۰
plusresetminus
عزای امت اسلام/ واکنش مضحک رسانه‌های وهابی نسبت به فاجعه منا؛

خاندان سعودی؛ مدعی تقصیر زائران ایرانی در فاجعه منا/ گزارش‌های ساده‌لوحانه نشان از کینه‌ آل سعود به ایران

تاریخ انتشارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۵
جهان اسلام عزادار است و در چنین شرایطی رسانه‌های عربستان تبلیغات گسترده‌ای علیه کشورمان آغاز کرده‌اند، سردمداران وهابیت یک‌بار دیگر دست به کار شده‌اند که از زیر بار دومین حادثه خونین مکه پس از حادثه سقوط جرثقیل شانه خالی کنند.
فاجعه منا
فاجعه منا
به گزارش "حافظ نیوز" به نقل از ایکنا؛ دو روز از حادثه مصیبت‌بار منا گذشته است، جهان اسلام عزادار است و دل‌های مؤمنان رنج‌دیده و اندوهناک از این حادثه؛ اندوهی که هر لحظه با اعلام آمارهای جدید از شهدا، مجروحان و مفقودان این حادثه، بیشتر می‌شود.
 
در چنین شرایطی رسانه‌های عربستان تبلیغات گسترده‌ای علیه کشورمان آغاز کرده‌اند، سردمداران وهابیت یک‌بار دیگر دست به کار شده‌اند که از زیر بار دومین حادثه خونین مکه پس از حادثه سقوط جرثقیل شانه خالی کنند.

منابع آگاه پس از حادثه سقوط جرثقیل در مکه فاش کردند که شاهزاده‌های سعودی توصیه‌ها در خصوص برچیدن جرثقیل‌ها و مصالح ساختمانی را از اطراف حرم مکه نادیده گرفتند. در این حادثه آل سعود از پذیرش هر گونه مسئولیت سرباز زد.

اکنون نیز خاندان سعودی برای فرار از زیر بار دومین حادثه حج امسال، حجاج ایرانی را مقصر حادثه دانسته و مدعی ‌شده است که این حادثه به دلیل عدم توجه حجاج ایرانی به توصیه‌ها و هشدارهای نیروهای امنیتی بوده است.

در این راستا، روزنامه سبق عربستان در گزارشی مضحک و ساده‌لوحانه که نشان از کینه‌توزی‌ آل سعود نسبت به ایران دارد، بدون اشاره به هر عامل دیگری حجاج ایرانی را مقصر حادثه دانسته؛ در حالی که ناتوانی نیروهای امنیتی سعودی در حفظ امنیت حجاج و کنترل مراسم منا کاملا واضح و مشخص است.

این روزنامه مدعی شده است که حادثه منی پس از به راه افتادن کاروان‌های بزرگی از حجاج ایرانی از مسیر بازار العرب روی داده است!

این درحالی است که حتی اگر تمام حاجیان ایران در یکجا جمع شوند، دربرابر نزدیک به دومیلیون حاجی تعداد قابل توجهی به شمار نمی‌آیند، ضمن آنکه معمولا کاروان‌ها به صورت یکجا در مسیرها حرکت نمی‌کنند.

از سوی دیگر آل سعود در حالی حجاج ایرانی را متهم کرده است که در بسیاری از رسانه‌ها تصویر عبور کاروان شاهزاده سعودی از یکی از مسیرهای منا دست به دست می‌شود و همچنین شواهد نشان می‌دهد که هنگام وقوع حادثه درب‌های اضطراری برای خروج حاجیان بسته بوده و مسئولان امنیتی آل سعود نسبت به این مسئله بی‌توجه بوده‌اند.

بنابراین مطابق شواهد و قرائن به دست آمده از صحنه‌های ثبت‌شده، بی‌کفایتی و سهل‌انگاری مسئولان امر در این حادثه دلخراش، مسجل و نابخشودنی است و استناد آن به حجاج عذری بدتر از گناه تلقی می‌شود.

بی‌شک مسببان این حادثه غمناک، باید مجازات شوند و پیگیری‌های قضایی در سازمان‌های حقوقی جهان اسلام و محاکم بین‌المللی از طرف عموم مسلمین به‌ویژه خانواده‌های درگذشتگان که به جای آمادگی برای استقبال از زائران خانه خدا، منتظر شناسایی و بازگشت پیکرهای عزیزانشان هستند، یک حق مسلم است.
کد مطلب : ۱۱۰۰۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما