۰
plusresetminus
به بهانه عدم شرکت چند باره نامزد اصلاح طلب شیراز در مناظره؛

آقای «مهندس اکبری»! مبادا حق «انتخاب آگاهانه» از مردم شیراز سلب شود!

تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
عدم شرکت در مناظره از یک سو و ایجاد فضایی احساسی و تخریبی از سوی دیگر توسط افراط گرایان جریان اصلاحات (که قطعا مورد تایید مهندس اکبری نیستند) چگونه می تواند برای مردم فضایی را رقم بزند تا در آن، آگاهانه تصمیم بگیرند؟
مناظره جعفر قادری و علی اکبری
مناظره جعفر قادری و علی اکبری
حافظ نیوز/ سرویس سیاسی تنها چند ساعت تا برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بیشتر باقی نمانده و در این وقت محدود و اندک، نامزدهای انتخاباتی هرکدام به شیوه خود در حال تبلیغ و بهره برداری از فرصت باقیمانده تبلیغات هستند.
در این میان، آنچه که مایه تاسف بسیار است، عدم برگزاری مناظره میان دو نامزد باقیمانده در دور دوم انتخابات در شهرهای استان فارس است.
اگر مردم قرار است از میان دو نفر نامزد راه یافته به دور دوم در شهرهایی چون شیراز، داراب، نیریز و نور آباد یک نفر را برگزینند، چه راهی بهتر از این می توان سراغ داشت که آن دو نفر در حضور مردم به ارائه برنامه ها و دیدگاه های خود بپردازند و به ابهامات و سوالات یکدیگر پاسخ دهند؟
بر همین مبنا، در شهر شیراز طی چند هفته گذشته دکتر جعفر قادری یکی از دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات، بارها از رسانه ها و رقیب خود مهندس اکبری خواست تا در یک مناظره با وی شرکت کرده و به تشریح برنامه ها و پاسخگویی به ابهامات و سوالات شود.
همزمان با این درخواست، گروه های دانشجویی مختلف در سطح شیراز نیز برای برگزاری این مناظره و میزبانی از دو نامزد راه یافته به دور دوم اعلام آمادگی کردند و حتی تشکل دانشجویی وفاق و توسعه دانشگاه شیراز که یک تشکل اصلاح طلب است نیز طی نامه ای به مهندس اکبری خواستار حضور وی در دانشگاه و شرکت در مناظره و پاسخگویی به دانشجویان شد.
اما متاسفانه در طرف مقابل، کلیه درخواست ها برای برگزاری مناظره به صورت یک طرفه از جانب نامزد اصلاح طلب راه یافته به دور دوم لغو گردید‼
تاسف برانگیزتر از عدم حضور مهندس اکبری، مسئله پخش شب نامه ای در درب ورودی پردیس ارم دانشگاه شیراز بود که مشخصا از لغو برنامه سخن می گفت و البته در تخریب دکتر قادری نیز سنگ تمام گذاشته بود.
عدم شرکت در مناظره از یک سو و ایجاد فضایی احساسی و تخریبی از سوی دیگر توسط افراط گرایان جریان اصلاحات (که قطعا مورد تایید مهندس اکبری نیز نمی باشد) چگونه می تواند برای مردم فضایی را رقم بزند تا در آن، آگاهانه تصمیم بگیرند؟
«فضای بسته امنیتی»، «عدم برقراری گفتمان»، «محدود سازی حق انتخاب و ممانعت از آزادی اندیشه» و نهایتا «فرار از افشای حقیقت برای مردم» از جمله مواردی است که اصلاح طلبان طی سالهای گذشته بسیار بر آن تاکید کرده اند و در واقع، با طرح آن بهره ها برده اند!
و این نوشتار پایان نمی یابد جز در اعتراض به کسانی که همواره از آزادی اندیشه و تضارب آرا دم می زنند اما در عرصه عمل بجای گفتمان و تلاش برای کشف حقیقت، راه دیگری را در پیش می گیرند.
به راستی چه اتفاقی می افتد اگر دانشجویان و بلکه مردم، برنامه های دو نامزد راه یافته به دور دوم را در یک فضای آرام بشنوند و در یک شرایط منطقی، این امکان را بیابند تا با قیاس میان برنامه ها و توانمندی های این دو نامزد، فرد اصلح را برگزینند؟
نویسنده: سجاد زارع
کد مطلب : ۱۳۷۷۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما