۰
plusresetminus
یادداشت دکتر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس؛

رونمایی از سامانه معرفی مشاغل کشور در شیراز یک افتخار است/ برای شکوفایی اقتصادی به طرح های ابتکاری بیشتری نیازمندیم

تاریخ انتشارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۵
دکتر جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با انتشار یادداشتی در فضای مجازی از افتتاح سامانه معرفی مشاغل در شیراز استقبال کرد
به گزارش "حافظ نیوز" دکتر جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با انتشار یادداشتی در فضای مجازی از افتتاح سامانه معرفی مشاغل در شیراز استقبال کرد و آن را یک طرح ابتکاری مناسب برشمرد.
متن این یادداشت به شرح زیر است:

«پنجشنبه شب براي رونمايي از لوگوي سامانه معرفي مشاغل و حرف در جمع كاركنان اين مجموعه دعوت شده بوديم. مجموعه اي كه فراتر از سامانه 118 قرار است به معرفي مشاغل و حرف در سطح ملي مبادرت ورزد. از طريق تماس با يك شماره 5 رقمي تلفن همراه و از طريق همه اپرتورها به صورت تلفني و يا از طريق پيامك اين امكان را خواهد داشت تا تلفن و موبايل صاحب حرفه و شغل را در هر نقطه از نقاط مورد نظرش در كشور داشته باشد.

اين سامانه كه به همت يكي از جوانان فارسي در شيراز در حال راه اندازي است و قرار است به كل كشور خدمت رساني كند و با جمع آوري اطلاعات تلفني همه مشاغل و حرف كشوري بين متقاضيان خريد كالاها و خدمات اين مشاغل ارتباط برقرار كند يك نوع كارآفريني و اقدام ابتكاري است كه در كشور مسبوق به سابقه نيست.

اگرچه سامانه 118 بخشي از اين خدمات را ارائه مي دهد ولي خدامات اين سامانه بر خلاف سامانه 118 كه تك شهري است، كشوري است و در اين سامانه از طريق پيامك و مراجعه به سايت هم مي توان به اطلاعات مشاغل و حرف دسترسي پيدا نمود.

دوستاني كه با موضوع اقتصاد و اطلاعات آشنايي داشته باشند به اهميت اين اقدام بيشتر پي مي برند. جداي از اشتغال بيش از 150 نفري كه اين سامانه در شيراز ايجاد كرده است، استقرار آن خارج از پايتخت نوعي تمركز زدايي از تهران و كمك به شيراز براي ايفاي نقش هاي ملي است.

بنده در صحبت هاي خود به آقاي بهمني مبتكر اين سامانه و همكارانشان اين نكته را اشاره كردم كه جامعه ما براي حل مشكلات خود نياز به كارآفريني هاي اينچنيني دارد. اگرچه بايد بخشي از اشتغال و درآمد كشور از طريق سرمايه گذاري در واحدهاي توليدي كالا به دست آيد ولي از اقدامات مبتكرانه، كم هزينه ولي موثر از اين نوع هم نبايد غافل شد. همانگونه كه بنده از ابتداي شروع اين فعاليت به سرمايه گذار اين طرح كمك اداري داشته ام، در ادامه حركت و براي توليد و گسترش آن و ارائه خدمات بيشتر و گسترده تر هم در كنار اين مجموعه خواهم بود.

جامعه ما براي حل مشكل اشتغال و كاهش هزينه هاي عملياتي خود نياز به كارهاي ابتكاري از اين دست دارد. چند روز قبل خدمت مجموعه ديگري بوديم كه تلاش داشت تا با واگذاري اينترنت مجاني براي استفاده در گوشي هاي تلفن همراه، استفاده از شبكه هاي مجازي داخلي را ترويج و توسعه دهد. اين اقدام هم به نفع مردم و هم به نفع جامعه است. اگر ما بخواهيم به جاي استفاده از تلگرام، واتساپ، وايبر و ساير شبكه هاي اجتماعي خارجي، مردم را با دادن مشوق هاي مالي تشويق به استفاده از شبكه هاي مجازي داخلي كنيم هم از نظر امنيتي و هم از نظر سرعت انتقال اطلاعات و ساير هزينه هاي استفاده از اينترنت به نفع كشور عمل كرده ايم.

ما نياز داريم در حوزه ICT تلاش هاي بيشتري داشته باشيم و از ظرفيت هاي نيروي انساني و زيرساخت هاي فراهم شده در كشور استفاده بيشتري داشته باشيم. وقتي كشوري مثل هند در هر سال بيش از صادرات نفت ما صادرات نرم افزار كامپيوتر دارد، چرا ما نتوانيم از هوش و استعداد جوانانمان براي كسب درآمد و اشتغال و حضور در عرصه هاي بين المللي استفاده كنيم؟ فعال شدن در حوزه ICT نياز به سرمايه گذاري ثابت زيادي ندارد و با همين سرمايه گذاري هاي موجود مي توانيم اشتغال و درآمد خوبي داشته باشيم. مهم اين است كه براي اين كار برنامه داشته باشيم و كارهاي خلاقانه و مبتكرانه را حمايت كنيم.»
کد مطلب : ۱۱۸۰۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما