۰
plusresetminus
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اعلام کرد:

برگزاری «جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی» در بیش از 350 بقعه فارس/ اجرای عقد اخوت در آستان امامزادگان فارس

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۷
حجت‌الاسلام موسوی گفت: آغاز این برنامه‌ها همزمان با روز «ولایت و نیایش»، روز عرفه، خواهد بود و قرائت دعای عرفه راس ساعت 15 در 350 بقعه متبرکه شاخص استان آغاز می‌شود.
جشن ولایت علوی
جشن ولایت علوی
به گزارش "حافظ نیوز"، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی در نشست خبری از برگزاری «جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی» در بیش از 350 بقعه متبرکه استان فارس خبر داد و گفت: این جشن در دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیر برگزار می شود.
 
وی افزود: به همین مناسبت از اول تا دهم مهرماه مطابق نهم تا هجدهم ذیحجه، برنامه های مختلفی در بقاع متبرکه استان با عنوان «جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی» برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: آغاز این برنامه ها همزمان با روز «ولایت و نیایش»، روز عرفه، خواهد بود و قرائت دعای پرفیض عرفه راس ساعت 15 در 350 بقعه متبرکه شاخص استان آغاز می شود.
 
موسوی با تاکید بر اینکه دومین روز از دهه ولایت با عنوان «ولایت و اطاعت» نام گذاری شده است که همزمان با دهم ذی الحجه و عید سعید قربان است، اظهار داشت: اقامه نماز عید قربان در این روز با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار می شود.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری دعای ندبه در صبح روز جمعه سوم مهرماه همراه با سخنرانی علما پیرامون تبیین جایگاه قرآن در زندگی به سبک اسلامی در بقاع متبرکه فارس خبر داد و یادآور شد: یکشنبه پنجم مهر ماه به نام «ولایت، ایثار و شهادت» نام گذاری شده است و در این روز حرم مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین قبور مطهر شهدا و که در جوار بقاع متبرکه است غبارروبی و عطر افشانی خواهد شد.
 
وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های جشن میلاد امام هادی (علیه السلام) در شب و روز میلاد آن حضرت به همراه مراسم سراسری قرائت زیارت جامعه کبیره، حدیث کساء و مراسم دعای توسل در روزهای ششم و هفتم مهرماه، تصریح کرد: همایش بانوان ولایی از جمله برنامه هایی است که در روز پنجشنبه نهم مهرماه با همکاری هیئت رزمندگان اسلام، بسیجیان و طلاب خواهر حوزه های علمیه در جوار حرم مطهر امامزادگان شاخص استان برگزار می شود.
 
موسوی با یادآوری این مطلب که جشن سراسری عید غدیر خم همزمان با سراسر کشور از ساعت 10 صبح با حضور مردم در قالب کاروان های شادی و حرکت به سمت بقاع متبرکه برگزار می شود، افزود: این برنامه به صورت ویژه در آستان مقدس 35 امام زاده جلیل القدر و شهرستان جهرم برگزار خواهد شد.
 
وی از برگزاری مراسم اجرای عقد اخوت و برادری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین قرائت میثاق نامه در روز عید غدیر خبر داد و افزود: در این روز  خدام و اعضای هیئت امنا بقاع متبرکه که منتسب به نسل سادات هستند، مورد تجلیل واقع می شوند.
 
کد مطلب : ۱۰۹۵۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما