۰
plusresetminus
همایش ملی «سومین حرم اهل بیت(ع)»؛ 3-

آیت‌الله ری‌شهری: حرم‌های اهل بیت(ع) پایگاه تثبیت نظام هستند/ نباید اجازه داد احزاب در بقاع متبرکه رخنه کنند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۴
تولیت آستان سیدعبدالعظیم ‌الحسنی(ع) گفت: بقاع متبرکه و امامزادگان در نظام اسلامی و ولایت فقیه و حکومت اهل بیت(ع) تنها پایگاه فرهنگی نیستند بلکه پایگاه سیاسی نظام هستند. نکته برجسته شاهچراغ(ع) ولایت‌مداری آن حضرت است.
آیت‌الله ری‌شهری
آیت‌الله ری‌شهری
به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری در افتتاحیه همایش ملی «سومین حرم اهل بیت(ع)» در حرم حضرت شاهچراغ(ع) گفت: آستان امامزادگان را یکی از مراکز بسیار مهم معرفتی و فرهنگی و یکی از بیوتی است که خداوند امر به تعظیم و تکریم و تعزیز آن فرموده است.

وی تصریح کرد: حضرت احمدبن موسی(ع) شخصیتی بود که امام معصوم ایشان را نسبت به سایر فرزندانش مقدم می‌داشت و با توجه به نزدیکی به خدا ملاک ارزش و احترام است این نشان می‌دهد که احمدبن موسی(ع) تا چه اندازه‌ای مقرب و نزدیک بودند که امام معصوم تا این حد به او احترام می‌گذاشت.

آیت‌الله ری‌شهری بیان کرد: نکته برجسته حضرت شاهچراغ(ع) ولایت‌مداری
تبیین راه‌های تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی
آن حضرت است که در تمام مسائل راهگشاست و مادر احمدبن موسی(ع) نیز در میان اهل بیت حضرت موسی‌بن جعفر(ع) جایگاه ویژه‌ای داشته که حامل اصرار امامت برای امام رضا بوده است.

تولیت آستان سیدعبدالعظیم حسنی(ع) بیان داشت: خادمان خاندان اهل بیت(ع) باید ظرفیت‌های فرهنگی این اماکن نورانی را شناسایی و برای استفاده از آن ظرفیت‌ها برنامه‌ها برنامه‌ریزی کنند که تبدیل کردن بقاع به قطب‌های فرهنگی در جامعه از نکات برجسته این ظرفیت‌ها است و این مسئله باید تبدیل به برنامه و سیاست‌های اصولی جامعه شود و دولت آن را تبدیل به برنامه کند.

آیت‌الله ری‌شهری تصریح کرد: بقاع متبرکه و امامزادگان در نظام اسلامی و ولایت فقیه و حکومت اهل بیت(ع) تنها پایگاه فرهنگی نیستند بلکه پایگاه سیاسی نظام هستند و قطعاً اگر این
نکته برجسته حضرت شاهچراغ(ع) ولایت‌مداری آن حضرت است
اماکن مطابق شأن خودشان قطب فرهنگی شوند قطب سیاسی نظام و پایگاه تقویت سیاسی نظام ولایت فقیه هم خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی این اماکن باید به قطب‌های فرهنگی و سیاسی تبدیل شود نه اینکه احزاب در این اماکن رخنه کنند.

تولیت آستان سیدعبدالعظیم حسنی(ع) بیان کرد: حرم‌های اهل بیت(ع) پایگاه تثبیت و تقویت نظام از طریق انتقال فرهنگ اهل بیت(ع) به جامعه هستند و مخصوصاً با فرمایش رهبر معظم انقلاب باید تلاش کنیم تا در نظام اسلامی این اماکن نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و جمهوری اسلامی باشند.

آیت‌الله ری‌شهری گفت: امکانات آستان‌های مقدس نمی‌تواند در خدمت هیچ گروهی از گروه‌های سیاسی باشد و وحدت و هماهنگی نظام یافته در جهت مدیریت راهبردی این نهادها در سراسر کشور باید صورت گیرد.
کد مطلب : ۱۰۰۱۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما