۰
plusresetminus
رئیس هیأت امناء آستان سید علاءالدین حسین(ع):

اجازه نمی‌دهم کسی مانع توسعه حرم شود/ اظهارات برخی مسئولین مایه شرم است/ چرا خود را به کری و کوری می‌زنید؟

تاریخ انتشارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۷
حجت‌الاسلام طاهری گفت: کاری نکنید که مجبور شوم حقی را که از حرم‌های مطهر ضایع کردید و ما مدارک آن را داریم، افشا کنیم.
آستان حضرت سید علاءالدین حسین
آستان حضرت سید علاءالدین حسین
به گزارش "حافظ نیوز"، حجت‌الاسلام سید محی‌الدین طاهری در مراسمی که در آستانه شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) در حرم مطهر حضرت سید علاء الدین حسین(ع) برگزار شد، بیان داشت: ما باید از کلام ائمه(ع) بهره ببریم، فرمایشات آنان را ره توشه خود کنیم و زندگی خود را بر اساس امورات آنان پایه ریزی کنیم.

رئیس هیأت امناء آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین (ع) بیان داشت: باید برای اهل بیت(ع) زینت باشیم و اگر این چنین نباشد و از کلام آنان دور باشیم و زندگیمان از سیره آنان دور باشد موجب سرافکندگی هستیم.

وی ادامه داد: شرط اینکه محب و پیرو اهل بیت(ع) باشیم تنها عزاداری و سینه زنی نیست بلکه باید در عمل این را نشان دهیم.

حجت‌الاسلام طاهری گفت: بنابر آنچه که در قرآن آمده برای دوستی با خدا باید از پیامبر اسلام(ص) تبعیت کرد تا دوستی و محبت دوطرفه انسان با خدا ایجاد شود.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز تاکید کرد: دوست داشتن خدا نتایج بسیار ارزشمندی همچون آمرزش گناهان و تبدیل سیئات به حسنات را به دنبال دارد که همین امر باعث می شود انسان احساس آرامش کند.

وی گفت: اگر بخواهیم اهل بیت(ع) هم ما را دوست بدارند باید به گونه ای عمل کنیم که از ما راضی و خشنود باشند.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سید علاء الدین حسین بن موسی الکاظم(ع) بیان داشت: منظور از حب اهل بیت(ع) تنها سینه زدن برای آنان نیست بلکه سینه زدن یکی از اثرات حب و محبت به اهل بیت(ع) است.

وی افزود: اگرچه سینه زدن ما دنیا را مبهوت کرده است چرا که در هیچ جای دنیا و در هیچ مکتبی نمی توانید پیدا کنید ملتی را که اینگونه برای کسی هزینه کند اما اگر این شعار با شعور و معرفت همراه شود موثر خواهد بود.

حجت الاسلام  طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه ما تلاش می کنیم که حیات طیبه داشته باشیم، اظهار داشت: حضرت امام حسن عسکری(ع) دارا بودن دو ویژگی را بالاترین نیکی ها می دانند.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز ایمان به خدا را یکی از این دو ویژگی عنوان کرد و گفت: ایمان حقیقی، ایمانی است که در دل انسان جای بگیرد و عمل انسان آن را تایید کند.

حجت الاسلام طاهری افزود: برخی می گویند دل باید پاک باشد و نیازی به عمل نیست اما لازمه دل پاک، عمل صالح است.

رئیس هیئت امنای آستان قدس حسینی (ع) دومین ویژگی را نفع رساندن انسان به دیگران دانست و گفت: متاسفانه برخی امروز به جای اینکه به نفع جامعه کار کنند چوب لای چرخ پیشرفت و توسعه می کنند.

حجت الاسلام  طاهری بیان داشت: برخی از مسئولین فراموش کرده اند که پستی که امروز به آنان رسیده است به برکت اسلام، انقلاب و خون شهدا که به آسانی به دست نیامده اند، است.

وی افزود: برخی از مسئولین از میزان ارادت مردم به بقاع متبرکه و امامزادگان و اهل بیت(ع) بی اطلاع و خواب هستند.

رئیس هیئت امنای آستان قدس حسینی (ع) اظهار داشت: مردم ما تربیت شدگان مکتب امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هستند و رفتار مسئولین را زیر نظر دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از مسئولین اظهاراتی را در مصاحبه های خود بیان می کنند که مایه شرم است. چرا خود را به کوری و کری می زنید؟

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه برخی از مسئولین یا وظیفه خود را نمی دانند و یا می دانند اما خود را به کوری و کری می زنند، گفت: چرا خود را به کوری و کری می زنید؟ چرا به سوی کسی که خدمت می کند سنگ پرتاب می کنید و مانع پیشرفت می شوید؟

رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سید علاء الدین حسین بن موسی الکاظم(ع) تاکید کرد: کسانی که چوب لای چرخ توسعه حرم می کنند بدانند تا اینجا هستم منافع حرم را با هیچ چیز عوض نمی کنم اجازه نمی دهم کسی چوب لای چرخ توسعه حرم کند.

وی با اشاره به نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ادامه داد: شیراز مأمن امامزادگان و مردم شیراز همواره محب اهل بیت و امامزادگان بوده و هستند.

حجت الاسلام  طاهری تصریح کرد: ما باید زمینه را فراهم کنیم که زائرین اهل بیت(ع) بتوانند به راحتی و با خیال آسوده در حرم ها حضور پیدا کنند و عرض ارادت نمایند.

وی گفت: کاری نکنید که مجبور شوم حقی را که از حرم‌های مطهر ضایع کردید و ما مدارک آن را داریم، افشا کنیم.

رئیس هیأت امناء آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین (ع) ادامه داد: به خاطر حفظ نظام و انقلاب و بنا به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال همدلی و همزبانی فعلا سکوت می کنیم اما اگر لازم شد از حقوقی که از این حرم ها ضایع کرده اید و تمام ساخت و پرداخت های شما خبر داریم، پرده برداریم.

در این مراسم احد ده بزرگی از شاعران بزرگ کشور و استان فارس به شعرخوانی پرداخت و مداحان حسینی نیز در عزای حضرت امام حسن عسکری(ع) مداحی کردند.

http://hafeznews.ir/images/docs/000012/n00012153-r-b-000.png
کد مطلب : ۱۲۴۱۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
fgf
feedback
Iran, Islamic Republic of
مرد و مردونه نظرات مردم رو هم بذارید