینگونه نبود.
جاسم هم مسیول گروه جهادی فاطمیون است.وی که دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته مکانیک است انگیزه خود از شرکت در اردوی جهادی را کار برای خدا و عمل به سفارشات رهبری میداند و از عدم پشتیبانی برخی مسیولین گله دارد که در پاسخ به درخواست پشتیبانی انها، گفته اند سمت ما نیایید.
احمد میگوید اگر بودجه ای دولتی داشتند با کار جهادی و هزینه ای بسیار کم گوسمند را آباد میکردند.
او معتقد است که وظیفه دانشجو فقط درس خواندن نیست و میگوید از اظهار تعجب برخی ها از اردوهای جهادی تعجب میکند. احمد میگوید مشکلات روستا را با مسیولین هرمزگان در میان گذاشته اند و انها هم گفته اند خودمان به فکر هستیم و نیاز به دلسوزی شما نیست! وی وجود نقاط محرومی چون گوسمند در کشور-با وجود گذشت سال ها از انقلاب اسلامی-را به علت کم کاری مسیولین میداند.
ترمیم  مدرسه ابتدایی روستا،احداث سرویس بهداشتی،ترمیم غسالخانه،ترمیم مسجد، ترمیم خانه های اهالی،توزیع سبد غذایی بین خانواده ها،آموزش احکام خانواده و همچنین توزیع مرغ مولد بین برخی اهالی گوسمند در جهت کار آفرینی از جمله فعالیت های این دانشجویان جهادگر طی سفری دوهفته ای به گوسمند است.
 
 گفتنی است که تا پیان تابستان امسال سه هزار دانشجوی جهادگر در قالب 87گروه جهادی با سفر به مناطق محروم به خدمت رسانی به مردم در عرصه های مختلف می پردازند.
کد مطلب : ۱۷۷۵۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
علي اصغركريمي
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام بر جهادگران
بايد در قانون برنامه و بودجه كشور جايگاه جهادگران و شيوه جهادي مستحكم شود ان شاءالله
علي اصغركريمي
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام بر جهادگران
بايد در قانون برنامه و بودجه كشور جايگاه جهادگران و شيوه جهادي مستحكم شود ان شاءالله