۰
plusresetminus
دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس اعلام کرد:

برگزاری شب شعر غدیر فارس در کنار آرامگاه حافظ/ اعزام 110 مبلغ غدیر شناس و عمومی به سراسر استان

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۵
حجت‌الاسلام احمدیبا تقدیر از زحمات آیت الله خزعلی در راه اندازی بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: در ایام عید الله‌الاکبر 12 هزار نسخه کتاب و لوح فشرده در خصوص غدیر بین مردم توزیع می‌شود که نمونه آن نرم‌افزار «دُر نجف» و کتاب خطابه غدیر است.
غدیر
غدیر
به گزارش "حافظ نیوز"، حجت‌الاسلام وحید احمدی، در نشست خبری اظهار داشت: بنیاد غدیر از ابتدای سال 92 به شکل رسمی کار خود را در فارس آغاز کرد که ریاست آن به عهده نماینده ولی فقیه در فارس است و هدف اولیه از تشکیل بنیاد غدیر، تبیین فلسفه غدیر در جامعه اسلامی است.

به گفته دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس ترویج نام، فضائل و مناقب امام امیرالمؤمنین علی(ع) و توجه به نهج البلاغه و گسترش آن از دیگر اهداف این بنیاد است.

وی بیان کرد: جلسات تخصصی غدیرشناسی با ایجاد تفاهم‌نامه با سازمان‌ها و ارگان‌ها برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی برگزاری همایش اثرگذاران فرهنگی با حضور مدیران و اثرگذاران فرهنگی، برگزاری شب شعر غدیر برای دومین بار در فارس در کنار آرامگاه حافظ، بازسازی صحنه غدیر در پنج شهرستان فارس، اعزام 10 مبلغ غدیر شناس و 100 مبلغ عمومی به سراسر استان، برپایی 75 ایستگاه صلواتی در سطح شهرستان‌های فارس خبر داد و دوایستگاه صلواتی در جوار مصلی نماز جمعه شیراز و سخنرانی پیش از خطبه‌ها در خصوص غدیر را از برنامه‌های ویژه این عید بزرگ دانست.

دبیر بنیاد غدیر استان فارس با تقدیر از زحمات آیت الله خزعلی در راه اندازی بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: در ایام عید الله‌الاکبر 12 هزار نسخه کتاب و لوح فشرده در خصوص غدیر بین مردم توزیع می‌شود که نمونه آن نرم‌افزار «دُر نجف» و کتاب خطابه غدیر است.

وی از برگزاری پنج روز جلسات تخصصی غدیر شناسی خبر داد و افزود: همایش بزرگ شهرستان‌های شرقی استان را در شهرستان برگزار خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به راه اندازی دو کاروان شادی خودرویی در شهر شیراز در روز عید سعید غدیر خم، تاکید کرد: کاروان اول حرکت خود را از چهارراه سیاحتگر آغاز می‌کند و پس از طی مسیر چهارراه خلدبرین - خیابان ملاصدرا - میدان امام حسین (علیه السلام) – میدان شهدا و خیابان پیروزی با رسیدن به مصلی نماز جمعه شیراز حرکت خود را پایان می‌دهند که این خودروهای عمومی با پرچم‌های رنگی مزین می‌شوند.

دبیر بنیاد غدیر استان فارس با اشاره به اینکه کاروان دوم نیز از پل غدیر حرکت خود را آغاز می‌کنند، یادآور شد: خودروهای کاروان دوم پس از طی مسیرهای بلوار مدرس - بلوار رحمت – حرم حضرت سید علاالدین حسین (علیه السلام) به سمت مصلی نماز جمعه محل پایانی حرکت می‌کنند.

وی به اطعام 45 هزار نفری به مناسبت ایام عید سعید غدیر در سطح استان اشاره و بیان کرد: از نهادها، دستگاه‌های دولتی، شوراها درخواست کردیم که پروژه‌های خودشان را به نام امام امیرالمؤمنین علی (ع) مزین کنند.

دبیر بنیاد غدیر استان فارس هم با اشاره به اینکه باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا مردم برای نامگذاری فرزندان خود به نام علی، تشویق شوند، افزود: سایت تخصصی غدیر از طریق شهرستان فسا راهبری می‌شود و تمام ستادهای شهرستان‌ها می‌توانند مطالب خود را در آن منعکس کنند.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه از ستاد شهرستان آباده خواسته شده است تا سرودی در حد کشوری در خصوص غدیر تهیه کنند تا در شبکه‌های مختلف پخش شود، افزود: 10 تن حلیم صلواتی در روز عید غدیر در شیراز توزیع می‌شود.

وی از تعامل با مراکز علمی و پژوهشی کشور از جمله مؤسسات غدیرشناسی کشور برای تولید کار علمی فاخر در سطح دانشگاه‌های استان فارس خبر داد و افزود: هفت نشست مختلف با دانشگاه‌های فارس برگزار کردیم که مقرر شد همایش غدیر شناسی با حضور اساتید دانشگاه‌های کشور راه اندازی و جلسات غدیرشناسی برگزار شود و همچنین بنیاد نیز از پایان نامه‌ها در خصوص غدیر شناسی و ولایت حمایت خواهد کرد.

دبیر بنیاد غدیر استان فارس با یادآوری این مطلب بانک اطلاعاتی هنرمندان، پژوهشگران و ادبا در خصوص غدیر جمع آوری می‌شود، تاکید کرد: کتابخانه تخصصی غدیر با هماهنگی اداره کل کتابخانه عمومی در زمستان 94 خواهیم داشت. وی با اشاره به اینکه همایشی برای ترویج وقف در خصوص غدیر با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس برگزار خواهیم کرد، افزود: حفظ و ترویج خطابه غدیر را در دستور قرار دادیم و حافظان خطابه غدیر رایگان به سفر عتبات عالیات اعزام خواهند شد.

حجت‌الاسلام احمدی بان تقدیر از شهرداری منطقه 2 شیراز، شهرداری و شورای شهر شیراز برای تأمین زمین و هزینه برای ساخت ساختمان بنیاد غدیر فارس، تصریح کرد: هزینه ساخت این ساختمان 15 میلیارد ريال بود که توسط شهرداری تأمین شد و ساختمان تاکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی از خود نشان می‌شود می‌دهد و تادو ماه آینده از آن بهره برداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه پیشنهادی به ادارات دولتی طی جزوه 100 برنامه ای را به استانداری اعلام کردیم، گفت: از 24 طرح که سال پیش اعلام کردیم 14 طرح کلید خورده است و دنبال مابقی هستیم.
کد مطلب : ۱۰۹۶۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما