۰
plusresetminus
نماینده شیرازی عضو کمسیون برجام مجلس اذعان کرد؛

صدور بیانیه علیه گزارش برجام ابتدایی‌‌ترین اصول کار گروهی را زیر سوال می‌برد

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۳
عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس شورای اسلامی گفت: صدور بیانیه علیه گزارش برجام ابتدایی‌‌ترین اصول کار گروهی را زیر سوال می‌برد.
به گزارش "حافظ نیوز" حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به بیانیه 5 نفر از اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام در مخالفت با گزارش تهیه شده توسط این کمیسیون، گفت: کاملاً‌ پیدا است افرادی که این بیانیه را صادر کرده‌اند برخی از آنها قواعد بازی را بلد نیستند و برخی دیگر خود را به آن راه زده‌اند.
وی ادامه داد: انتظار ما از آقایان بروجردی و حقیقت‌پور متفاوت است چون آنها تا آخرین لحظات در جلسات کمیسیون حضور داشتند و شاهد آنچه در کمیسیون می‌گذشت، بودند.
عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام  اظهار داشت:‌ اگر گزارش کمیسیون مطابق میل این آقایان بود می‌پذیرفتند که سایرین هم بیانیه بدهند. صدور این بیانیه ابتدایی‌ترین کار گروهی را زیر سؤال می‌برد؛ تلاش ما در کمیسیون بر این مسئله معطوف بوده که با دقت کافی به موضوع بپردازیم؛ البته تعجب ما از آقای بروجردی است که انسانی جا افتاده‌ای است.
عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام اظهار داشت: همانطور که مستندات نیز وجود دارد ما ساعت‌ها روی متن برجام کار کرده‌ایم و 20 سؤال از سازمان انرژی اتمی مطرح شده و آنها شفاهاً و کتباً پاسخ داده‌اند که از پاسخ آنها به این سؤالات در گزارش استفاده شده و جاهایی که ابهام داشته ما نظر خود را مبنا قرار نداده‌ایم بلکه نظرات تیم مذاکره‌کننده و دولت را مبنا قرار داده‌ایم و به آنها اعتماد کرده‌ایم.
نجابت با بیان اینکه اینگونه اظهارات جر زدن‌های بعد از واقعه است، خاطرنشان کرد: 2 نفر از امضاکنندگان این بیانیه شناخته شده هستند و هرجی بر آنها نیست و خط و خطوط سیاسی و رفتار آنها از بیرون مشخص است و یکی 2 نفر از آنها هم بی‌تجربه هستند اما از آقای بروجردی تعجب می‌کنم زیرا شخصیت وی نباید به گونه‌ای باشد که با عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این اقدام را انجام بدهد.
وی در پایان گفت: آقای بروجردی باید به دوستان خود بگوید که اگر این گزارش مطابق میل آنها تنظیم می‌شد آن وقت هم همین حرف‌ها را می‌زدند یا اینکه در این شرایط سیاسی نبوده و مطابق با منافع ملی کشور گزارش تنظیم شده بود.
پس از قرائت گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام در صحن علنی مجلس 5 نفر از اعضای این کمیسیون شامل مسعود پزشکیان، غلامرضا تاجگردون، علاءالدین بروجردی، منصور حقیقت‌پور و عباسعلی منصوری آرانی بیانیه‌ای را در راستای مخالفت با این گزارش صادر کردند و آن را یک جانبه و سیاسی خواندند.

 
کد مطلب : ۱۱۲۰۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما