۰
plusresetminus
استاندار فارس در دیدار اعضاي شوراي اسلامي و شهردار شيراز مطرح کرد:

شرایط سرمایه‌گذاری باید درون استان فارس فراهم شود/ ایحاد اشتغال در برخی شهرستان‌ها با توسعه گردشگری

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۹
استاندار فارس و شورای شهر شیراز
استاندار فارس و شورای شهر شیراز
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از روابط عمومي استانداري فارس، سيد محمد‌علي افشاني در ديدار اعضاي شوراي اسلامي و شهردار شيراز با وي، با بيان اين كه در آغاز به كار شوراهاي اسلامي در سطح كشور نگرانی‌هایی در خصوص نحوه عملكرد شهرداری‌ها با حضور شوراها وجود داشت، گفت: همواره اعتقاد داشته‌ایم دولت بدون مشاركت مردم قادر به اداره كشور نخواهد بود و اكنون پس از چند دوره تشكيل شوراها، خوشبختانه اين نهاد به جايگاه والايي دست پيدا كرده است.

وي با اشاره به اين كه واگذاري امور مردم در حوزه‌های مختلف به نهادهاي عمومي غيردولتي تنها راه اداره جامعه به شمار می‌رود، ادامه داد: تشكيل شوراهاي اسلامي به عنوان بارزترين نهاد عمومي غيردولتي، راه كاري اساسي براي اداره امور مردم محسوب می‌شود.

استاندار فارس با بيان اين كه نگاه مديريت ارشد استان به نهاد شوراها بسيار فراتر از وضعيت فعلي و ذهنیت‌های موجود است، تصريح كرد: تلاش شد انتخابات مجلس شوراي اسلامي به صورت استاني برگزار شود كه در آن صورت شوراهاي اسلامي جايگاه واقعي خود را پيدا می‌کردند؛ زيرا نمايندگان مجلس به مسائل اساسي كشور می‌پرداختند و شوراها به عنوان پارلمان واقعي مردم به واسطه ميان شهرداري، دستگاه‌های اجرايي و مردم تبديل می‌شدند.

افشاني با اشاره به اين كه مديريتي كاردان و فعال در شهرداري شيراز مستقر است و انسجام مطلوبي نيز در شوراي اسلامي اين شهر وجود دارد، گفت: اميدواريم با توانمندي موجود، قدم‌های موثري براي توسعه شيراز به عنوان مركز استان فارس كه ايران قديم محسوب می‌شود و بخش عظيمي از دنيا از اين مركز اداره می‌شده است، برداشته شود.

وي با تاكيد بر اين كه سرمايه گذاران در ميان 31 استان كشور فرصت انتخاب دارند، اظهار داشت: سرمايه گذاران جايي را انتخاب خواهند كرد كه آرامش بيشتري در آن حاكم باشد و تسهيلات مناسب تري توسط دستگاه‌های مسئول در اختيار آنان قرار گيرد.

استاندار فارس با بيان اين كه اين استان داراي مزیت‌های فراواني همچون نيروي انساني توانمند به دليل وجود دانشگاه شيراز و دانشگاه علوم پزشكي شيراز، جمعيت زياد و مركزيت در ميان استان‌های جنوبي است، افزود: بايد در عمل ثابت كنيم كه فارس بدون التهاب است و همه شرايط براي سرمايه گذاران فراهم می‌شود.

افشاني با اشاره به اينكه وزير امور اقتصاد و دارايي در سفر خود به استان فارس به عنوان دومين سفر استاني در جلساتي با مديران بانكي و فعالان اقتصادي به منظور ترغيب آنان به سرمايه گذاري و همچنين جلسه شوراي اداري استان شركت كرد، ادامه داد: همچنين هفته گذشته ميزبان معاون علمي و فناوري رئيس جمهور در استان فارس بوديم كه منابع خوبي در زمينه كسب و كار در اختيار دارند.

وي با تاكيد بر اين كه فراهم كردن شرايط توسعه گردشگري در استان فارس می‌تواند مشكل اشتغال را در برخي از شهرستان‌های استان مرتفع كند، گفت: در ديدار با مديران صدا و سيماي مركز فارس خواستار معرفي اين استان به شكل واقعي از صدا و سيما و تاكيد بر جاذبه‌های طبيعي فارس شدم.

استاندار فارس با بيان اين كه ايجاد التهاب در فضاي اجتماعي موجب تخريب سيماي استان و تاثيرگذاري در تصميم سرمايه گذاران براي حضور در اين استان خواهد شد، افزود: سرعت انتقال اخبار در فضاي مجازي و شبکه‌های اجتماعي بسيار بالاست و می‌تواند تاثيرات منفي در تصميم گيري سرمايه گذاران داشته باشد.

افشاني با اشاره به اين كه ابزارهاي ارتباطي حاصل وقوع انقلاب صنعتي است كه خود را به افراد تحميل می‌کنند، ادامه داد: جامعه ما داراي فرهنگ غني شيعي است و بايد بتواند با تكيه بر معارف موجود در خطبه‌های امیرالمؤمنین (ع)، در مقابل اين هجمه‌ها مقاومت كند.

وي با تاكيد بر اين كه مسائل فرهنگي جامعه بايد به مردم واگذار شود، تصريح كرد: شاخص‌های فرهنگي را بايد به صورت مداوم ارزيابي كرد تا صحت مسير جامعه و نتيجه بخش بودن برنامه‌های فرهنگي مشخص و در صورت نياز اصلاح شود.

استاندار فارس با بيان اين كه رفتارهاي عملي مسئولان موجب تأثیر گذاري بر مردم و جهت دهي به آنان می‌شود، گفت: بايد ميان رفتار و گفتار ما تناسب برقرار باشد. 

افشاني شاخص رضايتمندي مردم را در شادي آنان دانست و اظهار داشت: بخش مهمي از رضايت مندي مردم با عملكرد شورا و شهرداري مرتبط است.

وي با تاكيد بر اين كه استان فارس را با منابع داخلي و آزادي عمل مديران استاني به خوبي می‌توان اداره كرد، ادامه داد: بايد با تحمل يكديگر در عين تفاوت سلیقه‌ها، به سمت هدف مشترك كه عمران و توسعه استان فارس و جلب رضايت مردم است قدم برداريم.

گفتني است در اين جلسه، رئيس، اعضاي شوراي اسلامي و شهردار شيراز نيز به بيان دیدگاه‌های خود در زمينه مسائل مختلف مربوط به مديريت حوزه‌های شهري پرداختند.
کد مطلب : ۱۰۵۹۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما