۰
plusresetminus
امام جمعه موقت شیراز:

اعتقاد به واقعه غدیر جزو اصول دین است/ سزاوار است که مسلمین عید غدیر را عید واقعی خود قرار دهند

تاریخ انتشارجمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۵
حجت‌الاسلام رضوی اردکانی با اظهار تأسف از اینکه آل سعود عید امسال مسلمین را به عزا تبدیل کرد، گفت: اما غدیر نباید تحت الشعاع قرار بگیرد چرا که به فرموده امام صادق (ع) از بقیه اعیاد مسلمین مهمتر و بزرگ‌تر است.
عید غدیر
عید غدیر
به گزارش "حافظ نیوز"، حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز، شب گذشته (9 مهر) در مراسمی که به مناسبت جشن بزرگ عید غدیر در حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین (علیه السلام) برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق (علیه السلام) مبنی بر اینکه عید غدیر خم از اعیاد فطر و قربان هم بزرگ تراست، افزود: غدیر، مهم‌ترین عید مسلمانان است، عیدی که مسلمین جهان رهبرشان را بعد از پیغمبر (صلی الله علیه و آله) شناختند گرچه قدر او را ندانستند.

وی با بیان اینکه ولایت علی (علیه السلام)، حبل المتینی است که سبب نجات انسان می‌شود، گقت: سزاوار است که مسلمین عید غدیر را عید واقعی خود قرار دهند.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به تاریخچه برگزاری این عید مسعود، یادآور شد: در زمان آل بویه، یعنی اواخر قرن سوم و اوائل قرن چهارم هجری، این عید به صورت رسمی برگزار و حتی در زمان صفویه خیلی وسیع تر انجام می‌گرفته است.

وی با محکوم کردن جنایات اخیر عربستان سعودی در فاجعه منا، بیان داشت: آل سعود جز پول و قدرت و شهوت چیز دیگری نمی‌داند. نویسنده کتاب "قیام مختار"، با اشاره به اینکه وهابیت و صهیونیست دو روی یک سکه هستند، افزود: تمام هزینه‌های جنایت درسوریه، لبنان، عراق، فلسطین، یمن و... را آل سعود تأمین می‌کند و همه فتنه‌ها زیر سر خودشان است.

حجت الاسلام رضوی اردکانی با بیان اینکه اگر آل سعود زورش می‌رسید کعبه وقبر رسول الله را هم با خاک یکسان می‌کرد همان طور که پدر ملک سلمان تمام مشاهد مشرفه و متبرکه را با خاک یکسان کرد، تصریح کرد: حجاج برای این‌ها ارزشی ندارد و امیدوارم که جریان منا، طومار آل سعود را در هم بپیچد.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبری در مورد آل سعود مبنی بر اینکه صبر ما هم اندازه ای دارد تأکید کرد: اگر بخواهید این وحشی گری را ادامه دهید، ایران هم قدرت و جرأتش را دارد و هم به خداوند اتکا می‌کند و چنان سیلی خواهد زد که صدام خورد.

این خطیب ویژه برنامه غدیر، با اظهار تأسف از اینکه آل سعود عید امسال مسلمین را به عزا تبدیل کرد، خاطر نشان کرد: اما غدیر نباید تحت الشعاع قرار بگیرد چرا که به فرموده امام صادق (علیه السلام) از بقیه اعیاد مسلمین مهم تر و بزرگ تر است.

وی ادامه داد: عید فطر پایان بندگی 30 روزه است و آن را جشن می‌گیریم و عید قربان را نیز که پایان اعمال حج است جشن می‌گیریم، که در هر صورت روزه و حج از فروع دین هستند اما مسئله "ولایت" جزء اصول دین است، پس باید به واقعه غدیر اهتمام بیشتری بورزیم.

حجت الاسلام رضوی اردکانی در بخشی دیگر از سخنانش به متواتر بودن واقعه غدیر اشاره کرد و گفت: پیغمبر آن روز مقابل 120 هزار نفر ایستاد که در هر صد متر یک نفر "مکرر" سخنان ایشان را تکرار می‌کرد و به گوش بقیه می‌رساند. واقعه غدیر را 80 صحابی و 400 نفر از اهل سنت نقل کرده‌اند و به گفته ابن ابی الحدید، انکار غدیر مثل انکار روشن بودن آفتاب می‌ماند.

امام جمعه موقت شیراز، با اشاره به آیه 67 سوره مائده بیان داشت: این آیه در حجة‌الوداع و در سرزمین جحفه بر پیامبر نازل شد که می‌فرماید "اگر آنچه پروردگارت بر تو نازل کرده را ابلاغ نکنی رسالتت را انجام نداداه ای" یعنی 23 سال زحمت پیغمبر هیچ می‌شود.

وی در پایان سخنانش با تأکید بر اینکه باید نعمت عید غدیر را قدر بدانیم، افزود: غدیر، عاشورا و انتظار با گوشت و خون شیعیان گره خورده است.

گفتنی است، پس از پایان سخنرانی، حاج نجف روستا در جمع زائرین و مشتاقان دعای کمیل را قرائت کرد و حاج رضا رودکی در وصف امیر المؤمنان، این امام عظیم الشأن به مدح و مولودی خوانی پرداخت.
کد مطلب : ۱۱۱۶۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما